Černanie rajčiat

Danny - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (195) - 176.71 (?)
3.8.2009 18:38

Dobrý večer, Danielo, já tak letos přišla o 40 keřů rajčat. Včas jsem odstranila listy a napadené plody a zdá se, že pár plodů sklidím, otázka je, jestli je konzumace takových rajčat zdravá. Nejsem žádný odborník, ale určitě je to plíseň vzniklá letošním vlhkem a podle mých sousedů jsem měla včas stříkat. Také nechci používat chemii, tak mám letos po dobrůtkách. Ráda si přečtu, pokud Vám někdo poradí, jak si s tímhle poradit ekologicky. Moc by mě to také zajímalo. Vloni a myslím že i předloni bylo tady u nás s rajčaty všechno v pořádku. Pozdrav na milé Slovensko a pěkný večer také Daniela

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 125.19 (?), 3.8.2009 18:28, zobrazeno: 12385x
Dobrý den, presla som si predchadzajuce diskusie, no nenasla som mozno spravne rady ohladom choroby paradajok. problem je v cernani stoniek, listov a nakoniec aj plodov, plody hnednu zvnutra vidiet vystupovanie hniloby alebo neviem o aky druh chorenia ide. Vie niekto poradit, ako na to? Problem je ale u mna aj v tom, ze sa snazim zahradkarit ekologicky, a chemicke postreky u mna zatial neprichadzaju do uvahy. Povazujem to za uplne poslednu moznost, k vobec. Dakujem vopred za rady, v pripade zaujmu zadovazim koncom tyzdna aj fotografie. Este som chcela podotknut, ze sa mi tato ista choroba objavila druhy rok po sebe. Podla mojich zaciatocnickych uvah je to sposobene vlhkom, dazdami ktore sa v juli (cervenec) vyskytovali casto tu na Slovensku, konkretne okolie Piestan. Dakujem, Daniela

Danny - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (195) - 176.71 (?), 3.8.2009 18:38