Lze ji pohnojit starým cementem?
|
|
|
|
|
|
|
host - 100.250 (?) 28.11.2009 23:19, zobrazeno: 24443x
Zbylo mi pár pytlů cementu, lze cementem pohnojit dospělou merunku která má každý rok jen 4 plody? Nevím jestli je v cementu nějaký vápník, nerozumím tomu.Plánuji vysadit další merunky a broskvoně. Má se dát nějaký vápenec při sázení pod kořeny? Děkuji, jsem úplný začátečník.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 24.183 (?), 29.11.2009 11:21
složení cementu je uvedeno každém pytlu. Nepamatuji si to přesně, ale když jsem to četl, dost mě překvapilo, co všechno cement obsahuje - tuším že i šestimocný chrom.
Spíš než ke stromu bych starý cement dal do popelnice...
|
|
|
|
|
|
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18316) - 65.50 (?), 29.11.2009 13:03
Hlavní složky cementu:
trikalciumsilikát - alit - podílí se nejvyšší mírou na vzrůstu pevnosti do 28 dnů a to tím, že se rychle slučuje s vodou a uvolňuje větší hydratační teplo. Běžně je ho v cementu obsaženo < 60%. Cementy obsahující > 60% alitu mají vysokou počáteční pevnost.
dikalciumsilikát - belit - uvolňuje polovinu hydratačního tepla než alit, pomalu hydratuje, ale konečná pevnost cementu je jen o málo menší, než u cementů obsahujících alit. Běžně je ho v cementu obsaženo mezi 25% a 40%. Belitové cementy tuhnou a tvrdnou pomaleji. U portlandských cementů se množštví alitu a belitu pohybuje okolo 75 - 86 %.
tetrakalciumaluminátferrit - celit - je důležitý pro objemovou stálost. Přispívá ke vzrůstu pevnosti i po 28 dnech, ale pouze na suchu. Pod vodou netuhne. Běžně je ho cca 10 %.
trikalciumaluminát - prudce hydratuje, čímž vyvíjí velké hydratační teplo (asi 2x větší než alit). Hydratuje okamžitě po přidání vody za vzniku kalciumalumináthydrátů. Proto se ke slínku přidává ještě sádrovec, který mění chemickou podstatu hydratace trikalciumaluminátu a oddaluje tak tuhnutí. Trikalciumaluminátu bývá max. 10%, u cementů s velkou počáteční pevností max. 15% a pro masivní konstrukce max. 8%.
(z encyklopedie)