Jakou směs používáte k pohonu 2 T
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 18.4.2009 18:55
Vážení, děkuji za Vaše příspěvky. Nechci do toho zasahovat, jen sleduji názory. Chtěl bych tímto ubezpečit všechny, kteří si myslí, že je to záměrně vyvolaná diskuze, abych obhájil svůj názor, nebo vyhrál ve sporu, který nedávno spustil příspěvek - stáří benzínu do pily, že to tak není. Jde mi pouze o to, abych si objektivně udělal obraz z celé naší země, jako to probíhá s přípravou směsi do 2T u Vás doma a jaké máte zkušenosti. Také zde závazně slibuji, že výsledky této diskuze nebudu zneužívat ve svůj prospěch. V podstatě mi nejde a nešlo nutit nikoho, kdo dává více oleje a je spokojen, aby něco měnil. Ale o to dokázat těm, kteří více oleje dávat nechtějí, že se nemusí obávat, zda jsou návody v pořádku. Ještě bych chtěl požádat o objektivitu. Děkuji.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henry - (6) - 224.8 (?), 18.4.2009 8:29
Po zakoupení pily Dolmar jsem si koupil i originál olej Dolmar a ptal jsem se v prodejně(Proles) jak mám míchat a řekli mi že mám dávat hned 1:50.Ale já dávám radši o trochu víc, asi 1:40.Zatím jsem vyjel asi 8 nádrží. Zdravím
|
|
|
|
|
|
|
host - 194.26 (?), 18.4.2009 9:12
Dlouho jsem váhal zda to tu mám vložit, ale také si myslím, že toto vlákno nemá žádný efekt.
|
|
|
|
|
|
|
host - 66.189 (?), 6.2.2010 18:26
Jak samozřejmě používáte směs tři týdny starou?Co děláte s tou starší.Takže je lepší prostě namíchat benzin+olej vždy v malém množství?Čistý benzin může být déle.Rozumím dobře?
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6582) - 128.44 (?), 18.4.2009 9:27
Je až úsměvné, jak s vehemencí (hodnou lepší věci) se JS. vrhá do olejové problematiky. Mám pocit, že zcela zbytrečně. Zjistili jsme, že většina respondentů ankety používá POUZE značkové oleje té dané firmy, a POUZE v ředění 1:50. Opravdu? Zajímavé. V dobách kdy jsem začínal prohánět svého prvního pionýra a pak Jawu 250, se přecházelo z M6 na M2T jako novinku. Byl to první dvoutaktní olej "za železnou oponou" a kvalitativně velký skok. Posléze se prodával u všech pump u MIX stojanů a bylo doporučeno ředit 1:40. Bez ohledu na typ motoru, snášely to všechny tehdy používané motorky a Wartburgy a Trabanty a jánevímcoještě. U mixů se prodávalo ředění 1:33, ten olej byl už předředěný těžkou benzínovou frakcí, aby to dávkovací čerpadla stojanů zvládala. Konečné ředění v nádrži pak bylo 1:40. I hloupý, ošklivý, hnusný a prostě fuj M2T se ředil už tehdy 1:40 oproti 1:25 u běžného motorového oleje. K poměru 1:50 tedy už není až takový skok, že?
Nepamatuju se z těch dob, že by po zahájení užívání tohoto oleje
byly nějaké stížnosti na zadírání motorů. Ale to není olej TSF. Jeho použití je jasně dané a vymezené. A všechny, kteří zde píší o tom, jak je nekvalitní... prosím o důkaz.
|
|
|
|
|
|
|
host - 210.251 (?), 18.4.2009 9:47
_____Je až úsměvné, jak s vehemencí (hodnou lepší věci) se JS. vrhá do olejové problematiky.____
jj, stačilo napsat svůj názor a proč je takový, a už to dál nerozpatlávat v dalčích 50-ti příspěvcích. Každý má svojí hlavu a informace si přebere. Pokud někdo chce, tak to bude dělat podle návodu, jiný ať si klidně zkouší co pila snese a leje do ní třeba 40 let starou naftu ;-) - Je to jeho rozhodnutí a jeho zodpovědnost, netřeba vnucovat co je "jediné správné"...
U mně to je pila a křovák Dolmar, olej Dolmar v rozmezí 1:50 - 1:45, BA95 od OMV, směs max. měsíc, čistý benzín max. půl roku - zatím žádný problém, stav motoru výborný.
