Zásadně až na jaře, až budete vidět, jak se podepsala zima a mrazy, stříhám v období konce dubna a dosud jsem používal obdobnou techniku jako u jabloní. Rád bych Vám to celé popsal, už jsem to v jedné diskuzi zde uváděl, ale je to náročné na psaní pokusím se to zjednodušit - seříznete zhruba na 80 cm -100cm, necháte raději dvě očka pod řezem - dříve jsem nechával jedno a pak si na něj sedne pták a ulomí letorost - proto dvě. Pod nimi zhruba na 1,5 - dvě dlaně pupeny vyslepíme(tedy 5-6 pupenů). Stromek vyraší, to co je hodně dole také vyslepím, jakmile letorosty mají 7-10 cm, dám nad ně kolíček a snažím se je tvarovat do roviny, všechny letorosty mimo těch dvou ponechaných na konci takto tvaruji, až ty dva na konci vyraší a je jasné, že ho již pták neulomí ( částečně zdřevnatí) jeden z nich- hůře postavený vyhodím- vylomím . Příští rok jsem dělal to, že od rozvětvení jsem naměřil zhruba 40 cm, zakrátil na opačný pupen, pod řezem nechal opět dva, vyslepení zhruba na dlaň a po vyrašení kolíčky atd. a toto zhruba 4- 5 x zopakuji a mám téměř hotový stromek.Ing. Vohralík doporučuje nechat terminál od posledního rozvětvení 50 - 60 cm, nechat dva pupeny pod řezem, 5- 6 jich pod tím vyslepit a opět kolíčky a v toto pokračovat ve 4 roce. V 5 roce je stromek prakticky hotový. V 5 roce sesadíme vršek, apikální domimace jde do větví - rozvětvení a růst, špatně postavené vyhodíme letním řezem . Je to však přejen trochu složitější- větve po "kolíčkovém" opatření jsou v tupém úhllu, ale na konci mají snahu růst nahoru - je třeba vyvazovat do roviny atd. Nezapomenout zalévat a hnojit. Jakmile stromek stárne je třeba pro kvalitní ovoce zmladit atd. Doporučuji knížku J. Blažkové- Pěstování třešnín na slabě rostoucích podnožích -vydal Výzkumný a šlechtitelský ústav ovocnářský Holovousy - k dostání poštou tamtéž, nebo si někdy poslechnout přednášku Ing. Vohralíka např. v Bělé u Plzně(nebo jinde) na toto téma- vyníkající odborník v dané problematice - myslím, že je z Rakovníka nebo z jeh