Já takové školení neznám a ani proti němu nic nemám. V podstatě se dá vycházet z návodu k pile, kde je uveden pouze poměr 1:50 u oleje, který splňuje určité požadavky. 1:40 je u olejů, které nezaručí v poměru 1:50 mazání motoru. Seřízení po záběhu tam uvedeno není, ale je tam uvedeno, že trysky jsou opatřeny omezovači, které jsou nastaveny téměř na max. otevření po doraz omezovače. Toto nastavení je ale takové, že zajistí chod motoru s mírně obohacenou směsí. Jsou majitelé pil, kteří ani po deseti letech nemají seřizovaný karburátor, pila jede pod otáčkami a značně kouří a nemá výkon. Je to dáno tím, že karburátor je nastaven na příliš bohatou směs a tak se to ponechalo od začátku. Ale seřizovat po záběhu nebylo třeba, pokud se to bere z pohledu, že pilu obsluhuje někdo, kdo je rád, že pila řeže tak, jak řeže. Ale seřízení po delší době je tak znatelné, že tomu kolikrát ani nechtějí její majitelé uvěřit, že je to jejich pila a že se jen seřizoval karburátor. U současných pil je díky omezovačům a konstrukci karburátorů směs už tak dost chudá, že motor po záběhu nevykazuje tak velkou potřebu měnit nastavení karburátoru. To se více ukáže až po delší době. Já jsem každou pilu po 10-15 nádržkách seřídil a bylo to poznat. Ale není to nutnost, jako třeba měnit olej po záběhu u 4T u sekačky. Je to o tom, že motor je pružnější a nepatrně výkonnější. To mám na mysli seřízení dle povolených hodnot a nastavení max. otáček. Jinak jen pro zajímavost, po seřízení se většinou krátce kouří z výfuku, jak se vypalují mastnoty, které se v motoru a tlumiči usadily při chodu motoru na příliš bohatou směs. Z toho je jasné, že motor nespálil dokonale pohonnou směs, neboť pro to nebyly ideální podmínky - teploty a samozřejmě směs byla příliš bohatá.