PS: M2T do vosokootáčkové pily, to je opravdu rada pro nesympatického souseda. Radši to lejte jen do těch trabantů a wartburgů ;-) Gl.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 18.4.2009 10:07
Nestydím se za to ani před přesilou kterou pan JS za ty 2roky zde získal že používám mix1/35,vyškolil jsem se jako kluk v 1969 na leteckých motorcích do kterých jsme si palivo vyráběly -metyl, nafta, petrák ricín kdy ty motorky s efektem přepln´ování(ano, doprava paliva pod tlakem) točí 21000 a kde jsem podcenil poměr oleje a motor jsem zadřel.Od té doby -pionýr, jawa175,MZ150,TRAKTORY SAMODOMO 3X, lištová sekačka ROTAX, pily 1x sachs,1xšmrdlátko USA 1272,HUSGVARNA 2x, křovinák 2x,1xminybaik a za tu dobu ani jedno poškození zadřením a u pil a křivináku jsem ještě dokonce nikdy nemusel navštívit servis, olej nejdříve M6,pak mobiloil, pak M2T a ted´ ONTRA 2T anti smoke.Nejsem žádný chatař s náhodným používáním ale vlastnim 2.5ha lesa a 2ha luk a vše používám dost frekventovaně =dřevo pro 3 domy
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 18.4.2009 10:30
Opoměl jdem dodat že spotřebovávám i přezimujíci směs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 18.4.2009 11:12
Vážený 45.244, nechci aby jste měl dojem, že tím co napíšu, vás napadám, ale nejprve si utřiďte myšlenky, fakta a souvislosti a potom to zkuste napsat na nečisto a přečíst si to! Smotal jste nejen hrušky s jablky, ale připletl se vám k tomu i černý bez a brambory! Co z toho, vámi uvedeného strojového parku, je mladší 5-ti let? To co jste napsal o model motorku (efekt přeplňování), svědčí o tom, že nevíte o čem píšete! Chcete snad tím někoho přesvědčit, že moderní auta (4bod vstřik) mají motor s efektem přeplňování, to snad ne?! Z těch komponent na výrobu "opičích kapek", mi je jasné, že jste o tom něco slyšel, tak proč dnes krmíte motory takovým odpadem? JAWA 175, ta byla schopna jezdit i na směs, která už "voněla" jak jablečný mošt, stačilo ji mít dobře seřízenou a "polkla" i naftu! A bez následků! Pokud tedy mluvíte o JAWĚ klasické, nikoli tzv. hranaté "SPORT", tento pokus o motor měl problém i s čerstvou směsí! Stačilo se na ní posadit ve dvou, jet v parném létě tak 50 Km a určitě jednou se cestou přidřela. I s olejem Castrol Two stroke! Olej ONTRA 2T se jinak v mém okolí nazývá ODRAT 2T a pokud někdo tento vlastní, pak potvrzuji váš poměr směsi - 1 : 35 a i více.
K rozloze vámi vlastněného parku (2,5 ha) a zahrady (2 ha), tu frekvenci používání si dovedu docela živě představit. Mám těch porostů na starost podstatně více a ta frekvence není nijak vysoká (tak 4-5 krát týdně) i s ostatní prací, při vaší rozloze by to bylo tak 2 - 3 krát do roka. Myslím pila a křoviňák! Při mazivech která používáte se ale nedivím tomu poměru! J.S. opravdu jen obhajuje návody výrobců, nikoli vlastní názor na svět a já s ním souhlasím, používám originál STIHL 1 : 50 (dnes HP) a zadření je tím posledním co hrozí motorům při tomto poměru! Spíše to je lajdárna majitele, který množství oleje odhadne od oka (přeci vidím, ne?) a pak to svede na špatný olej. Z toho však nepodezřívám např. dlouholeté účastníky motocyklových závodů veteránů, kteří tento olej u mne kupují a s poměrem 1 : 50 ho i používají!
|
|
|
|
|
|
|
host - 218.139 (?), 18.4.2009 17:43
Zdravim, k tejdo debate chcem povedat ze v 1.rade treba dodrziavat navod na obsluhu. Do starej husqvarny sme roky liali do benzinu M2T, potom bez problemov az do teraz original olej husqvarna a pila ide. Do agzatu s mot. JM4-002 je pomer v zabehu 1:33 po zabehu 1:40 dane vyrobcom. Zmes nechavam aj cez zimu a v jari ide aj pila aj agzat. Hodnoty vyrobcu podla mna nikdy niesu na hrane vzdy tam je urcita rezerva. Ale presne davkovanie treba dodrzat, to bez debaty. U novej pily sthill je pomer 1:50 a nemam dovod miesat v inom pomere nez ako je dany. Na agzat 1diel oleja do 4litrov, do pil 1diel oleja do 5 litrov. Tak je to roky a dobre. U starich olejov sa zvykol usadzat karbon u tych dnesnych je to lepsie.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 18.4.2009 18:55
Vážení, děkuji za Vaše příspěvky. Nechci do toho zasahovat, jen sleduji názory. Chtěl bych tímto ubezpečit všechny, kteří si myslí, že je to záměrně vyvolaná diskuze, abych obhájil svůj názor, nebo vyhrál ve sporu, který nedávno spustil příspěvek - stáří benzínu do pily, že to tak není. Jde mi pouze o to, abych si objektivně udělal obraz z celé naší země, jako to probíhá s přípravou směsi do 2T u Vás doma a jaké máte zkušenosti. Také zde závazně slibuji, že výsledky této diskuze nebudu zneužívat ve svůj prospěch. V podstatě mi nejde a nešlo nutit nikoho, kdo dává více oleje a je spokojen, aby něco měnil. Ale o to dokázat těm, kteří více oleje dávat nechtějí, že se nemusí obávat, zda jsou návody v pořádku. Ještě bych chtěl požádat o objektivitu. Děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|