Mc Culloch 130
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 2.2.2010 15:49
Já jsem s touto pilou nedoporučoval experimentovat a nejlepší bylo více oleje, takže dle návodu 1:20. Oleje typu HQ dokázaly motor odrovnat v poměru 1:50 za 2 nádrže. Kamarád tuto pilu používá už dost dlouho na lehké práce a kombinuje ji se silnější pilou. Mísí poměr Dolmar 1:50, ale přidává do oleje přísadu Metaltec 1, která mu zachránila od zadření motoru jinou motorovou pilu. Když to poprvé zkoušel, tak řekl, že to vyzkouší a prostě s takovým zápachem že dělat nebude. Buď, že pila vydrží, nebo ji vyhodí. Ale mazání motoru to stačí a pila mu jede již několik let. Ale raději to nezkoušejte, neboť on tu pilu měl, jako pokusný stroj a kdyby se to nepovedlo, tak jak řekl by ji do ruky s olejem 1:20 stejně už nevzal. Svíčky máte zde a dají se běžně zakoupit dle typu. Případně to může být parametry stejná svíčka a jiná značka.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 180.186 (?), 3.2.2010 9:44
Nevím jak pan J.S. přišel na to, že oleje HQ v poměru 1:50 odrovnaj motor po 2 nádržích???Nejvíc se mi líbí ten dodatek jak to olej Dolmar zachrání.Na H-55 jsem v začátcích používal M2T a to z neznalosti pak už celých 18 let olej HQ v poměru samozřejmně 1:50,jak udává výrobce a žádný problém nemám.Nematte lidi pane J.S.,prosím vás o to
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 212.34 (?), 6.3.2010 21:42
ja pouzivam M2T v pomeru 1:33 a pila bezi uz 20 let. pouzivam ji hlavne na odvetvovani, a obcasne rezani spalku. Dava to v klidu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 70.2 (?), 16.11.2011 15:26
Zdravim,
dostala se mi tato pila do ruk a jsem z ni zatim spise zouvali. Da se rict, ze jsem uz rozdelal a spravil vsechno mozne, ale tato pila me uz zacina stvat. Kdyz jsem ji dostal, tak po naliti bezninu a protoceni, benzin tekl vzuchovym filtrem ven a ani neblafla. Komplet jsem ji rozdelal, pretesnil klikovku, gufera, vycistil karbec, udelal nove tesneni na karbec, nebot byli vsechny na odpis a zjistil jsem ze nejaky dobrak predemnou prohodil membranu s tesnenim a membrana stale tlacila na jazycek. Tzn, ze jsem si nasel navod jak to ma byt poskladane a uz to netece. Nyni to chytne, ale nejsem schopen absolutne sestelovat karbec, nebot jede jen ve strednich otackach a to jeste absolutne nepravidelne. Zatahnu za plyn, jde do otacek za plynem perfektene a hned na to zdechne. Nizke otacky neudrzi vubec. Nema nekdo servisni navod, kde je jsou uvedeny informace napr. o predstihu, nebo jak zmerit ten jazycek abych vyloucil jestli ho nekdo neohnul atd. Zakladni nastaveni L a H nema absolutne na to vliv. A originalni tesne vc. membran se mi teda nechce kupovat. Jinak prestih jsem dal tak ze zkusenosti 3mm pred horni uvrati.Diky za pripominky
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 189.161 (?), 17.11.2011 21:19
Ano, ma jeste kontaktni zapalovani (tzn. i kladivko i kondenzator). Vyrabel jsem prakticky vsechny tesneni - mezi valcem a prirubou, mezi prirubou a karbecem, a pak i obe tesneni na karbecu (to jsou ty co jsou v primem kontaktu s membranama. Celkem tedy 4 kusy. Co se tyce vahadla jehly to je prave ta otazka jak ji presne nastavit. Ale snazil jsem se tak aby po smontovani celeho karbecu byla mezi membranou a vahadlem mezera tak 0,2mm, aby na vahadlo netlacila a nemohl samovolne benzin vytekat, tak jak predtim. Myslim si ze s prutokem benzinu to ale bude souviset, nebot se mi zda jako kdyby ho tam neslo dost, protoze po vytoceni hned zdechne a pri nizkych otackach nema mozna silu ten benzin natahnout. tezko rict.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 189.161 (?), 17.11.2011 21:29
Jeste jedna otazka tam byla (vsiml jsem si ji az pozde :-)). Ne, tlakovou zkousku jsem neprovedl, nebot nemam jak. Ale kdyz jsem mel vydelany pist, tak na nem i na vnitri strane valce nebyly znamky zadneho poskozeni, i krouzky vypadali dobre (samozrejme na pohled, nebot servisni miry neznam). Dokonce co me prekvapilo, ze uvnitr nebylo absolutne nic cerne. Pokud by mi to podfukovalo u klikovky nebo u gufer, tak si myslim ze by to v tom miste bylo trochu potecene napr. po nespalenem oleji.
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 17.11.2011 23:10
Takže začněme od tlakování. Namísto karbce se namontuje např. destička (těsně), s hrdlem, trubičkou pro hadičku od balonku, nebo jiného zdroje tlaku 0,5 atmosféry (mám stále tuto jednotku v hlavě a nebudu hledat převod). Namontuje se svíčka a utěsní výfuk. Dobrý je i podtlak. Tuto hodnotu by měl motor udržet nejméně po dobu 3-5 vteřin. Dělám jak studenou, tak teplou zkoušku, zahřeji motor a skříň horkovzdušnou pistolí. Projeví se tak možné přisávání falešného vzduchu. To se může dít i jen při podtlaku, takže nic poteklého, očazeného. Kroužky musí jít v drážkách volně a ne kloktat. Zámky kroužků a kolíčky v pístu musí uzavřít po stisknutí kruh a kroužky se nesmí pootočit. Předstih se nastavuje 26° před HÚ a pokud je pertinax kladívka opotřebovaný klidně i jen 15°. Sada membrán s těsněním na karbec Walbro MDC-16, nebo ZAMA M1-M7 stojí cca 200 Kč a je rozhodně lepší ji koupit než tvořit těsnění. Membrány si určitě zaslouží výměnu! U těsnění pod karbcem i mezikusem nezapomenout udělat přesně všechny otvory! Jeden malý je vedení impulsu z klikové skříně a bez něj to nepojede ani náhodou! Je to ten při pohledu od karburátoru nejmenší. Vahadlo se nastavuje tak, aby byla zavřená jehla a horní hrana vahadla zároveň s prohlubní ve které se pohybuje. Po smontování karbce proveďte obdobnou zkoušku tlakem jako u motoru. Vím tyto karbce jsou katastrofa na zkoušení a i pila této řady na demontáž, ale pokud chcete její chod, musíte to podstoupit. Zde najdete rozkres řady 100 včetně správné polohy membrán, možná ji neměl špatně předchůdce, ale vy a jehla netěsní. Vždy musí být mezi membránou regulační a vahadlem těsnění.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|