Záběh nové motorové pily
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?) 6.5.2010 16:31
Já takové školení neznám a ani proti němu nic nemám. V podstatě se dá vycházet z návodu k pile, kde je uveden pouze poměr 1:50 u oleje, který splňuje určité požadavky. 1:40 je u olejů, které nezaručí v poměru 1:50 mazání motoru. Seřízení po záběhu tam uvedeno není, ale je tam uvedeno, že trysky jsou opatřeny omezovači, které jsou nastaveny téměř na max. otevření po doraz omezovače. Toto nastavení je ale takové, že zajistí chod motoru s mírně obohacenou směsí. Jsou majitelé pil, kteří ani po deseti letech nemají seřizovaný karburátor, pila jede pod otáčkami a značně kouří a nemá výkon. Je to dáno tím, že karburátor je nastaven na příliš bohatou směs a tak se to ponechalo od začátku. Ale seřizovat po záběhu nebylo třeba, pokud se to bere z pohledu, že pilu obsluhuje někdo, kdo je rád, že pila řeže tak, jak řeže. Ale seřízení po delší době je tak znatelné, že tomu kolikrát ani nechtějí její majitelé uvěřit, že je to jejich pila a že se jen seřizoval karburátor. U současných pil je díky omezovačům a konstrukci karburátorů směs už tak dost chudá, že motor po záběhu nevykazuje tak velkou potřebu měnit nastavení karburátoru. To se více ukáže až po delší době. Já jsem každou pilu po 10-15 nádržkách seřídil a bylo to poznat. Ale není to nutnost, jako třeba měnit olej po záběhu u 4T u sekačky. Je to o tom, že motor je pružnější a nepatrně výkonnější. To mám na mysli seřízení dle povolených hodnot a nastavení max. otáček. Jinak jen pro zajímavost, po seřízení se většinou krátce kouří z výfuku, jak se vypalují mastnoty, které se v motoru a tlumiči usadily při chodu motoru na příliš bohatou směs. Z toho je jasné, že motor nespálil dokonale pohonnou směs, neboť pro to nebyly ideální podmínky - teploty a samozřejmě směs byla příliš bohatá.
| | Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 166.223 (?), 2.5.2010 15:38
Zmes miešať 1:50 od začiatku, alebo niekoľko (a koľko) nádrží namiešať s iným pomerom? Alebo potrebné mazanie je zaistené nastavením karburátoru pre zábeh z výroby?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 221.218 (?), 6.5.2010 12:40
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na následující věc: Mluvil jsem dnes s technikem brněnského Dolmaru o D PS 500, který mi potvrdil, že na ofic. školení Dolmaru mu bylo řečeno, že tyto moderní pily se po záběhu NESEŘIZUJÍ, pouze první cca 2 nádržky míchat 1:40. Co na to říkáte?? Díky, LK
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 6.5.2010 16:31
Já takové školení neznám a ani proti němu nic nemám. V podstatě se dá vycházet z návodu k pile, kde je uveden pouze poměr 1:50 u oleje, který splňuje určité požadavky. 1:40 je u olejů, které nezaručí v poměru 1:50 mazání motoru. Seřízení po záběhu tam uvedeno není, ale je tam uvedeno, že trysky jsou opatřeny omezovači, které jsou nastaveny téměř na max. otevření po doraz omezovače. Toto nastavení je ale takové, že zajistí chod motoru s mírně obohacenou směsí. Jsou majitelé pil, kteří ani po deseti letech nemají seřizovaný karburátor, pila jede pod otáčkami a značně kouří a nemá výkon. Je to dáno tím, že karburátor je nastaven na příliš bohatou směs a tak se to ponechalo od začátku. Ale seřizovat po záběhu nebylo třeba, pokud se to bere z pohledu, že pilu obsluhuje někdo, kdo je rád, že pila řeže tak, jak řeže. Ale seřízení po delší době je tak znatelné, že tomu kolikrát ani nechtějí její majitelé uvěřit, že je to jejich pila a že se jen seřizoval karburátor. U současných pil je díky omezovačům a konstrukci karburátorů směs už tak dost chudá, že motor po záběhu nevykazuje tak velkou potřebu měnit nastavení karburátoru. To se více ukáže až po delší době. Já jsem každou pilu po 10-15 nádržkách seřídil a bylo to poznat. Ale není to nutnost, jako třeba měnit olej po záběhu u 4T u sekačky. Je to o tom, že motor je pružnější a nepatrně výkonnější. To mám na mysli seřízení dle povolených hodnot a nastavení max. otáček. Jinak jen pro zajímavost, po seřízení se většinou krátce kouří z výfuku, jak se vypalují mastnoty, které se v motoru a tlumiči usadily při chodu motoru na příliš bohatou směs. Z toho je jasné, že motor nespálil dokonale pohonnou směs, neboť pro to nebyly ideální podmínky - teploty a samozřejmě směs byla příliš bohatá.
| |
|
|
|
|
|
|
|
host - 54.125 (?), 12.2.2014 14:08
Koupil jsem si novou Solo 656C a je tam taky uvedeno, že 5x nádrží 1:25 a pak 1:50, takže asi každý výrobce doporučuje něco jiného.
|
|
|
|
|
|
|
host - 42.18 (?), 12.2.2014 16:22
Držte se návodu, nicméně je zajímavé, že je ještě dnes doporučován záběh s bohatou směsí s dávkou oleje o 100 % větší. Už hodně zpátky se záběh u téměř všech známých výrobců změnil na nepatrné korekce karburátoru po 10-15 nádržích se směsí 50:1 u doporučeného oleje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|