Olej do benzinu pro pilu
|
|
|
|
host - 213.71 (?) 3.12.2006 12:13
Klasifikace maloobjemových zážehových dvoudobých motorů
Dvoudobé zážehové motory motocyklů, mopedů, skútrů, řetězových pil, sekaček trávy a závěsné lodní motory jsou klasifikovány
v závislosti na výkonu motoru podle norem API, JASO a NMMA.
Pro jednostopá vozidla se používají následující výkonnostní třídy:
API TA / JASO FA mopedy a jiné malé motory
API TB / JASO FB skútry a jiné vysokozatížené malé motory 50 do 200 ccm
API TC / JASO FC různé vysokovýkonné motory (motorové pily TC3)
Pro lodní motory se používají následující výkonnostní třídy:
NMMA TC-W zastaralé
NMMA TC-W II zastaralé
NMMA TC-W 3 oleje pro všechny lodní motory
NMMA = National Marine Manufactures association. Používejte olej dle doporučení výrobce, aby splňoval výkonostní a kvalitativní parametry. V tabulce, kterou uvádíte jsem TC3 nenašel, ale pokud jsou tam pily, tak až jako poslední uvedeny. Hlavně je řeč o motocyklech aj. Nedovedu si dost dobře představit, že si motorkář půjde koupit olej do obchodu s motorovými pilami. Každá kategorie má svoje provozní specifika, proto po několikáté opakuji, nedělejte ze sebe pokusné ....... a používejte osvědčené a hlavně doporučené oleje a jejich správné mísení(rozdíl v ceně je zanedbatelný, zejména u hobby řezání). Vyhnete se problémům se snížením životnosti, nebo nákladným opravám. Mě je v podstatě jedno, jaké specifikace má určitý olej, který je výrobcem pily doporučem. Může to být i obchodní tajemství, ale zejména ty osvědčené, zde byly oceněny jako bezproblémové -Stihl, Dolmar -Makita, Exel - tyto mám vyzkoušené a s motory nemám problém. J.S.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 29.11.2006 20:30
A jakou specifikaci má olej Stihl? Jinak ten modrý neznám. Škoda, že se nepodělí o bodaté vědomosti pánové "Mirek" a "Woodman", kteří vždy velice vehementně obhajují značku Stihl, zvláště pokud jde o Čínskou filiálku. Jinak na flašce oleje opravdu není o specifikaci nic napsáno. Kromě toho, že byl vyroben v Německu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 29.11.2006 21:11
Já jej nepodceňuji. Ale přeci jen pokud není na oleji udaná specifikace, budí to trochu nedůvěru. A pokud jsem se špatně nedíval, nikdo mě zde nabyl schopen specifikaci Stihlu prozradit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 99.106 (?), 1.12.2006 10:42
Tady jsou oficiální informace Dolmaru z jejich webu k olejům. Pokud chcete míchat 1:50 tak můžete použít jakýkoliv olej splňující API TC3. Lepším olejem určitě nic nezkazíte, ani to u 2T není možné.
All DOLMAR power tools are designed to run on a 1 : 50 mixture using any standard high-performance 2-stroke engine oil. It is important to ensure that the oil complies with quality standard TC3; this information can be found on the oil container.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 3.12.2006 9:40
Ale co je to lepší olej. Podle ceny to nemusí být vždy pravda. A někdo tu psal, že plná syntetika být lepší nemusí. Olejů pro závodní motorky je spoustu, ale vybrat ten pravý pro pilu je trochu problém.
