Technika orby
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 23.5.2009 20:15
Já používám spojky s obložením Ferodo. Má to výhodu v tom, že po opotřebování obložení je možné nechat čelisti spojky znovu obložit. Další výhodu vidím v tom, že se tak neopotřebovává hrnek - spojkový buben.Možnost znovu spojku obložit je dána stavem spojky. Když jsou již vůle velké, tak se to nevyplatí. Ale jinak je to za necelé 200,-Kč a spojka je dál použitelná, jako nová. Kovové spojky jsem pouze vyměňoval, ale neopravoval. Tak nevím, jestli je to možné. U odstředivých spojek je důležité, aby byly používány tak, aby nedocházelo k častým prokluzům spojky a dále, aby spojka byla v záběru, i když i se sníženým plynem, ale v záběru a nedocházelo k přerušovanému přenosu tahu. Když se tak děje dochází ke zvětšení vůlí na unašečích a zvětšuje se opotřebení spojky i hlučnost při záběru.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 11.10.2008 20:34
Pokud spojka nevypíná - obložení může být přitom v pořádku - je vada většinou v pružinách, které při poklesu otáček nepřitáhnou čelisti a spojkový buben se unáší - otáčí. Další možností jsou příliš vysoké volnoběžné otáčky. Nalévací otvor u DSK 317 je na boku v rozšířeném místě převodovky, kde má převodovka téměř kulatý tvar, nad uchycením závěsu v jednom kuse s držákem velkého závaží. Tento šroub je zároveň kontrolní bod množství oleje PP90 H - hypoidní - musí být!!! Při plnění převodovky asi 1,7 ltr se plní po stav vytékání oleje z tohoto otvoru - potom zašroubovat a přiměřeně dotáhnout - kontrola na těsnost. Vypouštěcí šroub opotřebovaného oleje je na převodovce pod uchycením závěsu a závaží - pod zploštělým místem, kde je tento závěs přichycen. Je to u nápravy na zaoblené stěně převodovky.Po výměně oleje je nutné ověřit těsnost šroubů, protože pozvolný únik oleje může způsobit poškození převodovky, totéž platí při mastnotách kolem vývodů na nápravu - opravit výměnou gufer, tento stav je častější u rotavátorové převodovky, kdy není dotažena spojovací tyč nožů. Pokud jste můj popis nepochopil, tak vložím fotky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 195.74 (?), 13.10.2008 21:35
Dal som na youtube video aké malé su volnobežné otáčky traktoru http://www.youtube.com/watch?v=PNExc6Hq1M0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 195.74 (?), 14.10.2008 21:09
Tá spojka nie je orginálna
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 14.10.2008 21:34
Vratná pružina na čelisti spojky je tam jen jedna, pokud tam ve vašem případě vůbec je a nerozumím tomu, že spojka není originál. Buď máte vyměněnou opotřebovanou spojku za ekvivalentní díl, pak to nemusí být "originál", nebo někdo něco nějak z něčeho... pak to může být problém třeba v tloušťce obložení. Každopádně by spojku měl měnit někdo, kdo ví o co jde a co to chce i z důvodu základního nastavení předpětí pružiny při montáži a případného doladění záběru spojky dle udaných otáček motoru. Nejlépe použít otáčkoměr. Holt i tato jednoduchá konstrukce spojky vyžaduje určité znalosti a vybavení pro její dobré nastavení a funkčnost.
|
|
|
|
|
|
|
host - 195.74 (?), 23.5.2009 15:24
Dobry deň! Ktory je lepši? Obložení spojky - kovové alebo obložení spojky Ferodo
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 23.5.2009 20:15
Já používám spojky s obložením Ferodo. Má to výhodu v tom, že po opotřebování obložení je možné nechat čelisti spojky znovu obložit. Další výhodu vidím v tom, že se tak neopotřebovává hrnek - spojkový buben.Možnost znovu spojku obložit je dána stavem spojky. Když jsou již vůle velké, tak se to nevyplatí. Ale jinak je to za necelé 200,-Kč a spojka je dál použitelná, jako nová. Kovové spojky jsem pouze vyměňoval, ale neopravoval. Tak nevím, jestli je to možné. U odstředivých spojek je důležité, aby byly používány tak, aby nedocházelo k častým prokluzům spojky a dále, aby spojka byla v záběru, i když i se sníženým plynem, ale v záběru a nedocházelo k přerušovanému přenosu tahu. Když se tak děje dochází ke zvětšení vůlí na unašečích a zvětšuje se opotřebení spojky i hlučnost při záběru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 122.179 (?), 27.2.2009 19:27
Dobrý den vážení, promiňte mi, že se vmíchávám do vaší diskuze.Vyprovokovaly mě k tomu ty nádherné snímky, které mně nostalgicky připomněly tento zážitek: před dvaceti lety jsem s novou Terrou uměl orat tak, že po přednastavení pluhu na rovném terénu(podle doporučení technikem firmy)jsem si naoral jen první brázdu, ostatní brázdy oral stroj po otočení a nasazení do brázdy sám.Kolo samo vedlo a sledovalo hranu brázdy tak, že jakýkoliv zásah osoby byl zbytečný.Dokonce jedna stará paní ze sousedství překvapením vykřikla: "Ježíšmarja, Josefe,tam jede stroj sám!"Nevšimla si, že na konci brázdy někdo stojí.Dnes už tímto stylem neorám (je mně 70),jednak je na otočném čepu obracáku dost velká vůle, pluh je tím pádem dost rozviklaný a také není nikoho, kdo by mně s oráním nahradil.Škoda, ale byla to paráda, na kterou rád vzpomínám.Je pravda, že šlo o propracovanou zahradní půdu, jinde by to tak sotva šlo.Každopádně citlivé nastavení pluhu je nejpodstatnější. Vašim důvtipům držím palce. AB
|
|
|
|
|
|
|
host - 101.12 (?), 14.5.2009 14:05
Dobrý den!
Koupili jsme starší teru (dle fotek stejný, nebo velmi příbuzný typ), ale neslouží mi nejlépe: Zvlášť otáčet koly (resp. řidítky) jde velmi ztuha a při pokusu o orbu mi toto naprosto znemožnilo. Dalším problémem při orbě byl lehký svah, kdy ze svahu vyjížděla radlice na povrch (mutno tlačit do země) a při jízdě do kopce ryl moc hluboko a bylo velmi těžké ho udržet. Navíc při hlubokém zářetu začnou prokluzovat kola.
Za jakoukoli radu předem děkuji! Milan mailoo@email.cz
|
|
|
|
|
|
|
jozef babej - (10) - 116.71 (?), 9.11.2010 13:12
Ma orba 2010
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|