Jak startovat?



host - 238.17 (?)
31.7.2008 10:26
Nemyslím si, že byla chyba pouze na vaší straně. Když jsem si přečetl návod k použití z kterého jste čerpal informace „jak stroj nastartovat“, kdybych se v branži nepohyboval, také bych v tom měl asi guláš. V návodě nazývají AC pumpu (ruční pumpička pro napumpování benzínu do karbecu) – tlačítko zapalování!? -, půlplyn nazývají – zápatka škrtícího ventilu – a páčku sytiče nazývají – páka zavření vzduchu – takže obsluha po nastartování jednoduše páku zavře... Že vám naskočil bez sytiče bych připisoval spíš zvýšené venkovní teplotě, výbornému stavu motoru a dobré PHM. Je těžké odpovědět na otázku zda má váš stroj moc vysoké otáčky, když neznám přesně (cifra) jejich počet. To že trochu kouří i po zahřátí motoru znamená, že má oleje v PHM dostatečné množství, pokud vám to čichově nevadí, je to lepší jako kdyby ho tam mělo být méně. Obvzlášť při dnešních „“zaručeně kvalitních““(dle pumpařů) benzínech. Pozor kouření zahřátého motoru může být způsobeno více faktory. Jeden z nich je i nekvalitní olej. Kvalitní olej se dokáže spálit i v poměru 1 : 20! Ale to by bylo nadlouho.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 30.7.2008 19:12

Tady jsem to pochopil tak, že po startu se sytičem motor naskočí, ale po jeho vypnutí postupně zhasne. Hlavně, že je to na dobré cestě. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 64.118 (?), 31.7.2008 7:44

Já bych také řekl, že startujete se sytičem opačně. To znamená, že motor v teple chytne i bez sytiče a vy vlastně místo aby jste sytič vyřadil, tak ho zapnete a tím motor zhasne. Mám křovinořez jiné značky a v teple chytá také bez sytiče, nebo stačí sytič zapnout jen na to jedno blafnutí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 143.125 (?), 31.7.2008 9:06

Tak včera jsem znovu přečetl návod a křovinořez nastartoval. Musím říct, že chyba nebyla na straně návodu, ani samotného křovinořezu, ale na mé. Křovinořez jsem špatně nastartoval bez sytiče (chytnul na druhé zatáhnutí) a v domění, že mám zapnutý sytič, tak jsem ho chtěl vypnout, ale místo toho jsem ho pokaždé zapnul. S vaší pomocí jsem nakonec na svou blbou chybu přišel.

Bylo mě divné, že se dá nastartovat bez použití sytiče. Mám HQ pilu, McCulloch sekačku, Weadeater vyžínač a bez sytiče si nikde ani neškrtnu.

Připadá mě, že ten motor má hodně vysoké otáčky a když je nastartován, tak se celkem hodně kouří z výfuku - je možné, aby z důvodu, že je nastaven na vysoké otáčky, chytnul i bez sytiče?

Všem děkuji za rady. Je fajn, že na tomto fóru existují lidé, kteří dokáží kvalifikovaně poradit - i když na druhé straně tady jsou lidé jejiž příspěvky by měly být rovnou smazány.

Petr H.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 238.17 (?), 31.7.2008 10:26
Nemyslím si, že byla chyba pouze na vaší straně. Když jsem si přečetl návod k použití z kterého jste čerpal informace „jak stroj nastartovat“, kdybych se v branži nepohyboval, také bych v tom měl asi guláš. V návodě nazývají AC pumpu (ruční pumpička pro napumpování benzínu do karbecu) – tlačítko zapalování!? -, půlplyn nazývají – zápatka škrtícího ventilu – a páčku sytiče nazývají – páka zavření vzduchu – takže obsluha po nastartování jednoduše páku zavře... Že vám naskočil bez sytiče bych připisoval spíš zvýšené venkovní teplotě, výbornému stavu motoru a dobré PHM. Je těžké odpovědět na otázku zda má váš stroj moc vysoké otáčky, když neznám přesně (cifra) jejich počet. To že trochu kouří i po zahřátí motoru znamená, že má oleje v PHM dostatečné množství, pokud vám to čichově nevadí, je to lepší jako kdyby ho tam mělo být méně. Obvzlášť při dnešních „“zaručeně kvalitních““(dle pumpařů) benzínech. Pozor kouření zahřátého motoru může být způsobeno více faktory. Jeden z nich je i nekvalitní olej. Kvalitní olej se dokáže spálit i v poměru 1 : 20! Ale to by bylo nadlouho.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 143.125 (?), 31.7.2008 10:57

