Husqvarna 240e nový model



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
15.12.2008 17:00

Nesouhlasím s názorem, že směs je bohatější a mísí se se vzduchem předvýplachu(nějaké zbytky tak jsou, ale jinak by došlo k úniku směsi, proto je to odříznuto dříve). Už zde bylo uvedeno, že karburátory se neliší. Zásadnější důvod vidím v tom, že by se vzduch s předvýplachu nestačil dokonale smísit se směsí v klikovce. Je zřejmé, že proudí před směsí. Proto se toto řešení jmenuje předvýplach. Vyplachuje spalovací prostor od zbytků spalin a zároveň zabraňuje únikům nové směsí oddělením - tzv. vzduchovým polštářem. Tím je logicky vyloučeno, že se mají tyto dvě odděleně nasávané složky mísit. Oni se nepatrně mísí, ale pouze konec a začátek se nepatrně překryje. Musí, jinak by se únik směsi zvýšil, a to by nebylo žádoucí.  Proč se stále vylepšuje technika výměny plynů, úpravy a počty kanálů? Aby došlo ke snížení ztrát únikem nespálené, ale také nedokonale spálené směsi. Vícekanálová technika je proto vyvíjena také k dokonalému promísení směsi. Takto promísená směs lépe hoří a vytváří více energie při nižším množství emisí. Tím se podle mého názoru vylučuje možnost i důvod dokonalého promísení směsi z klikové skříně se vzduchem předvýplachu, neboť proudí před směsí a pouze odděluje  novou směs od spalin po předchozí směsi. Pokud by měl být dosažen efekt vícekanálové techniky, tak by do kanálů válce měl vstupovat vzduch se směsí současně, což je ale potom směs. To se neděje, nejprve jde vzduch a za ním hotová pohonná směs, ale vytvořená karburátorem/zplynovačem.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 122.209 (?), 15.12.2008 4:30

 Ja nediskutujem o ničom inom ako o tom že pri predvýplachu do motora neide viacej vzduchu, lebo jednoducho sa tam nemá ako dostať.Fizicky to neni možné.Ide tam pravdepodobne menej benzínu a o to viacej vzduchu a rozdiel je 0,0nič na takt.

  Naštvalo ma vysvetlenie o zriedení splodín kôli dosiahnutiu emisných noriem.Kto sa nad tým zamyslí tak musí uznať že to je nezmysel.Že vraj ventilátor... Jednoducho ide tam menej paliva = menej splodín, na pomocné veci ako vytláčanie starých splodín je použitý vzduch namiesto zmesy.

Jani

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 15.12.2008 5:55

Jani, Jani, dobrá připusťme stejný objem nasátého MÉDIA, ovšem zamyslete se nad vlastním názorem! Jde tam méně paliva a tím více VZDUCHU! Když už nehcete přijmout to, že je tam více prostoru a tím více nassátého materiál pro činnost motoru. A ten ventilátor? Co se děje ve vícekanálu? Proudící směs se sráží v protiproudech a tvoří víření a to tvoří co? Jakýsi IMAGINÁRNÍ ventilátor! To byl od J.S. jen příměr! Ten " polštář ", však příměr není, to je skutečnost a " naředění " je taky skutečnost. Čím se vypláchne spalina? Vzduchem a ten se s ní nesmýchá? Ale jistěže ano, smýchá a tím ji také naředí. Neovlivní množství emisních částic, jen sníží jejich koncentraci, POZOR ale ve výstupu z výfuku, nikoli z válce, tam je již nižší množství dáno dokonalejším spálením dodané směsi z menšího množství paliva! Navíc mírně ochuzeného přimýcháním části předvýplachového vzduchu! STIHL uvádí, že směs nassátá do klikové skříně je bez vzduchu, což je samozřejmně nesmysl, ale je tak bohatá, aby zbytek jinak nassátého vzduchu ji ještě více neochudil! Celkový poměr znají asi jen konstruktéři, ale jestliže do vašich 20 l dám 20l paliva složeného z 15 l benzínu a oleje 5 l vzduchu, pak do stejného motoru jde dnes 10 l benzínu a 10 l vzduchu! Tak je tam víc vzduchu?

Radek

                     
host - 90.168 (?), 15.12.2008 11:43

Když o tom přemýšlím, tak má pravdu i Jani ;-)  Objem vzduchu bude u klasiky i předvýplachu stejný, ale u předvýplachu je rozdělený na část z čistého vzduchu a na část směsi s benzínem. Do válce jde nejdřív čistý vzduch - vytlačuje spaliny a trochu ho uteče do výfuku se spalinami (u klasiky do výfuku uteče trochu směsi, tady jen čistý vzduch), zbytek zůstane ve válci (tedy nejde o "profouknutí" válce). Hned za čistým vzduchem jde směs - musí být bohatší než obvykle, protože se smíchá s čistým vzduchem ve válci a výsledek musí být optimální bohatost.  Paliva jde do motoru méně, ale jen o část, která u klasiky utíkala do výfuku (jinak by směs byla příliš chudá).

