Opadávání švestek - plodů
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 109.71 (?), 14.4.2008 21:52
mám v okolí švestky jak plané tak i pravé. Ale letos už budu stříkat!! nechci to nechat jen na škůdcích!!Budu o tom informovat!!
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 6.35 (?), 23.4.2008 23:41
Dobrý den, měl bych dotaz, uměl-li by někdo poradit. Mám na zahradě odrůdu čačanská, a slíva altánová, plodili vždy perfektně, což je tedy především zásluhou Zolonu použitého ihned po odkvětu. Jenže loni v létě nějaký ten týden před uzráním napadal plody mně neznámý hmyz. Každou švestku jen nabodnul a ta začala hnít a shnila dříve než uzrála. Díky tomu činila sklizeň ze dvou velkých stromů jen pár kousků. Nemá s tím někdo zkušenosti? Jsem opravdu velký laik a zatím uvažuju, že na to letos koupím nějaké lapače, jen nevím, pomůže-li to. Děkuji. Jirka
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 180.114 (?), 24.4.2008 10:10
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.6 (?), 24.4.2008 10:13
taky bych řekl vosy a následná monilioza.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 17.30 (?), 25.4.2008 21:45
Právě že vosy to určitě nejsou, ty napadají až zralé ovoce, ale to jsou v porovnání s tímto jen zanedbatelné ztráty. Tento hmyz je úplně černý, skoro až lesklý a za letu má končetiny svěšeny kolmo dolů a jeho let je takový jakoby se pohupuval zezdola nahoru. V hmyzu se vážně nevyznám, ale jisté je, že už teď ho létají po zahradě mračna. Lokalita Praha západ. Za každou radu díky. Jirka
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 64.231 (?), 25.4.2008 22:24