Husqvarna 136 přidřená
|
|
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
Radomil4 - Stříbrný Zahrádkář (124) - 245.152 (?) 13.12.2015 12:33, zobrazeno: 54711x
Tak jsem dnes rozebral Husqvarnu 136 abych zjistil stav pístu a válce.Pila je zakoupena přes internet za 800 kč.Píst je mírně chycen na straně výfuku, válec vypadá v pořádku, vačka a ložiska taktéž.Provedu tedy zaleštění pístu + nový pístní kroužek(původní kroužek je také chycen),válec pro jistotu malinko přeleštím.Na pístu a válci byl po rozebrání takový zvláštní povlak něco zaschlého mazlavého, asi někde dlouho stála.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 29.238 (?), 14.12.2015 12:38
Zdravím, takto celoobvodově zadřený píst je známkou přílišného přehřátí pístu vlivem přetáčení pily a chudé směsi. Výměna kroužku v tomto případě nepřinese kladný výsledek. Toto je na výměnu pístu a oprava válce tak na hodinu. To "mazlavé" je olej s rozetřeným hliníkem, protože se někdo snažil pilu hodně dlouho startovat, no bez komprese se to jaksi nepovedlo. Když už jí máte v tomto stadiu, tak bych rozhodně vyměnil gufera. Standa.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 29.238 (?), 14.12.2015 12:44
Zdravím ještě jednou, také se mi nelíbí stopy "klepání" pístu do hlavy válce. Důkladná kontrola všech ložisek, ojničních i hřídelových. Standa.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 190.207 (?), 14.12.2015 14:47
No každopádně nepočítejte s tím, že pila bude mít výkon, jako kdyby zadřená nebyla. A věřte, že to bude znát. Je možné, že při prohřátí motor ztratí natolik kompresi, že pila bude sama od sebe chcípat a těžko pujde opět nastartovat... Válec vypadá dost bídně. Kdysi jsem tu měl také 136ku zadřenou. Válec měl dva drobné nepatrné škrábanečky. Vše se zaleštilo, dal se nový píst s kroužkem a stejně to nebylo ono. A to byl orig. píst i kroužek. Na druhovýrobu bych se vykašlal, z důvodu pochybných materiálů a rozměrů. Kroužky neorig. nám často praskaly. Nákupem origo kroužků bylo po problému. Pily to nebyly zadřené, jen opotřebené počtem najetých motohodin...
Samozřejmě, že po takovém zadření se musí vyměnit ložiska s gufery. Lepší než opětovně rozebírat zadřený motor na rozpadlou klec ložisek apod. Toto je dobré měnit po každém rozebrání motoru. Jsou to takové spotřební díly na motoru. Také je dobré zkontrolovat pístní čep. Pokud má jinou barvu než kovově lesklou tak vyměnit, ten se ale mění automaticky s novým pístem... Jan
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 12.169 (?), 15.12.2015 7:50
delam pily 6 let ale ja si myslim ze ten valec neprelestis pokud tam zbydou nejake ryhy na vic a ty das novy pistni krouzek krouzek nebude stirat olej v benzinu spravne a bude se spatne spalovat bude se ti olej usazovat na dne valce a pak pilu nenastartujes svicka bude porad mokra pak vyndas svicku das pilu do obraceny polohy svickou smerem dolu budes startovat aby si dostal benzin a olej ven z valce das svisku zpatky pila bude mit snahu nastartovat a cely proces se bude zase opakovat jenom trapeni uz jsem to zkousel nekolikrat valec se mi podari l zachranit ze jsem ho prelestil ale opravdu zbyla jeno jedna nepatrna ryha pila sice trochu kourila ale ok pistu ty ryhy skoro nevadi hlavne aby se neuvolnilo neco z pistu kde jsou drazky na pistu pak se to zadre znovu uz se mi to take stalo
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 140.43 (?), 15.12.2015 18:38
...podle čeho jste poznali klepání pístu do hlavy válce?? Dík, texi.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
host - 190.207 (?), 16.12.2015 2:04
no a ty gufera s ložisky necháte původní? Zrovna gufera se u těchto pil mění často a to z toho důvodu, že již netěsní vlivem opotřebeného břitu. Posledně jsem dělal malou Stihl 180, borec chtěl jen vyměnit p. kroužky. Ok říkám mu, ale že když už to bude rozdělaný je dobrý min na klice vyměnit gufera a ložiska(měla vůli) pro jistotu s plastovou klecí. Ani mě nenechal domluvit, že prý jen kroužky! Dobře, náš zákazník náš pán... Vyměnil jsem kroužky, poskládal, udělám tlakový/podtlakový test a samozřejmě gufera netěsní jak by měla. Volám pánovi, no že prý mu to tak stačí... To, že se pila přetáčí vlivem přisávání falešného vzduchu mu ani nevadilo a že může dojít kdykoli k zadření... no comment..jan
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
![](/obrazky/bod.gif) |
|
Standam - Stříbrný Zahrádkář (471) - 136.63 (?), 16.12.2015 7:55
Zdravím texi, nad výfukovým kanálem je na hlavě válce jasně poznat jak do ní píst "klepal". Stejně je na hlavě pístu poznat (i z tohoto obrázku) jeho "roznýtování". Gufera na ST 180 stojí dohromady 75Kč, origo ložiskogufera na husku téměř desetinásobek. Ložiska na klice musí mít vždycky vůli. Když už je pila rozebraná, tak u hoby Stihů je měním skoro vždy a zákazníkovi potom ukážu jak má vypadat nové a jaké tam měl. Může se převědčit i o rozdílné pružnosti starého a nového gufera. Nikdy jsem neměl problém. Tam je větší riziko to, že pilu poskládáte a nedrží volnoběh a rozebíráte znovu, to za těch pár kaček za gufera nestojí. Raďas, origo kroužek stojí polovinu nového pístu od Meteoru a osadit jej na ten píst je neuváženost. Měřil jsi opotřerbování pístu? Odhaduji tak -0,5 mm na sukýnce, i když bude kroužek těsnit, tak časování bude v háji (bude flusat do karburace). Stejné je to s mazáním, jak může být rovnoměrně rozložen olejový film na stěně váce u takto poškozené stěny pístu, píst je veden ve válci jen v několika lokálních místech. Standa.
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
|
![](/obrazky/bod.gif) |
|
![zahrada.cz](/obrazky/bannery/zahrada_wp_603.png) |
|
|