Reklamace keřů a stromů
|
|
|
|
host - 13.192 (?) 6.11.2012 15:41
Ze zákona by měla být záruka dva roky, ovšem rostliny spadají spadají do kategorie živých, tudíž pouze 6měsíců od výsadby.
Pokud by jste si nechali udělat rozbor, co se s rostlinou stalo, můžete se dostat do nevýhodné pozice, pravděpodobně uslyšíte že uschla následkem mrazu nebo v případě častějších odpovědí je to abiotický stav. Počasí zahradník nemůže předvídat a abiotycký stav samozřejmě taky ne.
Většina firem má na stromech 100 a více % a reklamace vyřizuje bezproblému, najdou se však i vyjímky.
Já osobně jsem přestal našim zákazníkům dávat jakékoliv přirážky na rostliny, nakoupím za 30 a za 30 jim to dám, včetně origo faktury. Stromy mám z Polska kde klima je někdy i daleko horší než u nás. Záruku si vyřizuje zákazník..(třeba i s mojí pomocí). Chápu, že každý chce komplexní služby a hlavně záruky ale já nikoho nenutím aby si od nás něco objednával...
slamagarden
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 55.9 (?), 22.5.2012 9:53, zobrazeno: 13861x
Dobrý den, chci se podělit o zkušenosti se zahradnictvím SAFRO pana Havlise. Minulý rok jsem si u tohoto zahradnictví objednal návrh a realizaci zahrady. Dostavil se pan majitel a navrhl rozmístění i odrůdy stromů a keřů. Asi za týden přijeli zaměstnanci onoho zahradnictví a stromy a keře odborně zasadily. Po této zimě se ovšem některé keře a stromy vůbec neolistily. Vím, že zima byla krutá a že některý keř nebo strom mohl umrznout, ač pan Havlis deklaruje mrazuodolnost do min. -25 stupňů. Bydlíme v Praze a zde byla teplota max. -18. Proto jsem zavolal p. Havlise a reklamoval dodané a jím zasazené rostliny a požádal jej o prohlídku a sdělení důvodu uhynutí rostlin. Překvapením pro mě byla jeho reakce, kdy nám sdělil, že nepřijede, že by se musel zbláznit, kdyby měl všechny objíždět a že aniž by rostliny viděl, reklamaci neuznal. Když jsem se proti tomu ohradil, sdělil mě že na něj útočím. Zajímavé je, že když rostliny prodával, tak mu to jako útok nepřipadalo. Pro zajímavost útrata v zahradnictví byla v řádu destitisíců. Proto zde otvírám toto téma, aby další lidé nenaletěli kdejakému " podnikateli ".
|
|
|
|
|
|
|
host - 75.62 (?), 22.5.2012 13:28
Toto zahradnictvi nebrat. Staci se podivat na neskutecne premrstene ceny rostlin a kazdemu musi dojit, ze tady neco nehraje.
|
|
|
|
|
|
|
host - 75.62 (?), 22.5.2012 13:32
A reakce pana majitele je skandalni, s tim s vami souhlasim. Kdyby to byl ferovy clovek, musi to jednoznacne uznat a rostliny vam nahradit. Ona i ta deklarovana mrazuodolnost je na tech strankach u mnoha rostlin dost nadsazena, ale to je vec majitele a pokud to tam uvede, mel by i uznavat reklamace.