Druhý princip je bez předvýplachu  - ideálním tvarováním kanálů se dosáhne toho, že směs vytlačí spaliny z válce beze ztrát. Osobně se mi to líbí víc (motor je jednodušší), ale který systém je lepší ukáže až čas...   Gl.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.12.2008 17:00

Nesouhlasím s názorem, že směs je bohatější a mísí se se vzduchem předvýplachu(nějaké zbytky tak jsou, ale jinak by došlo k úniku směsi, proto je to odříznuto dříve). Už zde bylo uvedeno, že karburátory se neliší. Zásadnější důvod vidím v tom, že by se vzduch s předvýplachu nestačil dokonale smísit se směsí v klikovce. Je zřejmé, že proudí před směsí. Proto se toto řešení jmenuje předvýplach. Vyplachuje spalovací prostor od zbytků spalin a zároveň zabraňuje únikům nové směsí oddělením - tzv. vzduchovým polštářem. Tím je logicky vyloučeno, že se mají tyto dvě odděleně nasávané složky mísit. Oni se nepatrně mísí, ale pouze konec a začátek se nepatrně překryje. Musí, jinak by se únik směsi zvýšil, a to by nebylo žádoucí.  Proč se stále vylepšuje technika výměny plynů, úpravy a počty kanálů? Aby došlo ke snížení ztrát únikem nespálené, ale také nedokonale spálené směsi. Vícekanálová technika je proto vyvíjena také k dokonalému promísení směsi. Takto promísená směs lépe hoří a vytváří více energie při nižším množství emisí. Tím se podle mého názoru vylučuje možnost i důvod dokonalého promísení směsi z klikové skříně se vzduchem předvýplachu, neboť proudí před směsí a pouze odděluje  novou směs od spalin po předchozí směsi. Pokud by měl být dosažen efekt vícekanálové techniky, tak by do kanálů válce měl vstupovat vzduch se směsí současně, což je ale potom směs. To se neděje, nejprve jde vzduch a za ním hotová pohonná směs, ale vytvořená karburátorem/zplynovačem.

                     
host - 207.239 (?), 15.12.2008 20:28

Piest nasáva pohybom ku hornej úvrati.Pohyb sa rovná zdvihu piesta, objem sania piestu sa rovná obsahu motora.To znamená asi toľko že ak je zdvihový objem 70 ccm tak piest nemôže nasať 80ccm vzduchu a zmesy.Toto je pravda pri akom koľvek tvare piestu a akomkoľvek množstve otvorov spojených v tomto prípade z kľukovou skriňou.Do spaľovacieho priestoru sa čistý vzduch nemôže dostať, ten je prakticky vždy pod vyššým tlakom ako je atmosferický.

 Ak je všetko toto čo som napísal pravda tak mi už konečne napíšte odkiaľ je vzduch naviac!!!  

Jani

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.12.2008 20:35

Tak si to ještě jednou přečtěte.

Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 207.239 (?), 15.12.2008 21:05

 Možno že nie som celkom kompletný ale ja tam vidím len toľko že vzduch pre vzduchový vankúš nie je nasatý do kľukovej skrine ale časovanie je vyriešené tak že vzduch nestihne písť ku kľuke ale je prakticky ihneď ponaplnení kanálov pretláčaný do spaľovacieho priestoru.Nič viac nič menej. To však neznamená že je ho viac.Pokiaľ by ho bolo viac jednalo by sa o prepľňanie.

Jani

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.12.2008 21:23

Pořád srovnáváte s klasickým 2 taktem. Na tomto motoru je přece něco navíc - oddělené vedení vzduchu, tzv. kapsy ...přečtěte si znovu pozorně zejména první odstavec.

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 15.12.2008 21:53

Jani, boha tvojho!  Ak klasický 2 takt nasaje 70 ccm zmesi do kľukovej skrine, tento nasaje 50 ccm do kľukovej skrine a 20 ccm vzduchu do kanálov! Z čoho je zložená zmes v kľukovej skrini? Z paliva a vzduchu, je tak? Ak pripustíme pomer 40 x 10 ccm + 20 ccm = 70 ccm, klasický 60 ccm + 10 ccm. Je tam viacej vzduchu či nie?

A pro Jiřího, vzduch stlačený na x bar se lépe míchá s dalším směsným médiem, protože se celý polštář nedostane ven, je tento stlačen a před výbuchem smíchán pod tlakem s čerstvým palivem. Samozřejmně tomu napomáhá i 4 kanálový válec a tedy proudění ve spalováku. Protože vzduch uzavřený a odražený od válce nad výfukem, tvoří vlastně pátý a ještě ke všemu protiproud.

Motor 2 MIX s předvýplachem čerstvým vzduchem Vzduchový polštář

(vzduch neobsahující žádné palivo) odděluje čerstvou náplň a spálenou náplň. Vzduchový polštář leží před čerstvou náplní. Na začátku taktu „vytlačování-přepouštění“ přetéká nejdříve palivo neobsahující vzduch z přepouštěcích kanálů do spalovacího prostoru a vyplachuje spaliny do výfuku. Vzduchový polštář zabraňuje tomu, aby se následně vtékající čerstvá naplň dostala do výfuku. Důsledkem je menší zátěž životního prostředí redukcí palivo obsahujících výplachových ztrát a menší spotřeba paliva.

Radek

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.12.2008 22:01

Souhlasím p.Radku, Vy byste to měl umět vysvětlit a umíte. Nemám možnost si zatím ověřit kolik vzduchu je přidáno, ale to není podstatné. Dá se to cca odvodit od toho, že motor jede. Směs bude o něco chudší, ale ne o moc. Už podle spotřeby paliva to bude jen o ty ořezané zbytky předvýplachu. Ale to je pouze úvaha.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Mafl z Lídlu nejde mi sundat pilový kotouč17.12.2024
Zapojení motorů na 230 V9.12.2024
Komfort domova: Kvalitní bavlněné povlečení a výhody vytápění elektřinou9.12.2024
Zapojení motorů na 230 V8.12.2024
Nová STIHL MS 2601.12.2024
Rachot při vypouštění vody z pračky do odpadu30.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika