Husqvarna 340
|
|
|
|
host - 43.22 (?) 21.1.2014 19:24
Ad)1 Stabilizátor jednoznačně;
Ad)2 Stále se řeší co s trochou směsi v pile, křovinořezu, kanistru. Nejlépe ošetřit poslední nádrž stabilizátorem a vyjet, nebo nechat plnou nádrž. Stabilizátor zabrání rozkladu benzínu, ucpání karburátoru a tím možnost ochuzení směsi špatnou funkcí karburátoru při startu po delším odstavení (motor má vysoké otáčky na volnoběh a má díru - chudou dměs - po přidání plynu, příp se nedá vůbec vytočit do vysokých otáček), v tom je nebezpečí. Stabilizátor zpomaluje zhoršení kvality pohonné směsi. Vzhledem k ceně a prevenci jsou náklady na ošetření směsi zanedbatelné, proti ceně oprav a nákladům s tím spojených. Zbytek směsi lze spotřebovat jinde, ale pouhým vylitím z nádrže není ošetřený proti gelovým usazeninám karburátor. Složitější karburátory motorů u 4 t Honda a pod. jsou důkazem, že jen čistý benzín zalepuje a stabilizátor účinně pomáhá. Záleží na době odstavení a mídtě uskladnění (vlhkost, teploty).
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 220.186 (?), 20.1.2014 20:50
No, když jsem se ptal na to, proč si mám koupit stabilizátor, tak mi povídali, že je to pro směsi benzínu a oleje, aby nedocházelo k vyloučení oleje a aditiv z benzínu formou úsad na stěny a kalu na dno.
Tak mi řekněte kde je pravda...?
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.186 (?), 20.1.2014 21:02
Nevadí, že Vám vysvětlili něco špatně, důležité je, abyste věděl, kde je problém.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 21.1.2014 17:35
Možná se pletu, ale nejsou tu 2 druhy problémů? Starší čistý benzín časem absorbuje vzdušnou vlhkost, vodnatí a degraduje vlivem přidaného ethanolu - z toho plynou možné potíže se startem, koroze některých kovových součástí palivového systému, usazeniny, atd. Dobrá - tohle tedy vyřeším stabilizátorem paliva, který degradaci benzínu a vázání vody zabrání.
Pak je tu ale namíchaná směs, která je v každém dvoutaktu - tam zas po čase dochází k separaci oleje od benzínu, což je údajně příčinou těch častých jarních zadření motorů po zimní odstávce, pokud v nich majitel ponechal starou namíchanou směs. I s tímhle si poradí ten stabilizátor?
|
|
|
|
|
|
|
host - 43.22 (?), 21.1.2014 19:24
Ad)1 Stabilizátor jednoznačně;
Ad)2 Stále se řeší co s trochou směsi v pile, křovinořezu, kanistru. Nejlépe ošetřit poslední nádrž stabilizátorem a vyjet, nebo nechat plnou nádrž. Stabilizátor zabrání rozkladu benzínu, ucpání karburátoru a tím možnost ochuzení směsi špatnou funkcí karburátoru při startu po delším odstavení (motor má vysoké otáčky na volnoběh a má díru - chudou dměs - po přidání plynu, příp se nedá vůbec vytočit do vysokých otáček), v tom je nebezpečí. Stabilizátor zpomaluje zhoršení kvality pohonné směsi. Vzhledem k ceně a prevenci jsou náklady na ošetření směsi zanedbatelné, proti ceně oprav a nákladům s tím spojených. Zbytek směsi lze spotřebovat jinde, ale pouhým vylitím z nádrže není ošetřený proti gelovým usazeninám karburátor. Složitější karburátory motorů u 4 t Honda a pod. jsou důkazem, že jen čistý benzín zalepuje a stabilizátor účinně pomáhá. Záleží na době odstavení a mídtě uskladnění (vlhkost, teploty).
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 22.1.2014 15:58
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|