Dolmar 420 vždy po pár sekundách chcípne
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimm22 - (9) - 115.250 (?), 15.9.2016 17:32, zobrazeno: 67957x
Zdravím odborníky,
než s tím poletím do servisu, tak se ptám tady. Pila je stará 5 let a najednou začala blbnout, jde špatně nastartovat a vždy po pár sekundách chcípne.
Jde s tím něco udělat doma? Třeba vyčistit filtry, seřídit otočením šroubku... :) do motoru nepolezu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimm22 - (9) - 115.250 (?), 15.9.2016 18:08
vzduchovej jsem dnes vyčistil, zlepšení žádné. Palivový je prosím kde?
Zítra udělám pár fotek a dám je sem, zatím díky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 180.130 (?), 16.9.2016 4:52
Palivový filtr se nečistí, ten se musí vyměnit. Podle popisu to vypadá na nejčastější problém u Dolmaru viz. zde.
|
|
|
|
|
|
|
host - 57.166 (?), 16.9.2016 6:15
Jo jo problém nejen dolmarů vytáhnout pilu po dlouhý době ze skříně a eště ze starým benzínem. Skočte s tym k doktorovi s karbecem na ultrazvuk a možná svíčka.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.156 (?), 16.9.2016 16:21
Spíš je to problém současných benzínů - z biosložek se uvolňuje "pryskyřice" a umí to zalepit všelicos, hlavně filtr paliva a trysky v karburátoru...
Před uložením na delší dobu vyjet do sucha, bezín bez biosložek (některé vysokooktanové benzíny), od věci na občasné použití vůbec není Aspen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimm22 - (9) - 115.250 (?), 16.9.2016 16:57
ok, pohledám servis Dolmaru a uvidím co mi řeknou
Jinak benzín byl novej, ještě před rokem a půl řezala parádně, teď ju vytáhnu na pár větví a tohle
díky za rady, vlákno jsem přečetl a jestli jsem to pochopil správně, tak je špatně něco v karburátoru, membrány, jehla,... a nebo taky něco úplně jinýho :)
|
|
|
|
|
|
|
host - 38.59 (?), 16.9.2016 20:14
Karburátor vyčistí v každém servisu. Podle toho, co píšete, je problém v dodávce paliva do motoru z karburátoru. Nemyslím si, že je tak zanesený palivový filtr. Je potřeba vyčistit karburátor. Starý benzín je dnes velký problém. Je lépe během uložení několikrát nastartovat a před použitím doplnit čerstvé palivo. Aspen na dlouhé odstavení není příliš vhodný, stane se z něho těžko zápalné palivo. Víceoktanové benzíny nejsou vhodné a 100 okt. Verva vůbec ne. Pozor na to, je problém s reklamací motoru. Stačí 95 benzín a dodržet dobu skladování jak benzínu, tak hotové směsi.
|
|
|
|
|
|
|
host - 17.148 (?), 16.9.2016 21:40
Orientačná skúška upchatie palivového filtra je veľmi jednoduchá. Ručná pumpička je podtlaková a je na výstupe karburátora. Keď pár krát potláčate tak sa musí do cca 2 sekúnd vrátiť klobúčik späť do vypuklého stavu. Na Dolmaroch občas odchádzajú zapaľovania niekedy sa to prejaví práve takto. 100 oktánový benzín naopak odporúčam. Aj keď píla z neho nevyužije takmer nič navyše od 95, tak 100 má podstatne menej biozložky a viac aditív na mazanie a tvorí aj menej karbónu. Ja dlhodobo používam SHELL Racing 100 + VIF SUPER BENZÍN ADITIV + DOLMAR syntetický zelený olej v pomere 1:45 a nikdy som takéto problémy riešiť nemusel. Zmes minúť do 2 mesiacov inak vyliať napr. do kosačky /tá je 4T a jej to nevadí/. Aj keď pracujem s pílami len nárazovo, tak dostanú poriadne zabrať napr. veľa pozdĺžnych rezov, veľké priemery a pod. Ohl. reklamácie chcel by som vedieť kto a ako zistí aký benzín/ koľko oktánový tam bol/ Jaro Š.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|