Jaký stroj na 5ha pastvin pro několik koní
|
|
|
|
host - 3.83 (?) 10.2.2009 0:09
No a už máme jasněji .
Takže v případě, že si nevyberete nějakého číňana (divil bych se-je tam škála výrobců, výkonů,velikostí i cen..) budete muset jít s Vašimi plány určitě do Zetora. Ojetého japonce na značky v této zemi legálně nedostanete.Kupující jsou sice třeba města na komunální údržbu a dokážou si je zlegalizovat, ale jednání v tomto směru je v různých částech ČR na dopr.úřadech velmi rozdílné.
Já na něj ale přesto nedám dopustit.Jak píšu výše-údržba jako travní malotraktor, máte na výběr 2,3 i 4-válce a ty větší modernější stroje jsou velmi silné a světová špička.Cena papír.filtru nafty cca 100,-Kč, olej.motor.filtr 100,-Kč apod.
Zetora musíte trpělivě hledat- co nejzachovalejší stroj a to může trvat.Já Vám v tomto případě radím 3válce 5211 nebo 5245,Vám stačí, je relativně moderní a úsporný.
Bude ale stejně za peníze a nářadí k němu v rozumné ceně taky chvíli poshánět potrvá. Nevidím mezi relativně zachovalým starším Zetorem a úplně novým číňanem žádný velký finanční rozdíl i když vezmu v úvahu nářadí k oběma.On Vám co se týká staršího nářadí taky nikdo nic kloudného nenechá.Ale dá se to.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.83 (?), 9.2.2009 15:59
Bude ještě dlouho trvat, než se dělný lid této země přesvědčí o kvalitě a spolehlivosti asijských výrobků. Je to dáno jejich zcela odlišným způsobem myšlení a národní hrdosti(speciálně Japonců).Ten rozdíl v myšlení spočívá hlavně v tom, že oni se snaží zákazníkovi vyhovět, zatímco v Evropě jde ve větší míře o vytahání peněz z lidí téměř za každou cenu a v případě problémů dát od všeho ruce pryč.Několikanásobně to platí v naší zemi.Jen doufám, že to do té doby nežačnou flákat jako my.To jen malé odbočení.
Tazatel dosud nemá asi jasno, kolik chce vlastně obhospodařovat hektarů a jakým způsobem, kolik toho nechá volně na pastvinu, kterou pak stačí po spasení jen začistit a pokud je jen trochu hospodář tak i rozvláčet trus zvířat, zda bude sekat a sušit seno sám nebo ho koupí apod. To se fakt těžko přesně radí.
Jednoosou techniku používám, musela by mít alespoň takový výkon jaký uvádí pan Lněníček, ale pozor : už jste někdy chodili za strojem po ploše několika hektarů??? Já to mám za sebou a neradím Vám to. I když dáte za sekačku či obracák vlečenou sedačku na další ose s koly, budete do každé zatáčky rvát do strany řidítka a tím namáhat celý stroj. Tohle dobře uvažte,4 kola jsou 4 kola.Navíc chce tazatel vozit hnůj a slámu pro koně a s jednou osou toho na váhu moc nezmůžete.Nejde o výkon stroje, ale o jeho přenesení koly na zem.Kdo zkusil, tak ví o čem píšu.
Ale úvaha malého hospodáře je to správná, na co velký těžký traktor.
Proč se asi v Rakousku apod.používaly malé Porsche a další desítky podobných traktorů? Protože až rádobymoderní velkohospodaření na stovkách hektarů ve stylů ruských lánů začalo vyžadovat silné velké stroje, bez ohledu na náklady na provoz a údržbu.Konečný spotřebitel to zaplatí.
Co bych za to dal, kdyby se malý 4 kolový stroj vyráběl v naší zemi.Kolikrát jsem o tom jednal ve Vari-měli takový prototyp, dováželi i z Číny, vše ukončeno.Kvalita něco stojí a malé série češi a moravané nezaplatí.
Nemá cenu rozebírat servis japonců u nás-dovozci jsou dobrodruzi a najít mezi nimi solidního chce dost hledání-jít přímo ke kováři, ne ke kovaříčkovi. To ale neznamená, že je servis nějak složitý.Opraví Vám to stejný chlap ve vedlejší vesnici jako toho Zetora-jen chtít. Tazatel nenapsal jestli si s opravami poradí sám, či má dobrého známého.To se pak radí ještě hůř. Servis japonců je asi tak složitý, jako servis zahradních travních traktorů -jen mají místo sečení hydrauliku.Nesmíte si vybrat už velmi starý nebo moc elektronikou nacpaný stroj.Věřte mi, že pak je jednodušší než Zetor.
