Stihl 023 velká spotřeba paliva



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
26.2.2009 20:49

Na spotřebu paliva má vliv stav motoru, pohonná směs, nastavení karburátoru, stav řezné soupravy a technika práce. Jak bylo doporučeno - nejprve seřídit karburátor, ostrý řetěz, kvalitní čerstvá směs a důkladně vyčistit vzduchový filtr. I pohledově čistý vzduchový filtr nemusí znamenat dobrou průchodnost pro vzduch. Jemný prach s mastnotou drží na filtrační ploše a je třeba jej odstranit vlažnou vodou se saponátem a pomocí zubního kartáčku z filtrační plochy, ale šetrně a důkladně očistit. Voda musí protékat bez hromadění ve filtru. Toto je třeba udělat před seřízením karburátoru, jinak je po vyčištění filtru poměr směsi jiný, neboť se směs ochudí větším podílem vzduchu - zejména u karburátorů bez kompenzátoru. Teprve potom zkuste porovnat znova spotřebu. I malé korekce L a H šroubů znamenají značné rozdíly, proto je nutné, aby seřizování bylo prováděno s teplým motorem - po cca 10 min chodu, jinak dojde k tomu, že nastavení je díky studenému motoru příliš bohaté a potom to má negativní vliv na spotřebu. Správně nastavený karburátor je tak, že motorová pila hned po startu, - až se spálí bohatší sytičová směs - nelze okamžitě vytočit na plný plyn, pokud to jde, je směs příliš bohatá. Pokud teplý motor má pořád díru po přidání plynu, je směs naopak příliš chudá, to stejné platí pro zhasínání motoru při nepravidelném chodu po startu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 78.2 (?), 3.2.2009 8:05, zobrazeno: 20641x

Ahoj všichni, zajímal by mě váš názor na příliš velkou spotřebu paliva u této pily. V loňském roce jsme s kamarádem těžily dřevo a na jednu nádrž jsme řezali zhruba stejnou dobu.Letos je to všechno jinak já mám nádrž dá se říct v momentě prázdnou a jemu zůstává zhruba půlka.Může mi někdo poradit co s tím? Kontroloval jsem hadičky, ale tam jsem únik benzinu nenašel a karburátor štelovali v odborném servisu Husqarna.Dik za každou reakci.

   
host - 34.194 (?), 25.2.2009 23:30

Faktorů ovlivňujících spotřebu je víc, začal bych u toho jak odborně vám karburátor naštelovali a taky jak má seřízenou pilu kamarád podle kterého měříte spotřebu

      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 26.2.2009 20:49

Na spotřebu paliva má vliv stav motoru, pohonná směs, nastavení karburátoru, stav řezné soupravy a technika práce. Jak bylo doporučeno - nejprve seřídit karburátor, ostrý řetěz, kvalitní čerstvá směs a důkladně vyčistit vzduchový filtr. I pohledově čistý vzduchový filtr nemusí znamenat dobrou průchodnost pro vzduch. Jemný prach s mastnotou drží na filtrační ploše a je třeba jej odstranit vlažnou vodou se saponátem a pomocí zubního kartáčku z filtrační plochy, ale šetrně a důkladně očistit. Voda musí protékat bez hromadění ve filtru. Toto je třeba udělat před seřízením karburátoru, jinak je po vyčištění filtru poměr směsi jiný, neboť se směs ochudí větším podílem vzduchu - zejména u karburátorů bez kompenzátoru. Teprve potom zkuste porovnat znova spotřebu. I malé korekce L a H šroubů znamenají značné rozdíly, proto je nutné, aby seřizování bylo prováděno s teplým motorem - po cca 10 min chodu, jinak dojde k tomu, že nastavení je díky studenému motoru příliš bohaté a potom to má negativní vliv na spotřebu. Správně nastavený karburátor je tak, že motorová pila hned po startu, - až se spálí bohatší sytičová směs - nelze okamžitě vytočit na plný plyn, pokud to jde, je směs příliš bohatá. Pokud teplý motor má pořád díru po přidání plynu, je směs naopak příliš chudá, to stejné platí pro zhasínání motoru při nepravidelném chodu po startu.

         
host - 4.108 (?), 2.3.2009 12:45

Četl jsem zde plno článků o nastavení karburátorů...

Mám stihl 028 a šroub H mám nastavený od známého co opravuje pily na 2 otáčky a L na 3!!!Není to nějak moc???

Mám to tedy takt: H= 2 od nuly     , L= 3   

Jaký je váš názor příde mi že pila má nepřměřenou spotřebu i výkon v řezu poradte prosímmmm          

            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 2.3.2009 15:53

Základem nastavení je tryska L. Pokud tomu rozumíte, tak při teplém motoru a čistém vzduchovém filtru otáčejte při volnoběhu L až dosáhnete nejvyšších, ale ještě pravidelných otáček. Potom otevřít cca o 1/4. Toto nastavení je u většiny karburátorů výchozí stav pro další seřízení H a přitom se koriguje volnoběh T, S, TA - dle označení. Jemné seřízení je o přesném nastavení max. otáček, volnoběžných otáček a akcelerace motoru. Ideální nastavení je při možnosti hodně cca kolem 1 1/4 až 1 1/2 otevřené trysky L od zavření a H také kolem 1 otáčky, max. do 3/4 dle typu. Naopak pokud musí být velmi otevřená L a hodně uzavřená H tryska, svědčí to o závadě, nebo značně opotřebovaném motoru. 

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika