Vari DSK 317: nepřesné řazení
|
|
|
|
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6619) - 9.135 (?), 13.4.2015 23:09
Asi nemáte ani šajnu o strojírenské výrobě a slévárenství. Na tom, že tam nějaké označení být musí se asi shodnem. Když to budou dělat na zakázku speciálně vám, můžou to vygravírovat, vyložit stříbrem a posázet diamanty, když si to zaplatíte. Obyčejným záakazníkům, kteří to normálně pochopí, prodají skříň odlitou i s písmeny. A protože se odlévá podle modelu a ten je furt stejný, i písmena jsou furt stejná.
Kolega tam chce mít kulisu, budiž. Nepochpil jsem, že má na mysli výřezy na palubní desce Majora. Kulisa je totiž uvnitř převodovky. Jak by fungovala kulisa tam, kde je jen otáčivý pohyb si stěží dokážu představit.
Tato diskuse je pro kočku. Tazatel si holt bude muset na něco zvyknout a něco se naučit. Na internetu si cit pro řazení nenajde. Zlepšovatelé mohou své sny posílat přímo do Libic. Určitě budou vítáni a bohatě odměněni. Pro začátek doporučuju nabídnout změnu písmen na převodovce podle výše uvedených návrhů. Pak by šlo doplnit řadící hřídelku o kulisu jako u Zetora. Vznikne tím ovšem stroj světovách parametrů, jímž uštědříme drtivou ránu válečným štváčům. Howgh.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 43.164 (?), 13.4.2015 23:17
Kde jste došel na palubní desku Majora, když se o něm ani neškrtlo. Hlavní je, že vy máte to správné zdání o strojírenství a slévarenství.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 1.229 (?), 13.4.2015 22:50
No a teď mi tady a všem ostatním vysvětlete, jak je utěsněn, nebo proč by měl být utěsněn ten kus plechu s klikatým výřezem, který se nalézá pod volantem, tady již zmíněného Zetoru.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 129.11 (?), 20.4.2015 17:41
Ta podlouhlá díra je co??, v manuálu určitě neni napsáno podlouhlá díra!, když máš tu kliku osově v ose té podlouhlé díry, máš bezpečně vyřazeny všechny rychlostní stupně a můžeš s ní kvedlat do stran, jak libo a nepohneš tím pádem přes vidličky žádným ozubeným kolečkem. Osobně jsem seděl na takovém stroji, označení rychlostních stupňů bylo provedeno pěknými kruhovými smaltovanými terčíky a u každého byl půlkruhový prolis, zřejmě za účelem fixace polohy řadicí fajfky, to zřejmě proto, abych tam neflákl něco co tam nepatří, to je abych tam zařadil pootočením žádaný RS.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
altosch - (34) - 135.172 (?), 14.4.2015 8:44
Díky všem za odpovědi. Udělal jsem si z nich tyto závěry:
-
Obtížné řazení u tohoto typu převodovky je normální a není to výrobní vada, kterou bych měl uplatňovat jako reklamaci.
-
Jestliže chci VARI DSK 317 používat, musím vzít na vědomí, že při řazení je třeba trefit se jedním ozubeným kolem do druhého a je pravděpodobné, že kola právě nejsou v pozici, aby se to hned povedlo.
-
Neutrál (0), což je největší problém, abych studený motor na sytič nestartoval v záběru, musím buď odpozorovat, nebo zjistím tak, že se uvolní náprava (za předpokladu, že mám zrovna správně nastavené palce na volnoběžkách kol a s nasazeným rotavátorem to není příliš patrné). Když si nejsem jist, tak prozatím zařadím do některé z krajích poloh a 2x cvaknu zpět.
-
Řadit ze sedačky vozíku není možné.
-
Ukazatel (šipka) na řadící páce je hodně orientační.
-
Časem pravděpodobně získám cvik a půjde to snadněji.
|
|
 |
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6619) - 9.135 (?), 14.4.2015 9:05
Už jsem nechtěl reagovat ve vláknu, ale tohle je konstruktivní post. Nesouhlasím resp. divím se orientačnímu ukazateli. Na mém strojku ukazuje šipka docela správně, t.j. použitelně. Je to ale mašinka stará 20 roků, tehdy byla jiná doba. Dobré je opravdu si označit písmena bílým (zlatým, stříbrným) fixem - mám černou převodovku. Podívejte se, jestli ta šipka nemá na hřídelce nějakou vůli, která by šla amatérsky vymezit. V ostatním máte pravdu. Souhlasím, že s rotavátorem může být potíž najít neutrál. Naložte rodinu na valník, dejte P, plnej a někam ji vyvezte.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 14.4.2015 10:21
Já to napíšu sem, na konec debaty. Převodovka DSK 317 není určená k přežazování rychlostních stupňů za pohybu. A už vůbec je nesmysl, chtít z nějaké dopředné rychlosti dát v pohybu "P", dyť se jde přes zpátečku, to si myslíte, že projde? Jediné možné je přeředit za pohybu z jedničky na dvojku a to nohou, ale i tak se převodovka ozve. O čem je zde vlastně debata? Čtyčicet let známý stroj pořád stejné konstrukce a najednou takováto "novodobá" stanoviska?
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|