Honda GCV 160 - maximální otáčky



centsm - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (82) - 26.124 (?)
7.3.2011 18:40

Pan J.S. se neplete, protože jsem také J.S. Ale vážně. Jeden šroub je svislý Thorx na max. otáčky - jen v úzkém rozsahu. Druhý je schovaný za tělesem čističe sání, nahoře na karburátoru, přístupný dost špatně zezadu. Tím seřídíte volnoběžné otáčky.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
            
centsm - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (82) - 26.124 (?), 7.3.2011 18:40

Pan J.S. se neplete, protože jsem také J.S. Ale vážně. Jeden šroub je svislý Thorx na max. otáčky - jen v úzkém rozsahu. Druhý je schovaný za tělesem čističe sání, nahoře na karburátoru, přístupný dost špatně zezadu. Tím seřídíte volnoběžné otáčky.

               
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 48.72 (?), 7.3.2011 19:27

Zdravím, motor GCV160 se vyrábí v 7 modelech a 53 typech, podle toho k čemu je určený, něktré mají možnost řízení otáček, jiné zase mají otáčky přednastavené, ale ani v jedom případě se maximální otáčky nenastavují seřizovacími šrouby přímo na těle karburátoru. Tam je šroub (s omezeným pohybem), ten je na seřízení bohatosti směsi při volnoběhu a druhý na seřízení otáček při vonoběhu, vzájemným nastavením obou se ještě upravuje přechod z volnoběžných otáček. Maximální otáčky se nastaví reakcí pružiny regulátoru otáček. Standa.

                  
host - 11.107 (?), 7.3.2011 20:26

A já si doteď myslel, že ten motor má odstředivý regulátor otáček a pružina na páčce je jen vratná. Neplete si to Stanislav Melaga s motory Jikov?

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.67 (?), 7.3.2011 22:22
Neplete, ta pružina změnou tahu - zkrácením, nebo prodloužením změní otáčky motoru. Nastavení otáček tím pádem není možné dorazem šroubu. Já jsem otáčky na navijáku změnil vyhnutím - zkrácením táhla škrtící klapky, ale je to více, jak 5 let a tak jsem si to nepamatoval přesně. Doporučuji nastavit bohatost směsi šroubkem na karburátoru při teplém motoru na nejvyšší otáčky, může to být nastaveno jinak a potom teprve vycházet z tohoto nastavení. Pokud máte otáčky příliš vysoké - nějak zjištěno?, tak nejprve zjistěte, kolik mají být pro daný stroj, teprve potom je možné změnit otáčky nepatrným natažením pružiny, nebo přesným přestavením páky regulátoru povolením svěrného šroubu.
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 8.3.2011 7:45

Zdravím, poloha hřídelky odstředivého regulátoru, která vystupuje z karteru motoru, je vůči páce regulátoru přesně nastavená s ohledem na celý mechanizmus páky a táhel až na klapku karburátoru. Jaké koliv přestavování tohoto spoje vede k problémům s regulací otáček a je potom třeba toto znovu přesně nastavit. Motory Honda jsou vybaveny odstředivými regulátory otáček na principu Wattova regulátoru, kde se porovnává momentální síla odstředivých závaží s reakční pružinou.Motory Jikov mají regulaci otáček na principu porovnávání tlaku chladícího vzduchu produkovaného ventilátorem přes snímací klapku opět vůči reakční pružině. Honda nyní postupně upouští od mechanických regulátoru otáček a začína je nahrazovat elektronickými regulátory, kde se otáčky snímají pomocí elektronického čidla a řídící jednotka ovládá pomocí serva klapku karburátoru. Motory mají označení iXG a nějaké číslo. Standa.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.142 (?), 8.3.2011 8:46
Honda je HONDA.
                     
host - 246.122 (?), 8.3.2011 19:48

Zdravím, to zvýšení otáček se mi stalo po tom co se mi na páce regulátoru vyklepala matka a páka regulátoru se mi pohla na hřídelce. Páku vůči hřídelce jsem nedokázal nastavit jak byla původně. Takže ted mi asi zbývá dát motor do servisu aby mi nastavili regulátor, tak jak má být.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.135 (?), 8.3.2011 21:49
Potřebujete někoho, kdo správně nastaví otáčky, resp zkontroluje zda je mechanika v pořádku. To je ten servis s otáčkoměrem nejlepší. Jen pro představu, co motor pohání?
                     
host - 246.122 (?), 8.3.2011 23:08

Motor pohání sestavu malotraktor VARI, mám obě dvě převodovky. Pracuju s ním takřka celý rok dovoz dřeva, orba, v létě seno...

                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 9.3.2011 8:31

Zdravím, popíšu Vám postup, jak provést základní nastavení regulátoru otáček. Pokud jste se nesnažil snížit otáčky jiným zásahem do konstrukce regulátoru, tak by mělo být vše jako před vznikem poruchy. V první řadě se musí mechanizmus lehce pohybovat a pružinky mají být originál bez úprav a na svých původních místech. Páku regulátoru postavíte do polohy, kdy je naplno otevřená klapka karburátoru (plný plyn), nejlépe si jí tam zafixujete nějakou gumičkou. Potom plochými kleštičkami nastavíte hřídelku regulátoru (co vystupuje z karteru) nadoraz vpravo po směru hodinových ručiček a v této pozici utahnete svírací šroub. Nejlépe když na tuto operaci budete dva, protože se krajní polohy obou prvků nesmí při dotahování objímky pohnout. Takto nastavený regulátor jste měl před poruchou.  Standa.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika