Řez třešně - dvoupatrová koruna
|
|
|
|
|
|
|
|
1petr - (42) - 55.186 (?), 22.2.2014 21:14, zobrazeno: 53681x
Vysadil jsem loni na jaře třešeň - odrůda Sweet Early na podnoži Gisela 5. Objednával jsem přes internet a přišla s uříznutým kmínkem (terminálem), což mne poněkud zaskočilo. Mám knížku o řezu ovocných stromů, ale dvoupatrové koruny tam zmíněny nejsou, takže nevím, zda jsem na dobré cestě.
Doporučíte mi někdo podle fotografií nějakou úpravu? Větve jsou očíslovány ve třech pohledech.
Vím, že třešeň se řeže až v létě, ale teď jsou lépe vidět větve.
|
|
|
|
|
|
|
host - 81.42 (?), 22.2.2014 21:24
Pokud znáte dodavatele stromku, jeďte k němu, chytněte ho za ---, a praštěte s ním někde. Samozřejmě lze stromek znovu zapěstovat, ale ztratíte minimálně 2 roky. Je třeba si dávat pozor na to, co kupujete.
Wendy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.170 (?), 23.2.2014 17:28
Pane Jaroslave. Bavíme se o třešni na Gisele. Tento stromek bude vyžadovat trvalou oporu. Nebude problém ho udržet ve tvaru šv do cca 3,5 m.
K řezu: Nemyslím, že řez po výsadbě byl škodlivý. Je to jediný způsob jak navrátit stromku rovnováhu. Navíc spodní patro je silně potlačeno vrchním. Takto ponechané bude pouze krmět. V
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Josef. - Diamantový Zahrádkář (2694) - 231.191 (?), 23.2.2014 10:52
Pane Stando, přidat fotku převislé sakury je trochu mimo téma/mimo mísu.
Lepší ilustrace k Vašemu příspěvku by byla fotka Vámi pěstované třešně (anebo tech sousedských napodobenin té Vaší třešně), o nichž ve Vašem příspěvku mluvíte.
Josef.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.170 (?), 23.2.2014 15:04
Výhony 1,2,3,4 jsou pro tvorbu koruny těžko využitelné. Já bych zapěstoval z vrchního patra vřeteno. Jak vysoko jsou větve 5,6,7,8? U vřetene třešní se dlouhé kosterní větve sklánějí dolů, takže nasazení korunky v cca1,5m je optimální.
V
|
|
|
|
|
|
|
1petr - (42) - 55.186 (?), 23.2.2014 18:24
Horní větve jsou ve výšce 1,2 m.
Zdá se, že nikdo si tady nemyslí, že patrová koruna je dobrý nápad
Licenci na tuto odrůdu má v Česku Fytos. Ti by snad měli vědět, co dělají...
|
|
|
|
|
|
|
|