Sach-Dolmar 115H
|
|
|
|
|
|
|
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 31.1.2016 14:50, zobrazeno: 13949x
Zdravim, tak jsem po dlouhý době zase ze skříne vytáhl pilu, která zlobila už jako nová, ale vždycky jí stačilo nachvíli podržet při otáčkách a zase šla. Ale tak před 5 lety už přestala jít, kdy prostě běžela 5s, pak vyletěly otáčky a zdechla. Tak jsem nejdřív vyměnil pouze tešnění mezi karbecema válcem a to nepomohlo, tak tenhle víkend jsem si řek, že se do ní půstí zase. Rozebral jsem jí do posledního šroubku a rozpůlil. Píst je dobrej, vůle v ložiskách žádná, kroužky dobrý, kompresi má taky. Takže jsem dal nový gufera, nový těsnění mezi kartery a složil, pak jsem rozebral karbec a ty starý membrány jsem zkusil lehce přetěsnit silikonem. Na pile tedka nastavím volnoběh a krásně ho drží, ale jakmile přidám plyn a pustím, tak se pila přidusí, protože je asi moc bohatá směs jak uberu plyn a bud zdechne nebo chvíli drží hodně nízkej volnoběh a tak po 3s se zase zberká a už ho drží normálně.
Tak se chci zeptat, jestli to můžou dělat starý membrány v karburátoru. Sice nejsou nikde prasklý, ale jestli třeba stářim neztrdnou a jakmile uberu plyn, tak nekážou tu směs tak rychle zkorigovat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.245 (?), 31.1.2016 17:38
Okamžite rozoberte ten karburátor a odstránte všetok silikón.Benzín ho rozožerie a drobné kúsky sa dostanú do jemných kanálikov a je po karburátore!!!Napíšte do centrály Dolmaru v brne a objednajte sasadu tesnení za pár Kč.
|
|
|
|
|
|
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 31.1.2016 17:49
Mam červenej silikon na motory, u toho se mi eště nestalo, že by mi ho benzín rozpustil. Každopádně membrány už jsem objednal, tak uvidim, ten silikon jsem použil jen jako nouzi, jestli třeba někde špatně netěsní.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 1.2.2016 9:23
No to už je jedno, stejně to půjde všechno pryč a znova budu karbec celej rozebírat a čistit. Mně jde hlavně o to, jestli starý tvrdý membrány můžou mít vliv na rychlost regulování směsi. Nebo to bude problém spíš v nečem jinym.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.245 (?), 1.2.2016 11:56
Všetko zo všetkým súvisí.Ak to robilo od nova, tak to bolo treba riešiť v záruke.Ak niekto silno dotiahol skrutku voľnobehu na doraz tak poškodil teleso karburátoru.Možno sú to ozaj len tie membrány ktoré nedržia tlak paliva v komore.Asi najjednoduchšie by bolo skúsiť prehodiť funkčný karburátor, to je ale otázka šťastia aby ho mal niekto v okolí.Chce to trpezlivosť, niekedy pekne vie hnevať aj zapalovanie.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.245 (?), 1.2.2016 12:01
Jéžiš! Zabudol som ešte, skontrolujte hadičku z nádrže do karburátoru filter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 1.2.2016 12:46
Tu už jsem taky měnil i filtr v nádrži a podtlakovej ventil nádrže. Zkusím ty membrány a když to nepomůže, tak koupím hold novej karbec :)
|
|
|
|
|
|
|
host - 121.0 (?), 1.2.2016 19:01
Zdravím Michale, pokud máš obavu, že je karburátor vadný, tak jej odnes do nejbližšího servisu, tam Ti vymění vše co je potřeba, vyčistí v ultrazvuku těleso. Po smontování odzkouší kompletně jednotlivé funkčnín celky a provedou základní nastavení. Na tobě bude jen doladit za běhu pily. Ty sice vyměníš membrány a těsnění ale neodzkoušíš celkovou těsnost a reakci na podtlak v difuzoru za všech stavů. Problém u laicky opravovaných karburátorů je většinou v upravení (natažení) pružinky vahadla podtlakové (dávkovací) membrány. Kutil si řekne "asi je pružinka unavená" a "přišponuje jí", to je konec spolehlivé funkce karburátoru. Tu bych u Tvého karburátoru pro jistotu vyměnil. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 2.2.2016 11:27
Mam objednanou kompletní sadu, takže jí taky vyměním, ale nevim, jestli má cenu vyndavat tyhle 2 záslepky,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|