Husqvarna 240e nový model
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.115 (?), 13.12.2008 8:57
Radku žádný flame, asi oba mluvíme o totémž, jen si pleteme pojmy, já jen tvrdím že čistý vzduch nahradil část směsi, která byla předtím v kanálech, prostor v kanálech počítám k prostoru pod pístem a proto říkám že se objem vzduchu nasávaný do motoru nezměnil (pokud by byl objem pod pístem např 50ccm a objem kanálů třeba 5ccm, tak do motoru v ideálním případě nasaješ buď 55ccm směsi u klasického dvoutaktu, nebo 50ccm směsi a 5 ccm čistého vzduchu u 2mixu, takže objemově je tam vzduchu stejně, v poměru k množství paliva samozřejmě víc), v kanálech na vstupu čistého vzduchu jsou jazýčkové ventily, tudíž prostor mezi venturiho trubicí a těmito ventily nevstupuje do hry. Osobně si myslím že když ucpeš přívod čistého vzduchu do kanálů, tak motor poběží jako normální dvoutakt včetně příslušných emisí (nezkoušel jsem). HH
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 13.12.2008 9:59
Když už jste u té animace, tak já vidím, že je vzduch nasáván do klikové skříně, potom se dostane kanály nad píst a výfukem ven. Aby nedošlo k omylu, já uznávám, že je to lepší technologie než u předchozích modelů HQ, nebo Stihlu. Ale vadí mi uváděné přehnané zlepšení hlavně ve výkonových parametrech. Jinak p. HH, kde byste měřil emise, předpokládám, že u výstupu z motoru, tam je do toho namíchán i předvýplachový vzduch. Objektivně vzato je to ředění spalin. Lze to srovnávat s dokonalým spálením? Uváděným oddělením vzduchovým polštářem se děje pouze to, že ztráty vyplachováním - únikem nespálené směsi se sníží. To je stejný popis, jako u vícekanálové techniky, která je navíc taky použita. Taky jsem to nezkoušel, ale Vaše úvaha může být správná, že motor po ucpání kanálu pro předvýplach pojede dál. Co to dokazuje? Pokud by to tak bylo, tak by to dokázalo, že motor musí mít logicky potřebnou bohatost směsi pro chod a vyplachování je pouze z uvedených důvodů. Celkové ochuzení směsi může ale nepatrně nastat, neboť zbytky nespálené směsi jsou značně eliminovány.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 10:58
Jistě HH, že v klidu, vždyť jsou to debaty přínosné i pro nás. A vezme-li si z toho někdo to přínosné, stály za to. Určitě mluvíme oba o stejném, pojmy nejsou dojmy, jen ty klapky jsem nikde nenašel, ale to je možná tím, že jsem je tam nehledal (tedy v koleni) a pokud se týká objemu, ať počítám, jak počítám, je li karburátor HD - 41A použit na 441 a HD - 41 na 044, znamená pro mne stejnou dávku paliva. neboť Ven. je stejná, koleno má a tady musím napsat, "přibližně" stejnou délku. Jen u 441jsou kanály delší a je jich více. Ten pokus jsem neudělal já, ale pila, zasekla se klapka příd. vzduchu a nepřej si vidět tu spotřebu a "lenost" motoru. A jen malilinkaté rýpnutíčko :o), co se píše v serv. manuálu a hledání závad? Souběh klapek a úplné, či neúplné otevření/ zavření klapky pří.vzduchu je příčinou?
Jiří, ono to z té animace není dobře patrné, ale nedostává se do klikové skříně, jde přímo do přefuků a nad píst. V opačném případě by se mohla část stát směsí a ten efekt by vlastně nefungoval tak jak je třeba. Samozřejmě se část ve styčném bodě dotkne směsi, ale většina již dříve vytlačila spaliny.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.115 (?), 13.12.2008 11:30
to "naředědění" spalin je stejné jako u klasického dvoutaktu, jen se spaliny nevytlačí čerstvou směsí, ale čistým vzduchem (předpokládám že únik bude objemově stejný), takže se na emisích neprojeví nespálené uniknuvší palivo. Pokud výrobce dosáhne stejného efektu lepším prouděním směsi při přepouštění, tak proč ne, k jednomu cíli mohou vést různé cesty. Snížení spotřeby se dá celkem věřit (motorem projde méně paliva), výkon za nás budou muset změřit jiní. HH
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 11:40
Přesně tak, ale když to tu probíráme, sedí mi i ten výkon. Té kvalitní směsi je víc, možná i tvar pístu má vliv, nevím. STIHL mne ale přesvědčil, že málokdy se pletou, či si vymýšlejí.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 12:20
Jiří upřímně ? Ta hmotnost mi vadí ze všeho nejméně! MS 441mají trochu jiných porodních bolestí, ale ty jak věřím, se rychle odstraní. Tak jako vždy. U STIHLu to byla otázka krátké doby. Jsou jiní výrobci, kteří tyto neduhy ještě vydávají za přednosti! Jiří máme link na jiné testy než KWF? Zatím jsem žádný nenašel. Možná jsem nehledal dobře. Kupříkladu ty vyšší vibrace mne neudivují a asi vím kde se berou. Je to jedna z bolestí o nichž píšu výše. Trochu mne překvapují některá jejich hodnocení jako O u montáže lišty a řetězu, když na jiných modelech jsou + či ++ a je to stejné. Asi si moc rychle zvykli na kónické šrouby!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|