Fréza na sníh, když je velký mráz



PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6619) - 70.100 (?)
6.12.2010 13:32

Máte recht, na to by se zapomínat nemělo.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.72 (?), 3.12.2010 16:43

Já jsem to pochopil tak, že Vám vadí, že motor běží delší dobu na sytič, což není pro motor vhodné- ředí olej na stěnách válce, a proto jej hned vypínáte. Z toho důvodu jsem doporučil možnost zahřát motor jinak. Když půjdu teď nastartovat GXV 160, tak hned plný plyn dát nemohu a je třeba pomalu přidávat, případně krátce přestavit plyn na sytič a zase normální provoz. Pro snížení vnitřních odporů motoru je vhodné používat polosyntetický, syntetický olej vhodného rozsahu.

   
host - 191.214 (?), 3.12.2010 20:22

Tak Vám nevím, pánové.

Za prvé se Tecumseh již několik let nevyrábí, takže se sice může jednat o novou, ovšem důkladnou "uloženku". To jen pro informaci, protože se zmiňovaným problémem to nijak nemusí(ale může) souviset. Zrovna motory Tecumseh byly ve sněhových frézách (na rozdíl od sekaček) považovány za povedené.

Za druhé motor speciálně určený pro sněhové frézy   n e m á vzduchový filtr, při práci v zimních podmínkách se nepředpokládá běžná prašnost a zvířený sníh na běžném filtru by se motoru asi moc nelíbil.

Většinou se dnes do fréz používají briggsy, mívají "cupák" na benzín.Ten stačí 3x stisknout, sytič na doraz a plný plyn. Pak stačí zatáhnout za start.šňůru a motor naskočí i po roční odstávce okamžitě.  Po cca10 sec. vyřadíme sytič z činnosti, motor sám ihned zvýší otáčky a tak je lepší opatrně ubrat plyn a nechat zahřát třeba několik minut. Práce (pojezd i pohon šneku...) nesmí mít při nezatíženém stroji žádný vliv na pokles otáček motoru, velkou vrstvu sněhu odklízejte vždy na plný plyn.Zahřívat takový motor déle než několik minut je nesmysl, za 20 minut musíte mít spálenou velkou část nádrže paliva.

Cokoliv se tomuto popisu vymyká je práce pro servis a nezapomeňte na možnost zalepení palivových cest biosložkami v benzínu při dlouhé odstávce stroje.

      
j.c. - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (142) - 65.183 (?), 3.12.2010 20:43

Po studeném startu zahřátí motoru během naprázdno "na cigáro" je dodnes používané mnoha uživateli. Prohřátí motoru bez výkonu před nasazením plného plynu motoru vždy prospěje. pokud tazatelem uvedená doba zahřívání motoru je skutečně tak dlouhá, poptejte se po náhradě za teplejší svíčku, s uchlazením by v zimních podmínkách neměl být problem.

      
host - 123.147 (?), 4.12.2010 12:17

Kdo vám řekl že Tecumseh se již nevyrábí? o že se zavřel jeden provoz v Itálii neznamená že skončila výroba motorů Tecumseh.V USA se nadále motory vyráběji a zejména motory pro sněhové frézy.

         
host - 80.18 (?), 4.12.2010 22:54
Není to motor Tecumseh, ale Snow king regency ohsk - 130, zmátlo mě to, že příručka uživatele k tomu je na motor Tecumseh. Volal jsem do toho servisu kde mi tu frézu v létě prodali a tam mi technik řekl, že se o žádnou závadu nejedná, neboť prý tam mají v těchto mrazivých dnech s frézama a traktůrkama prý úplně stejné starosti. Frézovat se sytičem mě taky napadlo, ale též mě v tu chvíli napadlo, že to nemusí být pro nový motor to nejlepší a tak jsem to zatím nezkoušel. Nebo to motoru nevadí???Já myslel, že jo. Jen mě trochu udivuje, že tato fréza se prý vyváží hlavně do severských zemí, kde je taková teplota normální. V návodu na obsluhu se píše: Je-li teplota pod minus 5, nechte motor při zvýšených otáčkách 5 minut běžet. Ale už nenapsali, že pod minus 10 je to 20 minut. Leda zkusit tu horkovždušnou pistoli, nic jiného asi nikdo na velký mráz nevymyslí.
            
host - 208.166 (?), 5.12.2010 18:57
Nebylo řečeno aby jste frézoval celých 20 minut na sytič, to musíte zkoušet co je nejvhodnější,1,2,3 minuty, to chce zkoušet a snižovat při tom závislost na sytiči, určitě dlouhodobý běh motoru na sytič není to nejlepší
         
host - 105.198 (?), 5.12.2010 21:52

Tecumseh krachnul i v USA, do fréz se již nedělají.

   
host - 218.138 (?), 5.12.2010 22:30
Ahoj. Ja mam kultivator MS 07 VA z mounfieldu.Mam spravenu na predu radlicu na odhrnanie snehu.Je uskladnena v murovanej garazi, neni vykurovana.Skusal som ju v mraze -18 stupnou a chytila asi na piaty krat, nehal som ju zohrievat asi tak minutu a postupne som uberal sytic, Zacal som odhrnat sneh a motor isiel bez akychkolvek problemov.Ja nemam problem v zime s dlhym zohrievanim.
      
host - 172.74 (?), 6.12.2010 12:16
Jen bych se připojil ještě s jednou relativní maličkostí. Já tedy nemám benzínovou frézu, ale i v zimě používám zahradní traktor a na zimu leju speciální olej pro zimní provoz. Na začátku předloňské zimy jsem na to zapomněl a motor hekal, smrděl a chcípal, takže jsem mu moc neposloužil, ale výměna za zimní nískoviskózní olej to napravila.
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6619) - 70.100 (?), 6.12.2010 13:32

Máte recht, na to by se zapomínat nemělo.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků8.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?7.3.2025
Obložení bazénu7.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?6.3.2025
Škarabání staré malby11.2.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika