Na spotřebu paliva má vliv stav motoru, pohonná směs, nastavení karburátoru, stav řezné soupravy a technika práce. Jak bylo doporučeno - nejprve seřídit karburátor, ostrý řetěz, kvalitní čerstvá směs a důkladně vyčistit vzduchový filtr. I pohledově čistý vzduchový filtr nemusí znamenat dobrou průchodnost pro vzduch. Jemný prach s mastnotou drží na filtrační ploše a je třeba jej odstranit vlažnou vodou se saponátem a pomocí zubního kartáčku z filtrační plochy, ale šetrně a důkladně očistit. Voda musí protékat bez hromadění ve filtru. Toto je třeba udělat před seřízením karburátoru, jinak je po vyčištění filtru poměr směsi jiný, neboť se směs ochudí větším podílem vzduchu - zejména u karburátorů bez kompenzátoru. Teprve potom zkuste porovnat znova spotřebu. I malé korekce L a H šroubů znamenají značné rozdíly, proto je nutné, aby seřizování bylo prováděno s teplým motorem - po cca 10 min chodu, jinak dojde k tomu, že nastavení je díky studenému motoru příliš bohaté a potom to má negativní vliv na spotřebu. Správně nastavený karburátor je tak, že motorová pila hned po startu, - až se spálí bohatší sytičová směs - nelze okamžitě vytočit na plný plyn, pokud to jde, je směs příliš bohatá. Pokud teplý motor má pořád díru po přidání plynu, je směs naopak příliš chudá, to stejné platí pro zhasínání motoru při nepravidelném chodu po startu.