Olej do benzinu pro pilu



host - 91.125 (?) 
28.11.2006 15:52, zobrazeno: 122557x

V posledni době se zde dost diskutuje o kvalitě olejů pro mazání motorů pil. Občas jsou příspěvky protichúdné. Tak jak to je. Stihl je vlastně Castrol TT, jenom více červený? A co Dolmar, to je také Castrol. Není Dolmar olej stejný jako Stihl (červený)? A co HQ. Je vůbec možné, že by pro motorové pily doporučovali výrobci horší oleje než třeba pro vysokootáčkové závodní motorky? Ty točí kolem 20000 ot./min. Takže nebude lepší tanto olej, i když je dražší? Jaké s tím máte zkušenosti. Nějak moc je zde v poslední době příspěvků o zadřených pilách, a nerad bych se přidal. A.H.

 

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 213.71 (?), 28.11.2006 16:10
Souhlasím s Vaším názorem. Co je v této chvíli asi nejpodstatnější je vhodnost oleje a ne jeho název. Někteří výrobci to mají rozdělené pro běžné řezání a pro profi vyšší zatížení. Já jsem dosud používal olej Exel - ten má otáčkový faktor 20.000 , nebo Dolmara, který má  rezervu v použití pro vytvoření pohonné směsi pro všechny svoje výkonostní kategorie. Rozhodně je vhodnější olej s výkonovou rezervou s ohledem na různé nepříznivé vlivy( starý benzín, špatné chlazení, nesprávné nastavení karburátoru, tupý řetěz, přetěžování apod.), které mohou úroveň mazání zhoršit. J.S.  
      
host - 239.179 (?), 28.11.2006 20:45
A olej Dolmar, je to také Castrol? Je stejný jako Stihl? A.H.
         
host - 99.106 (?), 29.11.2006 12:06

 Nevim jestli oleje co nabizi vyrobci pil je obarveny Castrol super TT, ale cenově by to odpovídalo.  tj cca 160 kč/l. Je to už starší minerální olej docela dobré kvality, který ale už dnes nemůže konkurovat syntetickým olejům od světových výrobců. Jezdím motokros s 2T už 10 let, a také jsem s ním začínal, ale dnes už sami výrobci pořadují plně syntetickou technologii s minimálně splňjící požadavky API TC3+, JASO FC nebo lépe L-EGD. Značkové oleje které to splnují stojí cca od 360 kč do 800kč za litr. Z uvedené ceny je zřejmé že oleje oleje do pil jsou kvalitativně mnohem horší, ale vzhledem  k nízkému litrovému výkonu a dalším parametrům jsou dostačující pro provoz. Vývoj olejů je velmi drahá věc a špičkových  vlastností můžou dosáhnou jen ty největší světové firmy jako  Exxon-Mobil, Shell, TotalFina a další.  Proto bych doporučoval vždy se držet světových výrobců, před nějakými experimenty.  Vynikající kvalitu mají také 2T oleje Motul a Aral. Vysoké otáčky nejsou problém, oleje jsou navrženy i pro silniční malorážky kde jsou otáčky vyšší než u pil.   

            
Luboš - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (60), 29.11.2006 14:02
Olej Castrol TT Super je dobrý olej za celkem nízkou cenu. Jestli někdo chce dávat do pile špičkový olej, musí si patřičně připlatit a může si zase koupit Castrol, nebo výše uvedené adekváty (u motorových pil neznám jediný rozumný důvod proč to dělat). TT Super není jediný olej který Castrol prodává. Ale pozor, při přechodu na výše uvedené oleje mohou nastat v motoru problémy.
               
host - 227.76 (?), 29.11.2006 15:32
Jedná-li se tedy u oleje doporučovaného výrobcem pily (Stihl,HQ,...atd) o minerál, dá se použít nepatrně dražší polosyntetika typu Repsol, Agip, apod, v ceně okolo 200 Kč za litr? Oleje splňují specifikaci JASO FC, API TC+. A co by s pilou udělala plná syntetika? Agip se dá koupit od cca 260 Kč.  Na lahvi oleje Stihl jsem nenašel složení ani specifikaci, v návodu k pile taky ne. Od výrobce to považuji za neseriozní si maštění kapsy.  IP
         
host - 213.71 (?), 29.11.2006 15:58
Olej Dolmar je JASO FC TC3 ot. faktor 17000. J.S.
            
host - 11.99 (?), 29.11.2006 17:43
O olejích STIHL platí to, co jsem napsal 27.11 v20.33 v tématu Mountfield mýtus nebo pravda. Jen doplním, že já bych si do pily opravdu plnou syntetiku nedal. Nejen kvůli ceně. To neznamená že synt.oleje jsou špatné. Jen si myslím , že žádná pila nesplňuje parametry pro dokonalé spalování plné syntetiky. Tak to vidím já, ale kdo máte jinou zkušenost držte se jí.
               
Luboš - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (60), 29.11.2006 20:22
Pokud je motor nový, (dokonale čistý) můžeme použít i olej vyšší kvality. Důležité je, aby to skutečně kvalitnější olej byl ! Myslím si, že to je spíš vyhazování peněz, i když při zachování poměru míchání by jsme mu ublížit neměli. Ale je potřeba si uvědomit, že výrobce ví nejlíp jak je motor konstruován a který druh oleje mu bohatě stačí. Toto doporučení by měli obsluhy dodržovat už jen kvůli záruce. Experimentování bych nechal na vývojáře. Jestli jsou vtom také peníze ze zisku, -- nelze to vyloučit.
 Mám dojem, že HQ dováží polosyntetiku už léta. (modrý olej)
                  
host - 213.71 (?), 29.11.2006 20:34
Ještě je tu hledisko ochrany zdraví. Na motorce asi těžko řidič má tak blízko hlavu výfuku, jako obsluha pily, o proudění díky rychlosti jízdy se nemusím zmiňovat. Dále je to o špatných povětrnostních podmínkách a práci v dolinách a hustých porostech nemluvě. Je jasné, že motor ve špatném stavu, nebo nesprávné míchání směsi se tomuto už vymyká a také motorky mají větší objem motoru a lepší techniku, protože je hmotnost neomezuje a hodnota výrobků a zaměření je taky někde jinde.  J.S. 
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika