Jak se zbavit břečťanu na zemi
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 230.65 (?), 10.2.2015 9:43, zobrazeno: 14228x
Dobrý den,
koupil jsem domek se zahradou. Zahrada nebyla hodně dlouho udržovaná a je celá porostlá břečťanem. Plazí se po celé ploše zahrady. Hledám co nejefektivnější způsob, jak se břečťanu zbavit. Pravděbodobně pouhá chemie stačit nebude. Pokud by měl někdo zkušenost, radu či tip, prosím podělte se.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 230.65 (?), 10.2.2015 11:30
Chemii použiju určitě. Ale jde o to, že břeč´tan má spíš už charakter zdřevnatělých stonků nebo co to je. Takže to nepůjde jen tak přerýt. Co se týče mého dotazu - měl jsem na mysli, jestli by nešlo použít nějaký vertikutátor apod. Ale jsem laik, tak se předem omlouvám za naivní představy :-)
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 186.98 (?), 10.2.2015 12:27
Nejdriv jednoznacne aplikujte totalni herbicid. A pokud chcete mit hezky travnik, tak po zavadnuti brectanu nezbude nic jinyho nez nechat zorat/preryt, zkultivovat a muzete vysadit novy travnik. Ja jsem likvidoval brectan v extenzivni casti zahrady a postupoval takto - chemie - po zavadnuti jsem to prejel silnou rotacni sekackou nastavenou na nejnizsi stupen, pote to prohrabnul kovovymi hrabemi, kde bylo potreba jsem slahouny jeste odstrihl nuzkama, vysel travnik a hotovo, prace na jeden den. Nicmene i po nekolika letech jsou tam patrne stale zbytky zdrevnatelych stonku, neni to na chuzi bosky. Zalezi jake mate umysly se zahradou.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 251.226 (?), 10.2.2015 12:57
Nejprve se musíte zbavit toho jemného šlahounovitého, které by se Vám beztak namotalo na jakoukoliv mechanizaci. Pak je potřeba na nově obrůstající "dřevo" aplikovat totální herbicid typu Glyfosát, nebo žďáření (vypálení ohněm). Až teprve, když je břešťan mrtvý a jsou mechanicky ostraněny "dřeva" nad 3 cm, je možné přistoupit ke kultivaci pluhem nebo rotavátorem.
Pevné rukavice jsou to nejdůležitější nářadí, netypické je pak sekyra krumpáč a pila ...