Původní staré švestky
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 103.250 (?), 11.5.2013 22:34, zobrazeno: 14566x
Dobrý den, koupil jsem starý dům a na zahradě jsou tři staré původní stromy švestky v docela zuboženém stavu a kolem asi dvacet tak metr vysokých náletů, chci se zeptat jestli když tyto nálety rozesadím zachovám tím původní odrůdu a jestli začnou po určité době rodit?Jsem naprostý laik tak děkuji za každý názor a radu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 81.42 (?), 12.5.2013 20:04
Původní staré švestky
Nechte je rok žít. Poznáte sám, jsouli citlivé na šarku-tzn. že vám nezústane na stromě skoro žádný plod, který by stál za konzum, nebo budou strromy plné výborných plodů(samozřejmě po náležitém ošetření), a Vám se vyplatí spojit se s UKZUS, aby zjistili, zda je tam šarka, nebo ne. Pokud by plody byly výborné a Vy jste nechtěl s tím nic dělat, dejte vědět a jánse o to pokusím sám. Stojí za to zachránit a rozmnožit naše staré dobré sorty. Ňekdy mnohem lepší, než ty nové rychlokvašáky, protože jsou vyselektovány přírodou.
Wendy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 81.42 (?), 12.5.2013 21:26
Půvfodní staré švestky
Můžete mít pravdu, ale v tom případě by se to nedalo použít jak na konzum, tak na pálení. Pokud by byly alespoň tolerantní, byla by situace jiná. V každém případě dle mého názoru stojí za to pčkat. Šarka se rozmnožuje hlavně ssáním, a to křísy a pidikřísy, ale to si nesmí nikdo myslet, že jediná tato bestie dokáže šarku přenést. Musí dojít k intenzivnímu ssání. Při dobré ochraně by k přenosu nemělo dojít.
Wendy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 189.156 (?), 13.5.2013 8:11