Máte můj dík. Nečekal jsem, že někdo ten návod bude číst.

Když už se mi podařilo, že na tento můj příspěvek reagují lidi, kteří se snaží poradit, tak toho ještě využiji a zeptám se ještě na jednu věc. Do motorové pily dávám olej s benzínem v poměru 1:50 olej od HQ, do vyžínače dávám olej castrol 1:40, na křovinořezu píšou, že pokud použiji olej od Partneru, tak stačí poměr 1:50 a pokud bych použil jiný olej, tak poměr 1:40. myslíte, že je v tom takový rozdíl? Asi raději tam budu lít olej HQ nebo castrol v poměru 1:40, nechce se mi kupovat další olej (Partner).

Mám nově nakoupené nářadí na chatu a byl bych rád, aby nějakou chvíli bez komplikací fungovalo, proto se snažím dodržet i servisní prohlídky, ředění benzínu,...nerad bych, aby se mě zadřel motor, což jsem zjistil, že se lehce stane pokud použiji starý benzín (namíchanou směs) nebo v nesprávném poměru.

Díky Petr H.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 238.17 (?), 31.7.2008 16:27
Olej Castrol, Schel, Stihl, (červená barva) řadím rozhodně mezi oleje dobrých značek, ale rovněž tak i olej HQ, tu však pozor, jenom pokud je to olej original (v tomto případě odstín do modra až modrý!!). Tímto nechci naznačit, že to jsou jediné dobré oleje. Když takový olej namícháte s kvalitním benzínem a používat budete pouze čerstvou směs, stačí bohatě poměr 1 : 50. Při použití poměru 1 : 40 a poměru menšího se zvyšuje rezerva mazací schopnosti namíchané směsi, což motor jenom uvítá (ekologové moc ne). Malinko také klesá výkon, ale při poměru 1 : 40 to nepoznáte. Namícháme li ale třeba poměr 1 : 20 s nekvalitním olejem (M6A, M2T atd.), část oleje se nedokáže spálit a uniká v podobě kouře, někdy i černého oleje výfukem ven. Vzniká zápach a ani po estetické stránce to není zrovna okrasa a musíme jednou za čas vyčistit svíčku od karbonů, ale kupodivu motory to snášejí. Přecházet z horšího oleje na lepší není vhodné. Dnes už tyto oleje do nových motorů na výrobu směsi nedoporučuji. Poslední dobou nejčastějším morem motorů je nekvalitní benzin a když ho necháme namíchaný delší dobu, to tam může být olej třeba pozlacený – motor se začne přehřívat (většina výrobců udává minimální počet oktanů 91!!), ztrácet výkon, později hůře i startovat, no a potom si už nachystejme 5000,- na opravu. No jak jsem výše psal, bylo by to téma na déle, tak snad to bude v kostce stačit.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 240.196 (?), 31.7.2008 16:37

Děkuji za naprosto vyčerpávající a především věcnou odpověď. Víc lidí s takovou ochotou a vše by šlo líp :-) Ještě jednou děkuji!

Petr H

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Svislá odpadní roura 75mm27.6.2024
Svislá odpadní roura 75mm25.6.2024
Srovnávačka MS 30025.6.2024
Svislá odpadní roura 75mm21.6.2024
Svislá odpadní roura 75mm19.6.2024
Svislá odpadní roura 75mm19.6.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika