Stabilizátor paliva



host - 178.13 (?)
20.10.2014 16:03

Omlouvám se za odbočení, ale dost mne ta poznámka o Naturalu 95 znervóznila. Mám veterána, čtyřtakt, benzín (z roku 1964) a kupuji do něj právě zmíněný Natural a přidávám do něj náhradu chybějícíhio olova. Obávám se, že když přejdu na benzín s vyšším okt. číslem, motoru to svědčit nebude. Mýlím se? Jirka

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 178.13 (?), 20.10.2014 16:03

Omlouvám se za odbočení, ale dost mne ta poznámka o Naturalu 95 znervóznila. Mám veterána, čtyřtakt, benzín (z roku 1964) a kupuji do něj právě zmíněný Natural a přidávám do něj náhradu chybějícíhio olova. Obávám se, že když přejdu na benzín s vyšším okt. číslem, motoru to svědčit nebude. Mýlím se? Jirka

                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.138 (?), 20.10.2014 18:26

Nemýlíte se, budou trpět ventilová sedla a další věci. Někde na internetu jsem zahlédl názor, že oktanové číslo se dá snížit přimícháním 2-4% nafty proti názoru, že je lepší do veterána koupit Aspen a podobné speciální palivo (stejně cesta veteránem je pro požitek a nikoliv "jak se levně dostat z bodu A do bodu B").

Samozřejmě, v každém případě je nutné dávat náhradu olova.

                     
host - 178.13 (?), 20.10.2014 18:55

Děkuji za rychlou reakci. Mám také možnost u pumpy vzdálené cca 30 km   koupit Speciál. Bohužel nevím, jak dlouho ho ještě budou mít v nabídce. Zatím jej využívám, kdykoliv se naskytne příležitost jej koupit. Ale jak správně píšete, moc se s veteránem nejezdí a tak prakticky kupuji tak 10 až 15 litrů a vydrží v létě tak měsíc. Tipuji, že Natural x Special kupuji tak 1:1. V zimě se nejezdísad.  Ale totéž asi řeší všichni ti, kteří mají samodomo traktůrky s motory Škoda 1202 a pod. Podívám se po tom Aspenu - nemám s tím žádné zkušenosti. Ještě jednou díky. Jirka

                     
host - 122.70 (?), 20.10.2014 19:26

Aspen v ČR koupíte jen pro 2T s namíchaným olejem. Čistý benzín pro 4T nekoupíte, protože by prý prodejci museli splňovat předisy pro benzínové stanice. Tak jedine v zahraničí.

                     
host - 192.242 (?), 21.10.2014 10:45

oktánové číslo nemá nič spoločné s výhrevnovnostou paliva ani s rýchlostou horenia. Oktánové číslo udáva udáva schopnost paliva odolat proti samovznieteniu. Použitím vyššieho oktánového čísla vela nezískate, skor možno stratíte vzhladom k vyššej cene. Podiel biozložiek v palive udáva smernica EU a určuje len  % podiel biozložky z predaného paliva. To znamená, že neurčuje podiel v každom druhu paliva ale v celom objeme predaného.Je viacmenej jedno, aké palivo do veterána kupite, žiadne neobsahuje deriváty Pb a zloženie i parametre su uplne rozdielne, než aké Váš motor potreboval. Dnešné palivá musia splnat uplne iné kritéria, než pred niekolkymi desiatkami rokov.Najvačší problém može sposobit bio zložka, ostatné parametre neovplivníte.

                     
host - 115.37 (?), 15.10.2014 11:45

Sice jsem reagoval na příspěvek výše, kde kdosi píše, že ušetří peníze za stabilizátor a přidá tam líh. Proto jsem psal, že už lihu tam je víc než dost. Ale to nic nemění na tom, že jsem se dosud bez stabilizátoru a machinací s benzíny obešel a a benzín ani ze sekačky Honda na zimu nevypouštím. Ale musím uznat, že mě strašíte. Mám pilu, křovinořez, 2 sekačky, 2 motorky. Z ničeho benzín nevypouštím a vše zatím OK.

                     
habr.v - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (144) - 47.165 (?), 15.10.2014 12:00

Ahoj   až budete tahat z karbecu bílý soply, tak už to nebude OK.Bohužel je pravda, že motory Honda jsou na ten šlem náchylný.     Míra

                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 16.10.2014 7:53

Zdravím, jak je možné, že se u Hondy šlem vytváří mnohem více než u jiných karburátorů? Je to samozřejmě jen mýtus a výmluva servisů, protože si neumějí poradit s vyčištěním karburátoru. Vrcholem všeho je výměna karburátoru s tím, že nejde vyčistit. Karburátor na výměnu je až tehdy, kdy je hřídelka a její vývrt v tělese natolik opotřebován, že nejde nastavit volnoběh. Standa.

                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 16.10.2014 8:18

Stando, i tak je to na diskusi, jestli výměna nebo repase. Znám borce co vývrt v tělese pro hřídelku zarovná frézou (zvětší) a opatří bronzovými futry.

                     
habr.v - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (144) - 218.71 (?), 16.10.2014 14:31

Ahoj Stando mám takový dojem, že karbec Honda je složitě neprůchodný pro ten šlem než karb. B&S. Jinak si to neumím vysvětlit. A proč se šlem dostane až na ventil u H. U B&S sem to ještě neviděl.       Míra

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky10.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika