Žloutnutí malých plodů roubovaných okurek ve foliáku
|
|
|
|
|
|
|
|
Šárka189 - (6) - 129.125 (?), 17.6.2010 21:40, zobrazeno: 55561x
Prosím o radu.Mám ve foliáku dvě roubované salátové okurky, které jsou vitální, mohutné mají poměrně dost květů, ale při velikosti plodu asi tak 6-8 cm začnou buď u špičky či stopky žlotnout. Zalévám vlažnou vodou, nejsou přeschlé, hnojím granulovým hnojivem na plodovou zeleninu, žádné škudce nemají.Nevíte, nemáte někdo zkušenost, co jim může být, nebo kde dělám chybu? Mnohokrát děkuji za jakoukoliv radu.Šárka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Šárka189 - (6) - 129.125 (?), 18.6.2010 17:07
Okurky jsou bujné, ale ne zdaleka, jako jsem viděla na některých fotografiích ostatních pěstitelů zde uveřejněných. Můžete mi, prosím poradit s vylamováním.Někde jsem četla, že se okurkám jejich postranní šlahouny nevylamují. Ty zažloutlé plody jsem vylámala, nové " zatím " rostou v pohodě. Tak uvidím další vývoj.Moc děkuji za rady.Jinak zažloutly všechny první plody. Ven jsem dala nakladačky na černou netkanou textilii, ty jsou zatím v pořádku.
|
|
|
|
|
|
|
Kšely - Stříbrný Zahrádkář (216) - 214.135 (?), 18.6.2010 17:50
My první plody do výšky 40 cm rostliny vylamujeme. Dál postupujeme zhruba podle schématu, které si najdete na googlu "intenzívní pěstování okurek". Píše se tam sice, že daný způsob není vhodný pro např. Saladin, což je nejčastěji prodávaná odrůda, ale jde vpodstatě jen o návod, jak přibližně postupovat, aby rostlina násadu udržela. Pro zahrádkáře to nemusí být dogma. Popis vypadá složitě, ale není. Navíc, jestliže teď už nové okurečky rostou, rostlina je zatím udrží. Pak jejich počet redukujte, abyste měla stále dost, ale aby okurky nereagovaly vynecháním. MH
|
|
|
|
|
|
|
Jamieee - Zlatý Zahrádkář (622) - 226.173 (?), 18.6.2010 18:10
ad vylamování a redukce u roubovaných okurek: