Pila Dolmar 4600s



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
21.8.2008 17:18

Tím sleduji pouze to, že o něco více oleje v benzínu vyloučí při vypalování přebytků karbonů z přesycení olejem při chybném mísení 1:5 mikrozáděry, zejména na výfukové straně pístu - bude to lépe mazané. Krátkodobý poměr 1:40 přece není žádné riziko, např. Solo u svých pil uvádí na záběh 1:25, potom 1:50. Takže tyto změny jsou v pohodě. Tady jde pouze o to, aby se postupně dostaly karbony pryč, proto bych pár nádržek pilu nepřetěžoval a dal čas postupnému účinku čerstvé směsi, aby se všechno co tam nemá být vyčistilo. Já bych hned sundal válec a vyčistil spalovací komoru a horní plochu pístu, ale to nemohu nikomu radit, to je mimo rozsah, který má obsluha dělat, tím by to byl můj problém, kdybych něco pokazil a následně se to řešilo zárukou.

Výfukový kanál - po demontáži tlumiče
Výfukový kanál - po demontáži tlumiče
Tlumič s chladící přepážkou
Tlumič s chladící přepážkou
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 189.56 (?), 21.8.2008 9:25, zobrazeno: 6241x

Ahojte všetci. Pri riedeni benzínu s olejom som namiešal zlý pomer namiesto 20ml oleja na liter benzínu som dal 200ml oleja na liter benzínu. Rezal som asi 1hod a ked ma to napadlo, tak som ho vylial. Potom som ho zriedil, tak ako to ma biť, nalial do píly-píla zatial šľape. Viem, že som ... aj bez vaších nadaviek, ktoré teraz začnú . No, čo už! Inak, píla je tak mesiac stará. Dík 

   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 21.8.2008 9:46
Horší by to bylo opačně. Mě se to taky stalo a je to pouze tzv. lidský faktor. Kdo tvrdí, že nikdy neudělá chybu, ten je... Já bych vyčistil svíčku, výfuk, případně přitom zkontroloval výfukový kanál a namíchal bych tak 2 ltr. 1:40 a potom bych přešel na 1:50. Asi to nebude za takovou krátkou dobu tak zakarbonované, ale podle kontroly, kterou popisuji ověříte stav.Pokud něco v nádrži zbylo, tak to vylejte a přidejte k nové - již správně namísené směsi.
      
host - 21.230 (?), 21.8.2008 12:51

Souhlas, ještě jedna malá poznámka, ten "správně zředěný" radši použijte do staršího auta a namíchejte úplně nový benzín! Tyto zaručeně "přemíchané" směsi jsou dost zrádné.  Kvalitní značkový olej neudělé nic ani s katalizátorem auta. Jinak karbonovat začíná přemazaná směs po několika vyjetých kanistrech, nikoli decilitrech benzínu, správná směs motor očistí.

Radek

         
host - 189.56 (?), 21.8.2008 14:45

Otázka pre pána J.S. - Kedze píla je v zaruke, tak by som ju nemál rozoberať?!  Inák dakujem vsetkym za prispevky.

            
host - 21.230 (?), 21.8.2008 15:30

Dovolím si odpovědět za něj, pokud to nevadí. Kontrolu svíčky můžete provést a při šikovném náklonu a poloze pístu, uvidíte i do válce. Už jen zakarbonování dna pístu, vám napoví, jak to dopadlo. Mělo by být vše O.K.

Radek

            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 21.8.2008 16:53

Když se podíváte do periodického plánu údržby, tak tam zjistíte, že tlumič výfuku se má kontrolovat na ucpání - resp. zanešení a snížení průchodnosti a je třeba ověřovat dotažení šroubů - ve studeném stavu!! Proto tu průchodnost můžete ověřit sám. Je třeba nejprve přečíst návod k tomuto úkonu, potom provést vlastní demontáž a montáž. Nejprve sundejte kryt motoru - 3 spony, potom přední krycí plech a nakonec vlastní tlumič. Pozor na správnou montáž - těsnění je mezi chladící přepážkou a tlumičem, na válec dosedá chladící přepážka. Při montáži dávejte pozor, aby těsnění bylo v obou šroubech - pokud není přilepené a drží tam, kde má být. Tím máte přístupný výfukový kanál - pozor, ať Vám tam nespadnou nečistoty. Předpokládám, že bude pouze mastný - černý , ale jinak v pořádku.  Tlumič by se měl vypálit provozem. Toto nedělejte, pokud si na to netroufáte a domluvte se v servisu.  Obecně je tento úkon - kontrola tlumiče a výfukového kanálu nutný z důvodu sníženého výkonu motoru, je narušeno správné vyplachování motoru/tím i chlazení a v extrémní zátěži to může být díky přehřátí důvod k přidření, nebo i zadření pily. Toho se bát nemusíte, protože se to tak určitě nezaneslo. 

               
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 21.8.2008 17:04

Pán J.S. nie je to predsa riziko použiť 2l paliva s pomerom 1: 40? Ja osobne by som toto neriskoval. Namiešal by som do píly predpísaný pomer, teda spravidla 1:50 našiel by som si v lese aspoň 50cm dub 40m dlhý a minul by som na ňom aspoň jednu nádržku pri max. otáčkach a zaťažení. Píle by to nemalo ublížiť (skôr prospieť) viac ako nedostatočný pomer olej -palivo. Naviac tá mašina je v záruke, ak ju zadrie a zanesie do dervisu, môže sa mu veľmi ľahko stať že mu mechanik po zistení nesprávne namiešanej zmesi povie, že má proste smolku a cvakne si opravu zo svojho!

                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 21.8.2008 17:18

Tím sleduji pouze to, že o něco více oleje v benzínu vyloučí při vypalování přebytků karbonů z přesycení olejem při chybném mísení 1:5 mikrozáděry, zejména na výfukové straně pístu - bude to lépe mazané. Krátkodobý poměr 1:40 přece není žádné riziko, např. Solo u svých pil uvádí na záběh 1:25, potom 1:50. Takže tyto změny jsou v pohodě. Tady jde pouze o to, aby se postupně dostaly karbony pryč, proto bych pár nádržek pilu nepřetěžoval a dal čas postupnému účinku čerstvé směsi, aby se všechno co tam nemá být vyčistilo. Já bych hned sundal válec a vyčistil spalovací komoru a horní plochu pístu, ale to nemohu nikomu radit, to je mimo rozsah, který má obsluha dělat, tím by to byl můj problém, kdybych něco pokazil a následně se to řešilo zárukou.

Výfukový kanál - po demontáži tlumiče
Výfukový kanál - po demontáži tlumiče
Tlumič s chladící přepážkou
Tlumič s chladící přepážkou
   
host - 90.168 (?), 21.8.2008 21:33

Takže poměr 1:5 :-), a to nečoudilo??? :-O

Karbonů tam asi moc nebude - ověřil bych to kouknutím přes svíčku, příp. výfuk (pozor, šrouby jsou fest utažené, chce to kvalitní klíč a přesně ho nasadit). Baz karbonů bych to neřešil (ani svíčku), pokud se tam přece jen nějaký je, tak bych viděl řešení dle J.S. Sundavat válec nedoporučuju, je u toho spousta věcí na zvorání. I u toho výfuku/ svíčky to chce dávat pozor, aby nespadl nějaký bordel do válce.   Gl.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika