Pila - startovací šňůra
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 22.3.2009 11:00
Tak nejprve je třeba mít stejné lanko - šnůru. To jak délkou, tak průměrem. Oba konce je třeba jemně zatavit, aby se netřepily a zároveň se na nich daly udělat správné uzle. Ten na cívce musí být klasický a téměř na konci, aby byl co nejmenší, ten v rukojeti musí být provlečený dle obr., aby se neprotrhl, nebo naopak nebyl moc velký a vadil by tím, že se nevejde do rukojeti. Při výměně je nutné ověřit stav pera, kladky a případně při velkých vůlích vyměnit, jinak jen namazat. Pozor!!! u per bez pouzdra může dojít ke zranění, stejně tak při vyndávání z pouzdra. Zde je třeba postupovat opatrně a neustále pero jistit, proti vymrštění, jinak je potom nutné jej znovu a správně navinout. Někdy se ulomí konec pera, což lze mírným vyžíháním snadno opravit - znovu stejně natvarovat. Pozor na počet závitů na cívce u nové šnůry, musí tam být rezerva, pro přepnutí pera, jinak jej poškodíte. I po úplném vytažení šnůry musí být rezerva - možné otočit ve stejném směru cívkou. Pokud není, pero se poškodí přepětím při úplném vytažení startovací šnůry.
| ![](/obrazky/bod.gif) | Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
|
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 202.130 (?), 21.3.2009 19:29, zobrazeno: 39495x
Prosím o radu s pilou Husqvarna (přesný model nevím). Budoucímu tchánovi se vytáhla ven startovací šňůra a nemůže to nastartovat. Zítra tam jedu, ještě jsem to neviděl - je problém to opravit? Přemýšlí jestli to dát do servisu, nebo to zkusit sám... Hledal jsem něco na internetu, ale nic nemůžu najít. Díky za radu
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 82.142 (?), 22.3.2009 8:38
Pokus se šňůra nevrací je problém většinou v pružině celého mechanizmu. Buď jen vyskočila, nebo bohužel praskla a bude nutno ji sehnat a vyměnit.Po demontáži krytu uvidíte co se stalo.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
Miroslav Krkoska - (1) - 17.36 (?), 22.3.2009 8:53
Kazdy trochu zrucny kutil bi mal zvladnut vymenu snury pripadne pera doma.Ak je pero poskodene zobrat ho do predajne a podla neho kupit nove.Odporucil by som odrazu vymenit aj snoru ale pozor na hrubku snury a jej dlzku obe musia byt identicke zo starimi.Nech sa ti to podari a urobis na tchana dobry dojem.Miroslav.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 22.3.2009 11:00
Tak nejprve je třeba mít stejné lanko - šnůru. To jak délkou, tak průměrem. Oba konce je třeba jemně zatavit, aby se netřepily a zároveň se na nich daly udělat správné uzle. Ten na cívce musí být klasický a téměř na konci, aby byl co nejmenší, ten v rukojeti musí být provlečený dle obr., aby se neprotrhl, nebo naopak nebyl moc velký a vadil by tím, že se nevejde do rukojeti. Při výměně je nutné ověřit stav pera, kladky a případně při velkých vůlích vyměnit, jinak jen namazat. Pozor!!! u per bez pouzdra může dojít ke zranění, stejně tak při vyndávání z pouzdra. Zde je třeba postupovat opatrně a neustále pero jistit, proti vymrštění, jinak je potom nutné jej znovu a správně navinout. Někdy se ulomí konec pera, což lze mírným vyžíháním snadno opravit - znovu stejně natvarovat. Pozor na počet závitů na cívce u nové šnůry, musí tam být rezerva, pro přepnutí pera, jinak jej poškodíte. I po úplném vytažení šnůry musí být rezerva - možné otočit ve stejném směru cívkou. Pokud není, pero se poškodí přepětím při úplném vytažení startovací šnůry.
| ![](/obrazky/bod.gif) |
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 22.3.2009 11:51
Ještě pár postřehů. Těch tkanic a různých špagátů a šňůr, co jsem za ta léta vytahal z pod kladek pil a křovinořezů, kdy závada vypadala na prasklé pero, už by bylo několik stovek metrů! Také přemazané pero, zabalené do "šmíru" a vytláčející a brzdící kladku, není zrovna málo častou závadou a běžně unavené pero, také prostě šňůru nenavine! Jak píše J.S., namazat, ale s mírou! Někdy úplně stačí "přišponovat " pružinu o dva závity šňůry a jede se dál. Záleží jak šňůra zůstala venku. Jde-li ke konci ještě zatáhnout a kus šňůry se vrací, většinou je potřeba jen "přišponovat ". Ozývá-li se po natočení šňůry a zatažení znatelné cvaknutí, je pero prasklé a je ho třeba vyměnit. Také prasklá kladka je často příčinou brždění a nevracení šňůry.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![zahrada.cz](/obrazky/bannery/zahrada_wp_603.png) |
|
|