Husqvarna 555, 562 XP
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.131 (?) 23.1.2011 11:46
Ohledně sil, které vznikají otáčkami na hřídeli s rotujícím tělesem (spojka, spojkový buben, řetězové kolo) na jejím konci určitě nedělají testy jen v Hq, ale i jiní výrobci. Logicky, kde vznikají větší síly, když je spojka dál na hřídeli od ložiska, nebo je blíž uložení, stačí udělat jednoduchý pokus s vrtačkou a upnout do ní delší a kratší vrták. S tím také souvisí ulomené klikovky nejen Hq, ale setkal jsem se také u SD 102. Stihl to tak má roky, dost modelů zásadně změnily a pokud by to mělo význam, tak by se to na jejich produkci projevilo. Dolmar přešel u všech modelů na řetězové kolo ven, Solo také. V tomto vidím více úspory, nebo nechuť se přidat, než gyroskopické síly. U Hq by to znamenalo změnu všech modelů do stávající řady 365 a pro mě je to překvapení, že když to mají na 365 a dál, tak na podobných výkonech nové řady ne. Když jsou v lese 3 profesionálové, traktor a jeden sevře lištu, tak si pomohou, když je jen pomocník a technika žádná, je to problém, výměna řetězového kola je podstatně snažší, kryt lišty je užší. Zatím se to vždy stočilo na to, že tyto přednosti byly bagatelizovány, ale jakou výhodu má spojka ven, mimo tvrzení o gyroskopických silách, které nikdo měřením nedoložil?
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
forester - (14) - 108.66 (?), 23.1.2011 10:18
Tak otočenia spojky na "správnu" stranu sa u Husqvarny v triede ľahkých píl nedočkáme, tobôž pri profi strojoch určených na ťažbu slabšej hmoty a odvetvovanie.Ono to má čosi dočinenia z fyzikou a nedá sa to vyvrátiť ani tvrdením niektorých na tomto fóre, že pílou sa "nemácha vzduchem".Je to meraťeľná veličina a verím že HQ má na to aby dala také riešenie do strojov tejto kategórie ktoré je najvhodnejšie pre uživatela.Giroskopické sily velmi ovlivnuje rozloženie hmotnosti ktorá rotuje ak je jednostranne posunutá mimo os otáčania tak narastá sila potrebná na prekonanie.Je však otázka či je dôležitejšie pre obsluhu mať stroj riešený jednoduchšie na obsluhu alebo stroj ľahšie ovládateľný.Je veľa uživateľov ktorý maju HQ a nechcú inú značku aj keď majú problémy z poruchovosťou ale lepšie sa im ovláda pri odvetvovaní a aj kôli charakteristike jednokrúžkového motora.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.131 (?), 23.1.2011 11:46
Ohledně sil, které vznikají otáčkami na hřídeli s rotujícím tělesem (spojka, spojkový buben, řetězové kolo) na jejím konci určitě nedělají testy jen v Hq, ale i jiní výrobci. Logicky, kde vznikají větší síly, když je spojka dál na hřídeli od ložiska, nebo je blíž uložení, stačí udělat jednoduchý pokus s vrtačkou a upnout do ní delší a kratší vrták. S tím také souvisí ulomené klikovky nejen Hq, ale setkal jsem se také u SD 102. Stihl to tak má roky, dost modelů zásadně změnily a pokud by to mělo význam, tak by se to na jejich produkci projevilo. Dolmar přešel u všech modelů na řetězové kolo ven, Solo také. V tomto vidím více úspory, nebo nechuť se přidat, než gyroskopické síly. U Hq by to znamenalo změnu všech modelů do stávající řady 365 a pro mě je to překvapení, že když to mají na 365 a dál, tak na podobných výkonech nové řady ne. Když jsou v lese 3 profesionálové, traktor a jeden sevře lištu, tak si pomohou, když je jen pomocník a technika žádná, je to problém, výměna řetězového kola je podstatně snažší, kryt lišty je užší. Zatím se to vždy stočilo na to, že tyto přednosti byly bagatelizovány, ale jakou výhodu má spojka ven, mimo tvrzení o gyroskopických silách, které nikdo měřením nedoložil?
|
|
|
|
|
|
|
forester - (14) - 108.66 (?), 23.1.2011 13:10
Nerozumiem tomuto pánovi ani slovo ale pri podrobnom sledovaní píly som presvedčený že je to 562 XP. Video. A tento to vysvetľuje.
|
|
|
|
|
|
|
host - 180.45 (?), 22.4.2015 21:22
ja mam 562 apoviem vam lepsie sa mi snou ako zo stilkou 562 je to raketa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.80 (?), 23.4.2011 15:09
Podarilo sa mi najst parts list pre pilu HQ 555 xp, je postavena v podstate zhodne s 560xp a 562 xp. Je teda uz jasne, ze spojka bude aj u tychto novych modelov otocena vonku. Ja si vravim, skoda. Prikladam obrazky krytu spojky a spojky. Takze kolko skutocnej inovacie tieto modely prinesu sa este uvidi, zvyseny vykon tychto modelov zodpoveda zvyseniu objemu motorov a na skutocnu hmotnost tychto modelov si s napatim pockam. Ak by sa aspon priblizne zhodovala s deklarovanymi udajmi, bola by to prva pila s predvyplachom, u ktorej sa nezvysila hmotnost oproti predchadzajucemu modelu bez predvyplachu. V tom by som videl skutocny inovacny posun.
P.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.80 (?), 23.4.2011 15:17
Este som nepridal ten druhy obrazok.
P.M.
|
|
|
|
|
|
|
host - 183.242 (?), 24.1.2011 10:45
|
|
|
|
|
|
|
host - 217.151 (?), 24.1.2011 23:06
Zdravim. Nechcem zakladat nove vlakno tak to pisem tu. Chcem sa opytat od kedy sa vyraba husqvarna 357xp? Dakujem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|