|
|
|
|
|
|
|
host - 69.62 (?), 22.5.2012 14:02
Nechci se zastávat p.Havlise, ale to, že Vám rostliny přes zimu umrznou, přestože jsou mrazuvzdorné, m,ůže být tím, že nemají dostatek vláhy.Stává se to u malých rostli, které nemají dostatečně vyvynutý kořenový systém(koření mělce),který nedosahuje takových hloubek jako rostliny větší. Větší rostliny dosahnou do hloubky, kde voda i v suchém období vzlíná od spodu a nebo rovnou narazí na pramen. Další, a to je nebezpečnější, jsou pozdní mrazy, které přujdou když už je rostlina probuzelá a obráží novými zelenými výhony, které nedokáží nízkým teplotám odolat. Jinak jsem se letmo kouknu na tu Vámi jmenovanou firmu.Ponechám stranou ceny, ale p.Havlis tam nabízí rostliny, které Vám zaručeně zmrznou, přestože u nich deklaruje mrazuvzdornost.Např. Albizia julibrissin je nádherná, ale u nás zahyne. U některých rostlin hraje roli doba slunečního svitu u nás, náhlé poklesy teplot atp. Rostliny z teplejších oblastí planety jsou krásné.Často žijí v oblastech, kde je vlastně jakoby "věčné jaro",ale u nás se jim špatně daří. Doporučuji se směrovat spíše na dřeviny, které snadno přežijí naše nevypočitatelné zimy a pozdní mrazy. Je jich spousta a mnohé nádherně kvetou a nebo jsou ozdobné i listem.Budete mít radost ze své zahrady, že Vám to roste a vyhnete se zbytečným pocitům "selhání" z vlastních pěstitelských snah.
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.182 (?), 22.5.2012 22:51
Od p.Havlise jsem osobně nikdy nic neměla, ale tady na fóru ho dosud dost chválili. Myslím, že letošní zima byla všeobecně krutá ke všem rostlinám, zmrzly i plně mrazuvzdorné, které tu normálně běžně rostou. Ale chtěla jsem napsat k té Albízii... Jeden můj známý ji loni zjara měl jako vzrostlý větší stromek právě od p.Havlise. Nádherně kvetla. Letos zjara jsem se dívala, jestli mu raší (nebyla ničím a nijak chráněná). Dlouho nic, ale tyhle dny začíná rašit celá korunka... Lída
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.129 (?), 7.9.2012 16:06
Já mám stejnou zkušenost. Bere totiž rostliny (nebo aspoň tomu tak bylo vloni) z Itálie, což každý odborník říká, že je naprostá hloupost. Rostliny byly nádherný, vzrostlý, ale úmrtnost cca 70 %. Rostliny dovážené z Itálie, i když se jedná o druhy rostoucí normálně u nás, nejsou vůbec vhodné pro pěstování v našich podmínkách. Utratili jsme hroznou sumu a prakticky všechno vyšlo vniveč. A diskuze s ním byla opravdu jako s malým dítětem. Co se musí uznat, tak má fakt pěkný internetový stránky... Díky tomu jsme i k němu zavítali. Bohužel :-((
Ceny jsou neadekvátní. Nyní nejspíš bere i z velkoobchodu Adam a ceny opravdu příšerně nadsazuje.
|
|
|
|
|
|
|
host - 123.5 (?), 2.11.2012 16:51
Já zde musím pochválit zahradnictví STARKL. Koupila jsem u nich vzrostlou borovici za 14 tisíc, která se neujala.Přijeli, odvezli a bez řečí proplatili.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 13.192 (?), 6.11.2012 15:41
Ze zákona by měla být záruka dva roky, ovšem rostliny spadají spadají do kategorie živých, tudíž pouze 6měsíců od výsadby.
Pokud by jste si nechali udělat rozbor, co se s rostlinou stalo, můžete se dostat do nevýhodné pozice, pravděpodobně uslyšíte že uschla následkem mrazu nebo v případě častějších odpovědí je to abiotický stav. Počasí zahradník nemůže předvídat a abiotycký stav samozřejmě taky ne.
Většina firem má na stromech 100 a více % a reklamace vyřizuje bezproblému, najdou se však i vyjímky.
Já osobně jsem přestal našim zákazníkům dávat jakékoliv přirážky na rostliny, nakoupím za 30 a za 30 jim to dám, včetně origo faktury. Stromy mám z Polska kde klima je někdy i daleko horší než u nás. Záruku si vyřizuje zákazník..(třeba i s mojí pomocí). Chápu, že každý chce komplexní služby a hlavně záruky ale já nikoho nenutím aby si od nás něco objednával...
slamagarden
|
|
|
|
|
|
|
m3f - Diamantový Zahrádkář (5585) - 242.167 (?), 6.11.2012 17:41
Já osobně jsem přestal našim zákazníkům dávat jakékoliv přirážky na rostliny, nakoupím za 30 a za 30 jim to dám.
Takže jste takový pohádkový dědeček, a jakou pohádku ještě znáte?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|