Olej do benzinu pro pilu



host - 90.168 (?)
10.3.2008 9:27

< ja pouzivam ZATIAL HQ olej, pretoze mam pilu este v zaruke, potom prejdem na Mogul..>

Měnit oleje jak ponožky není ideální, na vašem místě bych tam ten Mogul dával hned od začátku. Podmiňování zaruky olejem určitého výrobce mi přijde hodně divné, zajímalo by mě jak by toto obstálo před soudem... Pokud má olej potřebné vlastnosti (specifikaci), tak ho do pily dát můžete. Záruka na zadření v ČR stejně neexistuje - vždy se to hodí na obsluhu. V lepším případě vám navrhnou "levné díly a opravu", tj. prodejce na tom vydělá "jenom" pár korun a vy zase zaplatíte "jenom" pár tisíc. Problém je, že přesně určit příčinu zadření je drahé a někdo to pak bude muset platit. Spousta zadření nemusí být jen chybou obsluhy (špatná směs, šťourání se v nastavení), ale i chybou servisu - špatné nastavení karburátoru, nečistoty po demontáži atd. (to ale servisák nikdy nepřizná ;-) Dále jsou to různé výrobní vady - nedodržené rozměry a drsnosti povrchu, vadný nikasil, dutiny v odlitku, nečistoty atd. Pokud se ovšem příčina zadření nezjišťuje, tak by náklady měly být pro obě strany stejné, jinak to je nefér!!! Podívat se na benzín a říct "Je to málo červený" neni určení závady - takhle se pozná maximálně benzín bez oleje.

Taky by mě zajímalo, jak si může Stihl dovolit na svém oleji neuvést jeho specifikaci a pro své výrobky nařídit pouze olej Stihl. To je totiž to samé, jako kdyby výrobce auta XXX nařídil benzín pouze od XXX, jinak neplatí záruka, a ještě by tajil co to je vlastně za benzín. Co dělá ČOI???   Gl.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 9.3.2008 14:36

V současné době je možné lehce speciální oleje pro vysokootáčkové motory zakoupit, a to ještě za nižší ceny, než to bylo dříve. Nevím, neboť jsem to nezkoušel, kolik by vydržel současný motor profi pily s olejem M6A v poměru 1:25, nebo klasický M2T v poměru 1:20. To by bylo zajímavé, ale hlavně nesmyslné to dělat. Nyní stojí spec. profi olej např. Dolmar(orig. balení) určený k mísení 1:50 kolem 140,-Kč, to je pro mě jednoduché rozhodování, kdo chce ještě lepší lze koupit 1:100, ale cena je vyšší a výsledek pro běžného uživatele téměř neznatelný. Mogul TSF bude určitě dobrý olej, při cca stejné ceně nehledám náhradu.

                     
host - 54.33 (?), 9.3.2008 20:00

Když jsem v 80 letech nastoupil jako dřevař (pily HQ 180, 162, 266) tak nám vozily z litvínovské chemičky sudy s bezbarvym benzinem o oktanech 85 a olej M6a k poměru 1:20 a makalo se...Pak jsme dostávali M2t a začaly problémy. To jenom kousek historie...A  od té doby co jsou vysokootáčkové oleje je to už paráda.

                     
host - 90.168 (?), 10.3.2008 9:27

< ja pouzivam ZATIAL HQ olej, pretoze mam pilu este v zaruke, potom prejdem na Mogul..>

Měnit oleje jak ponožky není ideální, na vašem místě bych tam ten Mogul dával hned od začátku. Podmiňování zaruky olejem určitého výrobce mi přijde hodně divné, zajímalo by mě jak by toto obstálo před soudem... Pokud má olej potřebné vlastnosti (specifikaci), tak ho do pily dát můžete. Záruka na zadření v ČR stejně neexistuje - vždy se to hodí na obsluhu. V lepším případě vám navrhnou "levné díly a opravu", tj. prodejce na tom vydělá "jenom" pár korun a vy zase zaplatíte "jenom" pár tisíc. Problém je, že přesně určit příčinu zadření je drahé a někdo to pak bude muset platit. Spousta zadření nemusí být jen chybou obsluhy (špatná směs, šťourání se v nastavení), ale i chybou servisu - špatné nastavení karburátoru, nečistoty po demontáži atd. (to ale servisák nikdy nepřizná ;-) Dále jsou to různé výrobní vady - nedodržené rozměry a drsnosti povrchu, vadný nikasil, dutiny v odlitku, nečistoty atd. Pokud se ovšem příčina zadření nezjišťuje, tak by náklady měly být pro obě strany stejné, jinak to je nefér!!! Podívat se na benzín a říct "Je to málo červený" neni určení závady - takhle se pozná maximálně benzín bez oleje.

Taky by mě zajímalo, jak si může Stihl dovolit na svém oleji neuvést jeho specifikaci a pro své výrobky nařídit pouze olej Stihl. To je totiž to samé, jako kdyby výrobce auta XXX nařídil benzín pouze od XXX, jinak neplatí záruka, a ještě by tajil co to je vlastně za benzín. Co dělá ČOI???   Gl.

                     
host - 120.31 (?), 11.3.2008 7:26

Já používám do stihlky víc jak 10roků originál olej stihl a do křovinořezu HQ origo olej HQ a némám problém.Používání jiných olejů třeba i dražších je totální kravina. Ale někdo to prostě nepochopí a nepochopí a nepochopí.Hold kam se hrabou inženýři ze stihlu husqvarny dolmaru atd. na českýho kutila.

