Odstředivá spojka se nejvíce opotřebovává, když jsou otáčky motoru na hranici sepnutí spojky, resp. v bodu skluzu. Když snížíme otáčky motorové pily z plného plynu nad bod prokluzu spojky např. z důvodu velkého výkonu pily a malého průměru dřeva, tak se nic neděje. Horší situace je, když obsluha podvědomě ubírá ze strachu, nebo obavy velkého efektu ze zvukua výkonu motoru plyn a spojka prokluzuje. Při požadovaném plném výkonu a nutném plném výkonu se řeže na plný plyn. Při řezání slabých větví řez proběhne tak rychle, že stačí jen přidat a už je to. Ohledně výkonu motoru - spalovací motory mají tu vlastnost, že se stoupajícími otáčkami se zvyšuje výkon, ale od určité hranice výkon klesá. Nemá tedy význam otáčkami honit chybějící výkon. Při 13500 otáčkách není 0 výkon, ale je nižší než při max. hodnotě např. 9500 otáčkách. Maximální otáčky jsou v praxi při krácení dřeva využívány jen krátkodobě - je to těsně před zahájením řezu - plný plyn a např. při ukončení řezu, nebo i nečekaném ukončení řezu - např. se dřevo nečekaně odlomí a obsluha ještě drží plný plyn, max. otáčky naopak často motor dosahuje při odvětvování, kdy se motor často vytáčí, aby se práce zrychlila a byla více efektivní. U malotraktorů je to o jiných otáčkách, ale přesto nesmí spojka prokluzovat. Není žádnou chybou, když se popojíždí na snížený plyn, pokud spojka zabírá a neprokluzuje. Větší problém je když se chceme rozjet na 2,3 do kopce s nákladem, potom se spojka opotřebovává prokluzem, stejně tak když jedeme do kopce a včas nepodřadíme, klesnou otáčky - motor těžký převod neutáhne a spojka díky nižším otáčkám již nemá takovou odstředivou sílu a začne prokluzovat.