Husqvarna 240e nový model
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?) 12.12.2008 12:23
Dobře, nechtěl bych, aby debata skončila na vrtuli - beru to, není to vhodné přirovnání. Ale nic to nemění na faktu, jak to je to ale ve skutečnosti. Nejprve je třeba vědět, že tyto motory jsou technicky lépe konstruované, např.používají 4 kanálovou techniku. Předvýplach tzv. čerstvým vzuchem spalovacího prostoru má údajně za úkol zlepšení vyplachování. Ale ke zlepšení vyplachování už došlo 4 kanálovou technikou, o které víme, že dokáže stlačit hodnoty spotřeby pod 500gr/kWh. Předvýplach má 2 sací oddělené kanály. Jeho princip je možné si prohlédnout na animaci. Co je důležité, je to, že nasávaný čerstvý vzduch není přítomen spalování, ale je tam pouze pro vypláchnutí motoru od předchozí expanze - pracovní fáze motoru - od zbytků spalin. Co se děje potom s tímto vzduchem? Z motoru se dostane jedině výfukem ven a nahradí jej vzduch nový při další opakující se činnosti motoru. Kde se měří emise - u výfuku, při vysokých otáčkách je tento proud výfukových plynů naředěn vyplachovaným vzduchem.I proto jsou emise nižší, ale podmiňuje to hlavně lepší technika motoru. Např. PS 420 se dostává na hodnoty kolem 420gr/kWh a nemá předvýplach, "pouze" 6 kanálový válec a další nutné předpoklady.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 12.12.2008 7:34
Pro 211.159, ono to ale ve své podstatě tak je. Jen to nahrazuje vypláchnutí spalin směsí. J.S. to napsal trochu jednodušší formou.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.115 (?), 12.12.2008 9:13
mno, já si myslím že vzduchu (objemově) prochází motorem stejně, ale směsi (paliva) je tam míň a je jinak rozvrstvená. Ten příměr s vrtulí nebyl zrovna štastný. HH Viz tuto stránku.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 12.12.2008 12:23
Dobře, nechtěl bych, aby debata skončila na vrtuli - beru to, není to vhodné přirovnání. Ale nic to nemění na faktu, jak to je to ale ve skutečnosti. Nejprve je třeba vědět, že tyto motory jsou technicky lépe konstruované, např.používají 4 kanálovou techniku. Předvýplach tzv. čerstvým vzuchem spalovacího prostoru má údajně za úkol zlepšení vyplachování. Ale ke zlepšení vyplachování už došlo 4 kanálovou technikou, o které víme, že dokáže stlačit hodnoty spotřeby pod 500gr/kWh. Předvýplach má 2 sací oddělené kanály. Jeho princip je možné si prohlédnout na animaci. Co je důležité, je to, že nasávaný čerstvý vzduch není přítomen spalování, ale je tam pouze pro vypláchnutí motoru od předchozí expanze - pracovní fáze motoru - od zbytků spalin. Co se děje potom s tímto vzduchem? Z motoru se dostane jedině výfukem ven a nahradí jej vzduch nový při další opakující se činnosti motoru. Kde se měří emise - u výfuku, při vysokých otáčkách je tento proud výfukových plynů naředěn vyplachovaným vzduchem.I proto jsou emise nižší, ale podmiňuje to hlavně lepší technika motoru. Např. PS 420 se dostává na hodnoty kolem 420gr/kWh a nemá předvýplach, "pouze" 6 kanálový válec a další nutné předpoklady.
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.108 (?), 12.12.2008 16:31
To o tom motoru husky je moc zajímavé, nerozumím sice moc motorům ale vaše vysvětlení sem pochopil.Dle vaší rady jsem se podíval po jiné než je stihl180 a vybral jsem si stihl211,podle mě zlatá střední cesta
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 12.12.2008 21:39
Pro HH, trochu jste se s tím odkazem " ustřelil " ono je to tady!
Navíc toho vzduchu musí být víc, logicky, jsou tam dvě klapky, dva kanály, Venturiho trubice je stále stejná a o to konstruktérům šlo, aby při stejném množství nassátého paliva, nebo menším, bylo efektivně využito a "nevyfouknuto" do okolí více! Ten vzduchový polštář, má zabránit čertvé směsi, uniknout, být vytlačena do výfuku a okolí. Ty emise jsou o směsi zapálené ve výfukovém kanále a nikoli správně využité ve spalovacím prostoru motoru!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 111.80 (?), 12.12.2008 22:48
Prosím Vás, odkiaľ sa tam zobralo viacej vzduchu?Moje biedne vedomosti o dvojtaktných motoroch hovoria o tom že pri týchto strojoch zmes príp.vzduch sú hnané do valca podtlakom vytvoreným pohybom piesta. A objem vzduchu/paliva je stále rovnaký aj pri motoroch s predvýplachom ako aj bez neho.Akurát pri predvýplachu zjednodušene povedané časť vzduchu obchádza venturiho trubicu v karburátore.Tak mi prosím Vás niekto vysvetlite tu že čím vlastne sa tie výfukové plyny riedia.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 12.12.2008 23:49
Dobrá Jani, takže kolik vzduchu nasaje motor s jedním ssacím kanálem? množství X. Tedy se stejným průřezem kanálu a ještě jedním kanálem o průřezu 3/4 X, to tedy bude vždy množství X? To asi ne. Navíc pokud se ten vzduch nasává oběma současně do dvou prostor. Jedna část nasávaného vzduchu tvoří společně s palivem, směs, druhá nasávaná přímo do spalovacího prostoru, bez paliva, ředí a vyplachuje výfukové plyny, můžete si to prohlédnout zde.
Je to jednoduché, logické a dobře pochopitelné, zvláště pro toho kdo píše e-stránky.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 7:14
Prostor v kanálech tam není navíc? Tak porovnej rozvin válce MS 440 a MS 441. Kde je prostor za klapkou přídavného vzduchu a kam tento proudí? Objemově je kolik množství paliva? Více, či méně než u běžné technologie? Jakou Venturiho trubici má MS 440 a jakou MS 441? Takže jde tam více vzduchu, nebo ne? Samozřemně, že ano, poměrově s množstvím paliva ano. Jaký tvar má píst? Ten "předvýplachový" vzduch jde do klikové skříně? Ne jde přímo do kanálů. Jaký tvar má píst MS 440 a MS 441, je uzpůsoben pro přivedení před. vzduchu do kanálů, tedy nikoli do klikové skříně.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|