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 176.160 (?), 11.3.2008 17:35

host - xxx.xxx.120.31 (?), 11.3.2008 7:26

hq ani stihl olej nevyrabaju, vyraba ich pre nich niekto iny, len to predavaju poz znackou hq a stihl... to len tolko k tym inzinierom... na olej su kladene urcite poziadavky, nevidim dovod pouzivat original stil alebo hq olej, pokial iny splna poziadavky... ide tu skor o princip, pretoze rozdiel v cene olejov nie je velky, teda je v podstate jedno (co sa ceny tyka) aky olej tam date... nebudem dookola pisat, ze tu ide zo stramy stihl, hq a pod len a len o biznis... odporucam vam precitat si velmi pekne clanky od ceskeho profesora v oblasti petrochemie, rafinerie a neviem coho este, ktory publikoval svoje nazory na temu olej... pomenoval to myty o oleji... skor verim tomu jednemu cechovi, ako svedskym a nemeckym inzinierom, ktori jednoducho v zaujme kseftu musia odporucat ich oleje...

ale kazdy nech pouziva taky olej, aky mu vyhovuje...

offtopic: vyrobca aut predpisuje pravidelne servisne prehliadky (Skoda to ma kazdych 15k km alebo 1 rok), boli ste pri takej prehliadke? dokopy tam urobia hovno, vymenia olej a povedia, ze vsetko je ok... olej si vlastny doniest nemozte, lebo by vam nedali zaruku dalej, lebo to nie je olej od nich... darmo, ze donesiete zabaleny olej Shell, ktory odporuca vyrobca, ale nie je to od nich, teda smola... ale oni ho predavaju za 2300skk a bezne sa predava za 1800skk... ide o biznis, nic viac, nic menej... Skoda odporuca Shell, ale stretol som sa so servismi, ktore davali Castrol... a zase sme len a len pri ksefte... je pekne, ze vyrobca odporuca nieco, ale pokial to splna poziadavky, tak je jedno od akeho vyrobcu je olej... ak vam na auto dporucia pneu 195/50/15 a daju vam tam Barum, tak hadam si mozte tie pneu zmenit a dat tam Dunlop, pokial budu parametre sediet...

                     
host - 11.107 (?), 11.3.2008 18:34

Tak já škodovku náhodou mám a interval výměny mám 30 tisíc km od začátku. Co se týká toho bisnisu s oleji do benzínu motor. pil a podívám se na jejich cenu, která je myslím si přijatelná i vůči ostatním olejům stejné kvality nemám pocit, že mě prodejce bere na hůl a vzhledem k tomu co jsou někteří schopni dávat do benzínu ale i na lištu je aspoň po dobu záruky správné na trvání používání originálního oleje. Jako výrobce by jste se nechoval jinak.

                     
host - 54.33 (?), 11.3.2008 18:35

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 11.3.2008 18:59

Už toho tu bylo napsáno podle mě až zbytečně moc v některých detailech. Jenom k těm inženýrům - ručí Vám nějaký diplomovaný profesor v oblasti petrochemie za Vaši pilu, on provedl nějaké provozní zkoušky dané pily?, on má podle mě právo hodnotit oleje a jejich složení, kvalitu, ale tím to jeho hodnocení stavu končí. Nebo jej můžete poslechnout a vykašlat se na vše, co máte v návodu, nadávat, jak Vás bere někdo na hůl, nebo Vám nutí oleje, které jsou byznysem  - při cca stejné ceně děláte pro byznys toho druhého výrobce to stejné - ale potom při závadě motoru nenadávejte a řešte to prvně se svým svědomím, co už to bylo zadřených motorů jenom proto, že je každý mistr a řekne si, já vím co mám dělat a toto stačí. Já za tu dobu a to už bylo  pár pil nevím, co je poškozený motor mazáním, taky jsem vždy použil olej, který mě samotnému dává záruku doporučení výrobce, že to je vhodný olej pro motor. Pokud opravdu máte problém s tím koupit si dobrý olej, i kdyby za o něco vyšší cenu, tak to jednak nechápu z pohledu alespoň jako obsluha něco pro motor udělat, dále nevím, proč tu pořád porovnáváme výrobky a vidím tu radost, když se povede koupit pila levněji a potom ještě šetřit i na oleji? To už je vyrážení klínu klínem a nevím jestli můžete obsluhovat pilu, neboť se obávám, že máte kvůli pár korunám provrtaná obě kolena.

                     
host - 245.61 (?), 11.3.2008 19:31

Oleje můžou být problém pro toho, kdo má třeba pilu Stihl, křovinořez Dolmar a sekačku HQ - podle doporučení by měl mít tři různé směsi, všechny v poměru 1:50, jen jiné oleje (a přitom vlastně stejné). V praxi je pro něj lepší olej sjednotit. Proto by měl výrobce uvést jaké vlastnosti by měl mít olej, a kdo ho vyrábí by mělo být vedlejší (třeba Stihl u svého oleje specifikaci ani neuvádí). A "nejlepší" olej pouze doporučit - komu na stroji záleží tak ho použije.

Takže to shrnu: nejlepší je používat doporučený olej, ale je možné použít i jiný olej stejné specifikace. Důležité je míchat směs ve správném poměru, nepoužívat nekvalitní benzín a starou směs (do starší směsi si případně přidat trochu oleje). Oleje pokud možno nestřídat, ale vybrat si jeden a u něj zůstat.

Přeju co nejmíň zadřených motorů!   Gl.

                     
host - 11.107 (?), 11.3.2008 19:41

Sice ne se stejnou kombinací jsem se ve svém okolí setkal a řeší to celkem v pohodě. Všechny stroje po záruce a do všech dává Mogul TSF, protože ho mají u nás na pumpě a funguje. Nejdůležitější je tam nezapomenout vůbec nějaký olej dát!!

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika