Ano, je to tak.
ony jsou tam ještě další konstrukční protiklady, které je nutno řešit kompromisem. Elektromotor může mít vřetýnko rotoru jak dlouhé, tak až úplně diskové. Těžiště elektromotoru by se dalo jistě přisunout blíže k liště a staticky se tak víceš přiblížit vlastnostem spalovacího jednopístu. Jenže s tím ale narůstá "gyroskopická stbilizace" a pila by byla dynamicky méně ovladatelná s větší náchylností k zpětnému vrhu. Takže většina LowCost modelů má rotor štíhlý a ošizenou brzdu (ochranu) proti zpětnému vrhu. Neošizená ochrana proti ZV pak něco stojí (viz cena za Stihl).
Zajímavostí je, že první řetězová pila od Narexu byla odvozená od 2kW rozbrušovačky a všechny následující už mají stejný motor jako mafl. Když rozpočtete prvotní investici na trvání střední doby mezi poruchami, pak cena za provozní hodinu pily s úhlovým převodem je zhruba dvojnásobná proti pile s řetězkou přímo na ose.
Ad hlučnost - na pile je to zejména akustický tlak od výdechu chlazení a pak akustický tlak od převodu "pastorek řetězky - řetěz". Při stejné preciznosti by rozdíl v hlučnosti nemohl být větší než 3 dB, zpravidla ale nebude statisticky významný.
SfK