Redeni benzinu s Olejem



Jao - (28) - 162.79 (?)
22.10.2009 10:46

Takže, keď chystám drevo a píla ide na volnobeh, potom dokáže - citujem - řádně zasvinit spalovací prostor a výfuk z nespálené části paliva?

A keď sa aktivuje spojka, tak je to predsa úplne iný zvuk.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
Jao - (28) - 162.79 (?), 22.10.2009 10:46

Takže, keď chystám drevo a píla ide na volnobeh, potom dokáže - citujem - řádně zasvinit spalovací prostor a výfuk z nespálené části paliva?

A keď sa aktivuje spojka, tak je to predsa úplne iný zvuk.

                     
host - 26.58 (?), 22.10.2009 10:46

Možná hovoříme každý o něčem jiném. Motor má při maximálních otáčkách jen tak velký výkon, který stačí pouze na pohon řetězu naprázdno. Na řetězu už žádný zbytkový výkon na řezání nemáte. Protože kdyby na řetězu ještě byl, šla by pila do vyšších otáček naprázdno, ale potom byste před tím nebyl na max. otáčkách. Křivka max. výkonu graduje někde kolem 9000 a potom už jenom klesá. Chápu, že se Vám zdá, že řežete při max. otáčkách, ale přiložením otáčkoměru byste zjistil, že tomu tak není. I při malém záběru řetězu se sníží otáčky a tím zvýší výkon motoru mezi 9000 a 13500 otáček, pod 9000 zase výkon klesá. Nejlépe se to citem pozná na málo výkonných pilách. 4 kW pile je téměř jedno, zda točí 6 nebo 11 tisíc otáček.

                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 70.100 (?), 22.10.2009 13:05

Opět nemáte pravdu. Předpokládáte, že pila, která není vůbec zatížená (jen samotný motor) a jede na plný plyn, se roztočí v podstatě do nekonečna. Ale tak to nefunguje. Při určitých otáčkách se začnou projevovat fyzikální omezení konstrukce motoru, plnění, využití paliva a podobně. Rozhodně ale výkon neklesne k nule

                     
kcg - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (66) - 220.90 (?), 22.10.2009 14:32

Ano, samozrejme a proto se da rici, ze veskery vykon motoru se spotrebuje na prekonani techto ruznych fyzikalnich omezeni -- cili jak uz rekl predrecnik efektivny vystupovy vykon (ten co mate k dispozici na retezu) klesne na 0. Preji pekny den, Karel

                     
host - 118.44 (?), 22.10.2009 15:18

Možná to oponent myslel tak že když tu pilu bude držet delší dobu na maximálních otáčkách tak se zadře a veškerý výkon se spotřebuje na toto zadření a bude se rovnat 0.

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 22.10.2009 15:21

Ano PP., máte pravdu, klidně řežte na půl plynu, sečte s křoviňákem na půl plynu, doufám, že ale nejste z mé blízkosti. Nerad bych vám totiž při opravě vysvětloval proč se porucha stala! Jinak zde je téma "Ředění benzínu olejem", nikoliv spojka!

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 24.10.2009 19:20

Odstředivá spojka se nejvíce opotřebovává, když jsou otáčky motoru na hranici sepnutí spojky, resp. v bodu skluzu. Když snížíme otáčky motorové pily z plného plynu nad bod prokluzu spojky např. z důvodu velkého výkonu pily a malého průměru dřeva, tak se nic neděje. Horší situace je, když obsluha podvědomě ubírá ze strachu, nebo obavy velkého efektu ze zvukua výkonu motoru plyn a spojka prokluzuje. Při požadovaném plném výkonu a nutném plném výkonu se řeže na plný plyn. Při řezání slabých větví řez proběhne tak rychle, že stačí jen přidat a už je to. Ohledně výkonu motoru - spalovací motory mají tu vlastnost, že se stoupajícími otáčkami se zvyšuje výkon, ale od určité hranice výkon klesá. Nemá tedy význam otáčkami honit chybějící výkon. Při 13500 otáčkách není 0 výkon, ale je nižší než při max. hodnotě např. 9500 otáčkách. Maximální otáčky jsou v praxi při krácení dřeva využívány jen krátkodobě - je to těsně před zahájením řezu - plný plyn a např. při ukončení řezu, nebo i nečekaném ukončení řezu - např. se dřevo nečekaně odlomí a obsluha ještě drží plný plyn, max. otáčky naopak často motor dosahuje při odvětvování, kdy se motor často vytáčí, aby se práce zrychlila a byla více efektivní.  U malotraktorů je to o jiných otáčkách, ale přesto nesmí spojka prokluzovat. Není žádnou chybou, když se popojíždí na snížený plyn, pokud spojka zabírá a neprokluzuje. Větší problém je když se chceme rozjet na 2,3 do kopce s nákladem, potom se spojka opotřebovává prokluzem, stejně tak když jedeme do kopce a včas nepodřadíme, klesnou otáčky - motor těžký převod neutáhne a spojka díky nižším otáčkám již nemá takovou odstředivou sílu a začne prokluzovat.     

                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 128.44 (?), 24.10.2009 19:44

Vyžínač OM 722s, už asi 10 roků. Na půl, na třičtvrtě, na plnej. Jede bez poruchy. S pilou taky, ale tam je to neprůkazný, nemám les a používám jí jen sporadicky.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
MRAZUODOLNÉ TRUBKY31.10.2024
VÝPLŇ MEZI SCHODNICEMI31.10.2024
Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stup29.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika