Môže to byť mnoho vecí ale poďme ku najpravdepodobnejšej variante.Po tom čo skontrolujete všetky filtre a z vrchu pozriete možnosť mechanického poškodenia ovládania a palivových ciest a všetko je v poriadku tak musíme isť hlbšie.Prvé by som skontroloval stav piesta.Odšróbujte výfuk a skontrolujte stav piesta.Pokiaľ je piest bez viditeľného poškodenia tak tak výfuk našróbujete naspäť.
Ostáva úž len niekoľko pravdepodobných závad.Ja by som to typoval na
1.Buď je v zmesy paliva a vzuchu málo paliva z dôvodu upchatého karburátora
2.Je zmesy veľa vzduchu z dôvodu netesnosti motora.
Takže hurá do toho.Rozoberiete celú zadnú stranu píly vyberiete karburátor.Pomaly a opatrne ho rozoberiete.Skontrolujete sitko v karbutátore.Skontrolujú sa membrány a tesnenia Pokiaľ je všetko ok, tak vyberiete všetky črevá.T.j. - zase viac možností - pokiaľ je stroj klasický - tak trysky, ihla a karburátor sa dá do ultrazvuku.
Pokiaľ je karburátor s elektromagnetickým ventilom je potrené karburátor vykostiť a vyčistiť ho opatrne čističom na karburátory.
Potom treba karburátor zložiť vkontrolovať výšku ihly, otlakovať tesnosť ihly.Po zložení celého je porebné otlakovať celé telo karburátora.
No a teraz sa dostanete do prvého rozcestia.Môžete stroj poskladať a vyskúšať či stroj je OK.Nastaviť karburátor na "základ"a skúsiť či stroj ide dobre.Naštartovať doladiť nastaviť - vždy nakoniec skontrolovať otáčkomerom.A hurá hotovo.
No ale je tu aj dosť veľká pravdepodobnosť že to nebude tak celkom hurá a stroj buď nepôjde alebo bude zle akcelerovať alebo nepôjde dole z plynu poprípade bude mať nejaké čudné zvuky a ja neviem čo všetko ešte je možné.
No a potom sa vrátite na rozcestie.Jedná sa o to že nemusíte stroj skladať a môžete skontrolovať bloky hneď.
Je potrebné otlakovať celý blok.Vybrať nástavec, zatesniť výfuk a natlačiť na 0,5-0,6 baru.Skontrolovať hlavne sacie hrdlo a guferá.Pokiaľ stroj tlak primerane drží tak je všetko OK.Pokiaľ padá tlak viac ako má je potrebné hľadať príčinu a zjednať nápravu.
Potom otlakovať palivovú hadicu a prezvoniť káble zapaľovania ak je to poriadku a všetko čo ste spravili je správne tak stroj musí fungovať.
Pokaľ stroj nefunguje tak už ostáva len vymeniť to čo si myslíte že je nefunkčné.
T.j.
karburátor, membrány,impulzná hadica, ihla karburátora, palivová hadica, zapaľovanie, elektromagnetický ventil...
Nedá sa jednoznačne určiť že čo to môže byť ale tu hrá veľkú rolu skúsenosť, dobré ucho a výsledky predchádzajúcich testov.
Neni to jadrová fyzika ale neni to ani uplná brnkačka.
Veľa šťastia