A ještě bez urážky : kdo se asi před 20 lety dostal k Zetoru do soukromých rukou??? Jen několik restituentů co měli velkou kliku a dobré známé na správných místech. V jakém stavu jim asi byly traktory s velkou slávou předány??? Pak zaměstnanci družstev, kteří si pohlídali nejlepší kusy-to by nebyl špatný obchod, ale kolik si myslíte že jich asi tak je??? Zbytek je šrot.
Rozhodujte se podle svých technických schopností a znalostí si sám poradit s případným problémem, u 40letých strojů je ten materiál fakt unavený.
A k té kabině. Musíte sám zvážit, jestli budete muset jezdit bez ohledu na počasí, anebo Vás to bude bavit. K japoncům Vám tady kabinu dodají taky, ale jak Zetor tak japonec-seděl jste někdy ve starším traktoru v létě při seči a 30 stupních??? Nebo v zimě při -10??? Docela síla pro toho, kdo se tím neživí. Tu kabinu vytopit nebude tak hned, časem by Vám došlo, že potřebujete přídavné topení. Taky bude umění najít Zetor, který v -10 bez problémů nastartujete, tlaky v motoru po těch letech, nevím. Mimochodem dobrá rada při koupi-nechte si nastartovat studený motor(z předchozího dne)v mraze a bez někoho, kdo Vám pak bude stroj servisovat tam ani nechoďte!!! Rozmlouvat Zetor Vám nebudu, taková 2011 by byla doma lahůdka ale je to historie.Chlapi co mají či měli doma Zetory Vám zde jistě radí dobře, ale oni se v nich vyznají i poslepu.
Promyslete nejprve, co opravdu budete se strojem dělat, k čemu ho budete potřebovat, jaké stroje i do budoucího výhledu chcete.Ono to půjčování od sousedů taky není tak samozřejmé.Jestli kolem sebe vůbec takové máte.
Ty důležité stroje za malotraktory nestojí svět, lehce je opravíte a když je třeba, i rukama posunete.Na to u velkých strojů zapomeňte.
Zkrátka, nechte to ještě mockrát projít hlavou, koňáků mám kolem sebe spousty, sám blbnu na pár hektarech, dovedu se kolem sebe dívat a ten neustálý pokus-omyl lidí kteří dojdou nakonec k tomu, že malý traktor je taky silný a hlavně spolehlivý stojí moc zbytečných peněz.Hlavně klid!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.83 (?), 9.2.2009 17:15
Taky jsem se těmito číňany kdysi probíral ale na rozdíl od japonců, kteří jsou až na výjimky víceméně podobné konstrukce (existují tam doslova desítky výrobců) a stejné, téměř dokonalé spolehlivosti(bavím se o originál japonské výrobě),u číňanů je mezi výrobci velký rozdíl v ledasčem.
Nelíbí se mi hlavně naši někteří dovozci těchto číňanů, kteří na mě působili asi jako klasičtí čeští a moravští bohorovní bazarníci. Hlavně pozor na nakupování sekaček, vleků a dalších doplňků u těchto dovozců čínských traktorů-vůbec nevědí, co by si za ně řekli.Přitom tyto stroje se dají koupit ledaskde, jsou stejné za čínské, japonské,italské, slovinské,české a moravské a veškeré další malotraktory.Někteří číňani zvládnou i zařízení za velké traktory.
Mají ale výhodu, že je přihlásíte jako nové na značky, pokud je třeba. Osobně bych do toho nešel, ale mají zajímavou a osvědčenou variantu budky a to pouze lehký přístřešek na vzpěrách.
A pozor!!! Znalci zbraní tvrdí, že čínské zbraně jsou nejkvalitnější na světě co se týče použitých ocelí. Pokud by takto dělali i traktory...
