Dolmar PS420c opakovaná závada nestartuje
|
|
|
|
host - 140.103 (?) 22.1.2014 0:47
Obávám se, že tak jednoduché jak to popisujete to není. Elektronika obecně může být vadná nebo dobrá, ale může být vadná jen na půl a taková pak občas funguje a občas blbne, v takovém případě je závada těžko diagnostikovatelná viz. příklad kdy to v servisu jelo a doma zas nic, zjednodušeně "zakletá" mašina
Pravdou je, že odchází velmi záhy po koupení pily, většinou do 3 měsíců a nebo pak vydrží. Větší až extrémní zátěž tuto závadu mnohem lépe odhalí, ale může ji i vytvořit, při překročení určitého bodu (extrémní teplota a přehřátí může do té doby 100% zapalování odejít. Tuto poruchu co tak čtu závady uživatelů mají Dolmarky hodně často. Husqvarna u 5tkové řady jednu chvíli měla také zvýšený výskyt těchto poruch. Nekvalitní čínská výroba a laciné kondíky udělají své. Nejjistější, nejrychlejší a nejsnažší řešení odhalení je výměna z pily co funguje, protože u nás v servisu se už jednou stalo, že nový modul byl taky vadný a výměna nepomohla, pak chápu, že servisák a hlavně pilčík z toho museli být na mrtvici.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.15 (?), 20.1.2014 19:45
Asi je široký pojem. Popište stav.
|
|
|
|
|
|
|
host - 138.139 (?), 20.1.2014 23:27
Pila nešla nastartovat, tak jsem vymontoval svíčku a zkusil jiskru. Jiskra nikde. Tak jsem koupil novou svíčku a výsledek stejný. Další svíčka z jiné pily a opět nic. Když jsem ty svíčky dal do druhé pily, tak pila i svíčky bez problému fungovaly. Zapalovací kabel taktéž.. Tak jsem vzal pilu do servisu. Několikrát mě vyhodili stylem "toto tady neopravujem"! Až v jednom servise se mi je podařilo přesvědčit, aby mi aspoň zjistili závadu. A právě servis potvrdil tu cívku, proto potřebuji novou.
|
|
|
|
|
|
|
host - 39.160 (?), 21.1.2014 8:10
Nevýhodou víkendových pilařů je, že pilu v době záruky pořádně neprověří a elektronické moduly jsou jenom dobré a jenom vadné. Vadný se projeví po větším zahřátí a zatížení pily.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 22.1.2014 0:47
Obávám se, že tak jednoduché jak to popisujete to není. Elektronika obecně může být vadná nebo dobrá, ale může být vadná jen na půl a taková pak občas funguje a občas blbne, v takovém případě je závada těžko diagnostikovatelná viz. příklad kdy to v servisu jelo a doma zas nic, zjednodušeně "zakletá" mašina
Pravdou je, že odchází velmi záhy po koupení pily, většinou do 3 měsíců a nebo pak vydrží. Větší až extrémní zátěž tuto závadu mnohem lépe odhalí, ale může ji i vytvořit, při překročení určitého bodu (extrémní teplota a přehřátí může do té doby 100% zapalování odejít. Tuto poruchu co tak čtu závady uživatelů mají Dolmarky hodně často. Husqvarna u 5tkové řady jednu chvíli měla také zvýšený výskyt těchto poruch. Nekvalitní čínská výroba a laciné kondíky udělají své. Nejjistější, nejrychlejší a nejsnažší řešení odhalení je výměna z pily co funguje, protože u nás v servisu se už jednou stalo, že nový modul byl taky vadný a výměna nepomohla, pak chápu, že servisák a hlavně pilčík z toho museli být na mrtvici.
|
|
|
|
|
|
|
host - 41.53 (?), 22.1.2014 8:56
Napůl vadné po 10 min začne vynechávat. S čínou běžte někam, ta je u elektroniky ve všem a je to o tom, kdo pro koho vyrábí. Elektronika na pilách je problematická, protože mikrovibrace jsou proti tv a pod nesrovnatelné. Když je v pořádku, umožňuje dokonalejší funkce zapalování.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 22.1.2014 17:24
Nevím kam bych měl chodit s čínou, ale japonci si dělají elektroniku sami. Když kupujete základní desky například do PC je na top modelech made in japan u pil je to zrovna tak, buď máte kvalitu a nebo shity, cena pily se musí někde promítnout. Stačí přečíst heuréku, je tam i z toho mála hodnotících pár, co mělo problém. Jinak zapalování je kvůli vibracím zalité, takže to problém není, problémem jsou nekvalitní součástky uvnitř a výroba v číně, francii, brazílii atd. globalizace je svinstvo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.235 (?), 22.1.2014 18:11
I na starších pilách, kde nebylo zapalování vícefunkční k závadám občas docházelo. Součástky jsou zalité proti prachu a vlhkosti. Ale vadí to při teplotách a vibrace, co si budeme povídat, stačí chytit na motor v otáčkách. Shity jsou potom u všeho, mám několik obalů z dílů a nejsou pro dolmar a je na nich china. Jak jste poznal, že to zapalování je čínské? Říká Vám něco pruefrex.com, Ducati, to jsou zapalování na dolmarech. Na 420 je Pruefrex. Bajky si nechte pro děti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 228.168 (?), 22.1.2014 3:44
Stála kolem 1600 korun už to nevím přesně
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.6 (?), 22.1.2014 10:50
Já jsem na podzim měnil zapalovací modul na své PS420C. Pila vynechávala, nechtěla do otáček. Dal jsem novou svíčku a pila jela. Pak jsem ji za několik dní vzal a zase vynechávala- bylo to jasné. Modul jsem koupil na Slovensku cena cca 1100CZK., dodán za 3 dny. Závada vznikla po cca 4letém používání pily. Čínu bych do toho také nepletl. Prostě zapalování odešlo. Zkušenosti s různými hobby výrobky, kterými jsou zaplaveny baubau superkrámy, nelze přenášet na vše, co je vyrobeno v Číně.
FO
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 22.1.2014 17:38
Na mé H266 bylo a stále je zapalování původní cca 30 let. Dělal jsem z PC a musím konstatovat, že ty komponenty, kde je to ošizené prostě odchází mnohem dřív. V práci máme jeden kvalitní monitor puštěný 24/7 10 let a jede, mezitím jiných 6 odešlo. U desek je to zrovna tak, kde jsou kvalitní kondíky z pevným elektrolitem, výdrž je jinde. 4 roky není krátká doba, ale F.O není profík, kde by to odešlo dřív a letět z pilou z lesa (tato závada je pro chod pily horší než ruplá pružina na AV) do servisu 50Km, to naštve.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|