Olej do benzinu pro pilu
|
|
|
|
|
|
|
host - 91.125 (?) 28.11.2006 15:52, zobrazeno: 122557x
V posledni době se zde dost diskutuje o kvalitě olejů pro mazání motorů pil. Občas jsou příspěvky protichúdné. Tak jak to je. Stihl je vlastně Castrol TT, jenom více červený? A co Dolmar, to je také Castrol. Není Dolmar olej stejný jako Stihl (červený)? A co HQ. Je vůbec možné, že by pro motorové pily doporučovali výrobci horší oleje než třeba pro vysokootáčkové závodní motorky? Ty točí kolem 20000 ot./min. Takže nebude lepší tanto olej, i když je dražší? Jaké s tím máte zkušenosti. Nějak moc je zde v poslední době příspěvků o zadřených pilách, a nerad bych se přidal. A.H.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 28.11.2006 16:10
Souhlasím s Vaším názorem. Co je v této chvíli asi nejpodstatnější je vhodnost oleje a ne jeho název. Někteří výrobci to mají rozdělené pro běžné řezání a pro profi vyšší zatížení. Já jsem dosud používal olej Exel - ten má otáčkový faktor 20.000 , nebo Dolmara, který má rezervu v použití pro vytvoření pohonné směsi pro všechny svoje výkonostní kategorie. Rozhodně je vhodnější olej s výkonovou rezervou s ohledem na různé nepříznivé vlivy( starý benzín, špatné chlazení, nesprávné nastavení karburátoru, tupý řetěz, přetěžování apod.), které mohou úroveň mazání zhoršit. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 28.11.2006 20:45
A olej Dolmar, je to také Castrol? Je stejný jako Stihl? A.H.
|
|
|
|
|
|
|
host - 99.106 (?), 29.11.2006 12:06
Nevim jestli oleje co nabizi vyrobci pil je obarveny Castrol super TT, ale cenově by to odpovídalo. tj cca 160 kč/l. Je to už starší minerální olej docela dobré kvality, který ale už dnes nemůže konkurovat syntetickým olejům od světových výrobců. Jezdím motokros s 2T už 10 let, a také jsem s ním začínal, ale dnes už sami výrobci pořadují plně syntetickou technologii s minimálně splňjící požadavky API TC3+, JASO FC nebo lépe L-EGD. Značkové oleje které to splnují stojí cca od 360 kč do 800kč za litr. Z uvedené ceny je zřejmé že oleje oleje do pil jsou kvalitativně mnohem horší, ale vzhledem k nízkému litrovému výkonu a dalším parametrům jsou dostačující pro provoz. Vývoj olejů je velmi drahá věc a špičkových vlastností můžou dosáhnou jen ty největší světové firmy jako Exxon-Mobil, Shell, TotalFina a další. Proto bych doporučoval vždy se držet světových výrobců, před nějakými experimenty. Vynikající kvalitu mají také 2T oleje Motul a Aral. Vysoké otáčky nejsou problém, oleje jsou navrženy i pro silniční malorážky kde jsou otáčky vyšší než u pil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 227.76 (?), 29.11.2006 15:32
Jedná-li se tedy u oleje doporučovaného výrobcem pily (Stihl,HQ,...atd) o minerál, dá se použít nepatrně dražší polosyntetika typu Repsol, Agip, apod, v ceně okolo 200 Kč za litr? Oleje splňují specifikaci JASO FC, API TC+. A co by s pilou udělala plná syntetika? Agip se dá koupit od cca 260 Kč. Na lahvi oleje Stihl jsem nenašel složení ani specifikaci, v návodu k pile taky ne. Od výrobce to považuji za neseriozní si maštění kapsy. IP
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 29.11.2006 15:58
Olej Dolmar je JASO FC TC3 ot. faktor 17000. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.99 (?), 29.11.2006 17:43
O olejích STIHL platí to, co jsem napsal 27.11 v20.33 v tématu Mountfield mýtus nebo pravda. Jen doplním, že já bych si do pily opravdu plnou syntetiku nedal. Nejen kvůli ceně. To neznamená že synt.oleje jsou špatné. Jen si myslím , že žádná pila nesplňuje parametry pro dokonalé spalování plné syntetiky. Tak to vidím já, ale kdo máte jinou zkušenost držte se jí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 29.11.2006 20:34
Ještě je tu hledisko ochrany zdraví. Na motorce asi těžko řidič má tak blízko hlavu výfuku, jako obsluha pily, o proudění díky rychlosti jízdy se nemusím zmiňovat. Dále je to o špatných povětrnostních podmínkách a práci v dolinách a hustých porostech nemluvě. Je jasné, že motor ve špatném stavu, nebo nesprávné míchání směsi se tomuto už vymyká a také motorky mají větší objem motoru a lepší techniku, protože je hmotnost neomezuje a hodnota výrobků a zaměření je taky někde jinde. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|