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.83 (?), 9.2.2009 17:20
A pane Houho, ta fotka skvěle dokládá, že množství odvedené práce, pokud na ní máte čas, nesouvisí s velikostí stroje.Je vidět že jste spokojen. Naopak, velikost Vašeho stroje Vám umožňuje dostat se do míst, na které s velkým traktorem ani nepomyslíte.Ať slouží!
|
|
|
|
|
|
|
host - 77.50 (?), 12.2.2009 12:28
ad startování: do zetorů UŘ 1 není problém namontovat předehřívání, práce na chvilku, na bloku vám z levé strany přibyde akorát zástrčka, kterou připojíte na sít a za chvilku je motor teplý. A startuje na první pokus, pokud motor je motor v pořádku.
s kabinou máte pravdu, chce si to dát práci a vyhrát si se zasklením oken a gumama kolem dveří atd.
ad vytápění: viděl jsem v jednom zetoru přídavný "radiátorek", byl namontovaný u podlahy poblíž spojky a připojený normálně na chladicí soustavu trubičkama. Nevím odkud byl vymontovaný, ale fungovalo to.
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.83 (?), 12.2.2009 14:34
Ano, s tím naprosto souhlasím.Když víte jak na to, tak si i ten Zetor takhle zkulturníte.Chce to ale od někoho okoukat. To přídavné topení je do starších typů tohoto traktoru nutnost (záleží, kolik času v něm v mraze budete trávit a i když se obléknete, zamlžená okna zevnitř jsou na zabití),myslím, že jsem ho v pár kusech viděl jako výměník ze starého Spartaka.
|
|
|
|
|
|
|
host - 77.50 (?), 12.2.2009 17:00
zamlžování oken zabrání přivedení teplého vzduchu od motoru, tohle měli už starý Z 35 11, výdechy to mělo poblíž spojky, novější traktory měly výdech u dolního okraje čelního skla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 12.36 (?), 9.2.2009 23:19
Upřesním svou situaci ohledně nákupu traktoru.
Usedlost zrovna kupuji a je dál od mého současného bydliště, takže tamní lidi neznám, ale počítám že se v místě zorientuji ještě před nákupem traktoru - chci ho pořídit do konce roku, pozemek budu mít k dispozici na podzim, takže času na rozmýšlení je dost a rozhodně to nehodlám uspěchat. Usedlost je ve vsi, kde je takových usedlostí hodně a ta moje sousedí s farmou, která se zabývá rostlinnou výrobou, takže lidi od traktorů tam jistě budou. Je to na Svitavsku. Je mi jasné, že s půjčováním nářadí od sousedů nemůžu moc počítat, sousedská důvěra se buduje dlouho.
Rozloha 5ha nemusí být konečná, mám možnost dokoupit dalších 5-10ha, které jsem nebral kvůli ceně a taky si myslím, že pro těch pár koní je pět hektarů dost. Chtěl jsem to celé obehnat ohradníkem, rozdělit na dvě poloviny a střídat pastvu, pravidelně vysekávat nedopasky a uklízet trus. Vlastní přípravu sena jsem moc neuvažoval, spíš nákup, ale podle příspěvků soudím, že to není zas takový problém, jde jen o to mít na to příslušné stroje a čas, takže to do budoucna beru jako reálnou možnost, pokud by se to vyplatilo. Nějaké lesy v okolí jsou tak počítám taky s vlastní přípravou dřeva v lese.
Nevím ještě přesně jak budu traktor využívat, protože nemám s tímto hospodařením zkušenosti, koně jsem měl zatím vždy u někoho "ubytované", takže vidím jen co používají jiní od koní (převážně staré zetory). Pokud jde o schopnosti vlastního servisování, nebojím se toho a záleží na tom jestli najdu někoho kdo mě zasvětí alespoň do základů údržby a oprav takovýchto strojů, zkušenosti praktické moc nemám, doma jsme kdysi měli čtyřkolový traktůrek domácí výroby, který servisoval otec a já při tom očumoval a občas něco přidržel. Nechci ale trávit víkendy pod traktorem.
Samozřejmě počítám s tím, že pokud budu kupovat starší stroj tak ho nepůjdu vybírat sám, protože nepoznám v jakém je stavu, rozhodně si pozvu někoho kdo s tím dělá a rozumí tomu aby posoudil stav - nejlépe nějakého servisáka. Japonské malotrakotry jsou mi sympatické, o jejich kvalitu obavu moc nemám, vím, že japonská osobní auta patří k těm nejspolehlivějším a u zemědělské techniky to bude asi podobné. Co mě od nich trochu odrazuje je hlavně to, že nejsou u nás, aspoň zatím, tak rozšířené jako české traktory a pokud bude potřeba nějaké rady nebo pomoci tak budu nejpíš odkázán jen na dovozce/prodejce. Taky netuším jestli s takovým strojem budu schopen například manipulovat s velkým kulatým balíkem slámy.
Nevím jakou váhu mám dát na možnost legálního provozu na silnici (spz), ale asi by to nebylo od věci. U dovozených ojetých strojů tohle asi bude problém.
Do nového stroje, který doporučuje pan Houha, asi nepůjdu i když vypadá velmi dobře a řešil by většinu mých požadavků. Zmíněnou diskuzi jsem četl a na traktůrek jsem se koukal, videa z lesa ukazují co ten strojek umí, ale pro mě je už dost drahý, když připočtu ještě i cenu za nářadí k němu. Koně nejsou moje hlavní obživa, je to jen koníček a trochu si tím přivydělává manželka.
Beru do úvahu taky to, jak prodejné bude to co koupím, pokud bych zjistil, že mi to nevyhovuje. Starší zetor asi bez problému prodám za cenu podobnou té za kterou jsem koupil. U nového stroje bych prodejem tratil a u jetého japonce netuším jaký je o ně zájem.
|
|
|
|
|
|
|
host - 3.83 (?), 10.2.2009 0:09
No a už máme jasněji .
Takže v případě, že si nevyberete nějakého číňana (divil bych se-je tam škála výrobců, výkonů,velikostí i cen..) budete muset jít s Vašimi plány určitě do Zetora. Ojetého japonce na značky v této zemi legálně nedostanete.Kupující jsou sice třeba města na komunální údržbu a dokážou si je zlegalizovat, ale jednání v tomto směru je v různých částech ČR na dopr.úřadech velmi rozdílné.
Já na něj ale přesto nedám dopustit.Jak píšu výše-údržba jako travní malotraktor, máte na výběr 2,3 i 4-válce a ty větší modernější stroje jsou velmi silné a světová špička.Cena papír.filtru nafty cca 100,-Kč, olej.motor.filtr 100,-Kč apod.
Zetora musíte trpělivě hledat- co nejzachovalejší stroj a to může trvat.Já Vám v tomto případě radím 3válce 5211 nebo 5245,Vám stačí, je relativně moderní a úsporný.
Bude ale stejně za peníze a nářadí k němu v rozumné ceně taky chvíli poshánět potrvá. Nevidím mezi relativně zachovalým starším Zetorem a úplně novým číňanem žádný velký finanční rozdíl i když vezmu v úvahu nářadí k oběma.On Vám co se týká staršího nářadí taky nikdo nic kloudného nenechá.Ale dá se to.
|
|
|
|
|
|
|
ML - (8) - 41.2 (?), 10.2.2009 9:54
Vážený pane 3.83 - mluví z Vás zkušenost, selský rozum a z pohledu mých dosavadních zkušeností Vám dávám plně za pravdu .
Do 15ha pastvin, trvalých porostů a pod. bych skutečně hledal v kategorii malotraktorů, provozními náklady se Vám ojetý zetor ani jiný "velký" traktor asi moc rentovat nebude. Na malé (z pohledu ČR a východní evropy) nebo střední (z pohledu zbytku evropy:-)) hospodářství by traktor pana Houhy byl naprosto ideální. Osobně přiznávám že pro mě je také jednou z alternativ ke stávajícímu "velkému" traktoru (mám UTB 651- řehtá v něm 60 HP, nezmar, 4x4, ale údržba začíná zabírat stále více času), ale zatím vyčkávám a vyhodnocuje veškeré zkušenosti s tímto strojem - pane Houho, moc děkuji za publikování Vašich zkušeností
Byla by tu ještě jedna možnost, možná spíše pro zpestření (ale nezatracuji, pár lidí v mém okolí ji praktikují- já zatím nemám koně) - nevím, jaké máte koně, ale u některých koňáků se lze zaučit pro práci s koňmi a některé práce (hrabání sena, svoz všeho možného, vláčení, setí...) lze provádět koňmi. Je za tím více krátkodobé manuální dřiny, ale... o koně se staráte tak jako tak, kůň za Vás převezme část přemýšlení, pracujete v tichu, klidu a bez " smradu" spálené nafty a horkých olejů. Nedávno jsem na nějakých rakouských stránkách viděl i spoustu strojů za koně s vlastním spalovacím motorkem (tuším sekačky, mulčovače a dokonce i balíkovač). To jen, abychom probrali všechny možné i méně reálné alternativy.
ML
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|