Olej



host - 39.52 (?)
23.3.2013 14:56

Zdravím, poraďte prosím.Mám zbytek oleje husqarna XP asi tři roky starý jak jsem koupil mot.pilu.Můžu ho ještě použít?Je uložen v původním balení zazátkovaný.Je to polosyntetický olej, jak dlouhou má životnost?Před řezáním používám vždy čerstvý benzín.Děkuji.P

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 55.130 (?), 7.2.2014 18:36

Když je moc oleje, trpí tím kroušky, může se zacpat drážka spečeninou s karbonu a kroušky se přestanou pohybovat a zadře se píst. Také, jak píšete, tvoří se schluky karbonu ve výfuku a pila netáhne a dusí se. Při správném poměru oleje (nejvíce 40 až 50 dílů na díl benzínu) je píst čistý, kroušky pohiblivé a výfuk volný. Videjo je na automotory, ne na pili a karbon se čistí po sundání válce!

                     
host - 56.206 (?), 8.2.2014 12:52

Dobrý den,

při 40-50 dílech (oleje) na díl benzínu, jak píšete, zůstanou kroušky opravdu dlouho pohiblivé a píst čistý, protože motor ani nenaskočí. Dává se jeden díl oleje na XY dílů benzínu (dle modelu pily, druhu oleje a předpisu výrobce).

                     
host - 39.52 (?), 23.3.2013 14:56

Zdravím, poraďte prosím.Mám zbytek oleje husqarna XP asi tři roky starý jak jsem koupil mot.pilu.Můžu ho ještě použít?Je uložen v původním balení zazátkovaný.Je to polosyntetický olej, jak dlouhou má životnost?Před řezáním používám vždy čerstvý benzín.Děkuji.P

                     
hanspunk - (7) - 225.46 (?), 15.4.2013 21:37

Nevím, zda už to není s křížkem po funuse, ale doporučuji velkou dávku opatrnosti při užití různých přípravků pro dekarbonizaci. Většina jich obsahuje hydroxid sodný či draselný a ten se, jak známo, nemá rád s hliníkem. Rozhodně nezkoušejte postup jednoho kutila domácího z mého sousedství - nalejt do válce a po týdnu vylejt.

Jinak řečeno - už jsem si dekarbonizoval čtyři poděděné pily po užívání M2T či M6A (a dva křovinořezy) a rozhození motoru se asi vyhýbat nevyplatí. Nemluvě o tom, že to v mém případě končilo obvykle stejně výměnou pístu, ložisek a gufer - totiž ještě se mi nestalo, abych rozebral pilu (křoviňák) a po provozu na výše zmíněné tribologické zázraky nebyl podrápaný píst (a výměnu ložisek a těsnění jsem vzal už jaksi automaticky, neb věřím, že ložiskům karbon také nesvědčí a nejmenovaná firma v Ústí n.L. mi zatím všechny gufera dodala do max 100,- Kč, tak pro jistotu, když už je motor vejpůl).

Pokud si na rozhození motoru netroufáte, navštivte servisáka a nedivte se, že vám pravděpodobně doporučí výměnu hned několika dílů motoru, nebo prostě řežte na stávající olej, než pila zdechne.

Jinak osobně používám také Mogul TSF - dlouho a ke vší spokojenosti (BTW ta modrá se v benzínu také poměrně dobře pozná).

                     
host - 12.234 (?), 3.3.2014 8:39

Osobně používám do všech 2T Mogul Alfa 2T   je také červené barvy a jsem naprosto spokojen. Splňuje API TC, nyní se dá sehnat třeba v jednom nejmenovaném řetězci za 84,- Kč/L

                     
host - 35.150 (?), 4.3.2014 16:13

Jakou specifikaci má červený olej Stihl? Označení neznám. Díky. Milan.

                     
host - 56.206 (?), 4.3.2014 21:29

Stihl červený je HP, JASO FB, ISO L-EGB, API TC.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika