Prosím o radu s vinnou révou

host - 249.75 (?) 
28.8.2011 16:06, zobrazeno: 3171x

Dobrý den, chtela jsem se zeptat. Jak strihat vinnou revu. Loni na podzim byla sazena.  Po precteni odborne knihy a diskuzi na strance zahrada.cz, jsem se docetla, ze se striha v dobe vegetacniho klidu. To jeste unor, brezen. Ale zajimalo by me jak ji strihat, jak udelat kminek. Zatím se jedná o jednoleté dřevo.  Kdysi jsem si myslela, ze první ostrihani je na kminek -  napr. (délka budoucího kminku 60 cm), ustrihnout a potom by po vegetacnim klidu zacalo rasit nové vyhony, to jest, ktere by se ohybaly pres dratenku. Jsem naprosty laik a proto prosim o radu abych moji revu co nejmin poskodila. Zatim dosahuje delky okolo 220 cm a druha tak 180cm. Jak dal??  A take jak ji na zimu zazimujete, aby vam pripade mraz ji neposkodil. Dekuji za odpoved... pí. Stastna

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

zyjan - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (513) - 151.93 (?), 28.8.2011 21:17

220 cm? To jste nechala dost přerůst... teď bych to ale nestříhal. Na jaře šlahoun opatrně ohnete v 60 centimetrech, aby očko nad drátem bylo na nejvyšším místě - tzn., že konec šlahounu budete směrovat směrem dolů. Šlahoun z očka nad drátem bude tažněm na popříští rok. Jakmile réva dostatečně vyraší, bude lepší vyrašená očka do výšky 60 cm (kmínek) vytrhat.

Jsem docela zvědavý na další názory.

PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6611) - 147.107 (?), 28.8.2011 21:33

V první řadě byste měla popsat, jak letos sazenice vypadá, jestli je výhon jeden, nebo několik. Pak byste měla být rozhodnutá, jak révu dál povedete, nebo pokud to nevíte alespoň napsat, kde je umístěná. Jestli bydlíte ve vinohradnické oblasti, není nic jednoduššího, než se zeptat někoho v okolí. Větší délka výhonu podle mne není na škodu v nevinohradnické oblasti, je pak větší naděje, že spodek výhonu je dostatečně vyzrálý.

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty