réva

kutil - (1) 
8.6.2007 8:31, zobrazeno: 6147x
Mám druhým rokem révu ve skleníku, pěkně roste, ale má na nových výhoncích malé krystalky jakoby rosol jsem začátečník může mi někdo poradit o co se to vlastně jedná a co s tim? Předem moc děkují .

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 43.27 (?), 8.6.2007 15:33
Je to výpotek listu. Má to občas i venku, ale tam to vlivem počasí není tak patrné.

host - 207.52 (?), 13.6.2007 14:58
Lze vypěstovat vinnou révu z peciček? A případně jaký by byl další postup pokud rostlinka vyraší? J.V.

host - 46.152 (?), 14.6.2007 6:07
Samozřejmě lze, ale její vlastnosti mohou být od mateřské odrůdy rozdílné. Tímto způsobem se získávají nové odrůdy révy, ale je nutné počítat s tím, že zdaleka ne všechny semenáče budou kvalitní, velké procento (i nad 90%) se v procesu šlechtění vyloučí pro nevhodné vlastnosti.

Další část příspěvku cituji z článku na internetu:

Hrozny se ponechávají na keřích dlouho vyzrát. Po sklizni se hrozny rozmačkají a nechají kvasit. Místo nakvašení lze použít pektinů k lepšímu uvolňování semen. Získaná semena se zbaví nečistot ve vodě a osuší se. Pak se uloží do suché místnosti.Před výsevem se semena stratifikují ve vlhkém písku nebo se dva až tři týdny máčí v měkké vodě. Výsev se provádí koncem března.

Výsev semen

Provádí se přímý výsev, nebo se semena vysévají do sadbovačů či balíčků. Přímý výsev lze doporučit pouze tehdy, pěstují-li se semenáče ve skleníku nebo foliovém krytu. Přímý výsev do volné půdy v našich klimatických podmínkách není vhodný.

Koncem března se semena vysejí do hloubky asi 20 mm a sadbovače se umístí do skleníku, kde se pravidelně dvakrát denně zavlažují. Teploty se pohybují mezi 25 až 30°C. Asi za měsíc začnou semena klíčit. Na volnou plochu se semenáče vysadí po ukončení jarních mrazíků, nejdříve však po vytvoření 2 až 3 pravých listů.

host - 207.52 (?), 17.6.2007 17:22
Děkuji moc za poskytnutí informací J.V

host - 220.172 (?), 18.6.2007 23:10