Např. Repsol Moto Competicion 2T - Specifikace: API TC+, JASO FC, TISI-1040, Honda spec. Speciálně vyvinuto pro vysokootáčkové motory určené pro závodní nasazení. Cca 290,-Kč
Texaco Motex 2T SX - Plně syntetický biologicky odbouratelný motorový olej vhodný do vysoce výkonných dvoutaktních motorů závodních motocyklů. Má výbornou teplotní stabilitu, poskytuje výbornou ochranu a snižuje množství emisí. Specifikace: API TC+, JASO FC, ISO EGD CEC–L–33–A96. Cca 320,-Kč
Valvoline Durablend 2T - Specifikace: ISO-L-EGD, JASO: FC, API: TC, Valvoline DuraBlend 2T je syntetická směs 2-taktního oleje s nízkou kouřivosí pro vysoké zatížení 2-taktních motorů. Splňuje požadavky všech významných výrobců motocyklů. Olej je předředěný pro dosažení snadné rozpustnosti v pre-mix systémech. Valvoline DuraBlend 2T zajišťuje optimální výkon motoru, udržuje ho v čistotě, chrání kroužky proti zapečení. Dodržujte mísící poměr palivo/olej dle specifikace výrobce motoru, maximálně do 100:1. Cca 190,-Kč
Valvoline SynPower 2T - Specifikace: ISO- L- EGD, JASO: FC, API: TC , Valvoline SynPower 2T je plně synthetický 2-taktní olej s nízkou kouřivosí pro vysoké zatížení, který je vhodný pro všechny 2-taktní motocyklové motory. Převyšuje nejnovější požadavky výrobců (OEM) dle specifikací ISO, JASO, TISI, Piaggio atd. Valvoline SynPower 2T zabezpečuje vynikající mazání motoru v nejtěžších provozních podmínkách. Olej je předředěn pro snadnější míchání, je vhodný pro olejový vstřikovací systém. Valvoline SynPower 2T vytváří silný olejový ochranný film proti korozi a opotřebení. Dodržujte mísící poměr palivo/olej dle specifikace výrobce motoru, maximálně do 100:1. Cca 280,-Kč
Mobil 1 Racing 2T - Specifikace: API TC, ISO E-GC/E-GD, TISI, JASO FC. Plně syntetický olej vyjímečné jakosti určený pro dvoudobé motory vysoce výkonných motocyklů. Je doporučen nejen pro cestovní, ale také dráhové a terénní závodní motocykly, sněžné skútry a motorové pily. Je ideální pro aplikace, které vyžadují oleje tříd API TC nebo JASO FC. Odstraňuje problémy s tvorbou úsad na pístu a zapékáním pístních kroužků při současném zabezpečení maximální ochrany proti korozi.
Zamezuje zaolejování zapalovacích svíček a vniku samozápalu před zážehem.
Speciální vyvážené složení přispívá ke snížení kouřivosti a snižuje tvorbu úsad v kanálech a tlumiči výfuku, (což jsou časté problémy při používání běžných olejů pro dvoutaktní motory).
Olej je vhodný pro použití v samostatných vstřikovacích nádržkách.
Přítomnost "rozpouštědla" v rámci souboru přísad zajišťuje dobré promísení oleje s palivem a zabraňuje případným problémům s oddělováním oleje od benzínu. Cca 340,-Kč.
Poradí mě někdo? Ceny jsou z internetu. Pro olej Stihl stále nemohu najít specifikaci. Opravdu jí nikdo nezná. Je to škoda, že ji neudávají. I na tom Castrolu co prodávají v OBI je specifikace uvedena.
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 3.12.2006 12:13
Klasifikace maloobjemových zážehových dvoudobých motorů
Dvoudobé zážehové motory motocyklů, mopedů, skútrů, řetězových pil, sekaček trávy a závěsné lodní motory jsou klasifikovány
v závislosti na výkonu motoru podle norem API, JASO a NMMA.
Pro jednostopá vozidla se používají následující výkonnostní třídy:
API TA / JASO FA mopedy a jiné malé motory
API TB / JASO FB skútry a jiné vysokozatížené malé motory 50 do 200 ccm
API TC / JASO FC různé vysokovýkonné motory (motorové pily TC3)
Pro lodní motory se používají následující výkonnostní třídy:
NMMA TC-W zastaralé
NMMA TC-W II zastaralé
NMMA TC-W 3 oleje pro všechny lodní motory
NMMA = National Marine Manufactures association. Používejte olej dle doporučení výrobce, aby splňoval výkonostní a kvalitativní parametry. V tabulce, kterou uvádíte jsem TC3 nenašel, ale pokud jsou tam pily, tak až jako poslední uvedeny. Hlavně je řeč o motocyklech aj. Nedovedu si dost dobře představit, že si motorkář půjde koupit olej do obchodu s motorovými pilami. Každá kategorie má svoje provozní specifika, proto po několikáté opakuji, nedělejte ze sebe pokusné ....... a používejte osvědčené a hlavně doporučené oleje a jejich správné mísení(rozdíl v ceně je zanedbatelný, zejména u hobby řezání). Vyhnete se problémům se snížením životnosti, nebo nákladným opravám. Mě je v podstatě jedno, jaké specifikace má určitý olej, který je výrobcem pily doporučem. Může to být i obchodní tajemství, ale zejména ty osvědčené, zde byly oceněny jako bezproblémové -Stihl, Dolmar -Makita, Exel - tyto mám vyzkoušené a s motory nemám problém. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 3.12.2006 14:16
Ono tu nejde ani tak o pokusy (to bych se neptal), ale spíše chci dát své nové pile to nejlepší. Je pravda že jsem na ní (Dolmar PS5000) nařezal cca 5 nádrží s olejem Stihl. Dával jsem ho do křoviňáku a nyní si říkám, jestli to nebyla chyba. Jestli jsem neměl koupit raději Dolmar. Myslel jsem si, že to jsou stejné oleje (Dolmar, Stihl = Castrol). Možná ano, zetím mě to ale nikdo nepotvrdil. Pokud bych chtěl nyní přejít na Dolmar olej, je to problém? Říkám si, že po 5 nádržích tam tolik karbonu být nemůže. Co vy na to.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 3.12.2006 14:45
PS5000 točí max. správně nastavená 13.500. Takže to není žádný nadprůměr, nyní u profi pil klasika. Proto můžete změnit, nebo zůstat. Stihl má pily, které mají v podstatě stejné otáčky MS341,MS361 např. a tento olej doporučují používat. 5 nádrží není problém. U Dolmara je ot. faktor 17000, u Stihlu to přesně nevím, ale toto je v katalogu =1.Stihl HP 1:50 polosyntetický motorový olej - vysoká výkonnost, vhodný pro dlouhodobé zatížení, skvělá mazací schopnost, mimořádně nízká kouřivost,ISO L-EGD - celosvětově třída s nejnižšími nátoky na kouřivost, třída mísitelnosti 3, intenzívní barvení. 2.MO Stihl 1:50 -na bázi minerálních olejů , díky vynikajícím mazacím vlastnostem nejpoužívanější motorový olej v Evropě pro motory mazané směsí. Výkonová třída API TC . Takže bych se u Stihlu orientoval na HP, když chcete víc, nebo ten Dolmar, který má HP zase označení u oleje v mísení 1:100, ale i ten 1:50 výkonově a kvalitou pokrývá i PS4600 - 14500ot. s rezervou.J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.179 (?), 3.12.2006 19:56
Takže pokud mám na flašce napsáno motorový olej pro dvoutakty Stihl, 1:50, tak je to ten obyčejný. Je červený a stál asi 200,- Kč.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.99 (?), 3.12.2006 21:05
Jak obyčejný. Je to olej STIHL, jehož základem je Casrtol TT Super. To už jsem tady psal a kam jsem to psal a jak to s těma olejema STIHL je. Barva sedí a je pro všechny dvoutakty této značky. Křeviňáky taktéž. Cena mně moc nesedí- má být pod 200 kč. V této době má STIHL už dva druhy olejů a nečekejte, že se dočtete nějaké specifikace na obalu. O5 jen olej STIHL. Stejně mně uniká souvislost, když jste si kupoval Dolmar, tak koupím olej pro Dolmar a je to.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|