Dolamar-Sachs 100 - volnoběh



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?)
28.12.2009 21:58

U starší pily je to cca 1 1/2 L a 1 otáčka od opatrně zašroubovaných trysek H. To, že nechce škytnout nemusí být zdaleka nastavením karburátoru. Motor se startuje sytičem, který má pevný průtok směsi, při uzavření sytičové klapky a až potom by vadilo chybné nastavení karburátoru. Ověřte zapalování = jiskra, svíčka, kabely. Potom je důležité, zda má motor kompresi. U starších pil je píst a pístní kroužek mnohdy tak volný ve válci, že nedokáže vytvořit potřebné stlačení pohonné směsi a ta se nezapálí. Píst pohybem vytváří impulsy a impulsy pohánějí čerpadlo - membránu v karburátoru. Když toto nefunguje, je problém s přísunem paliva do karburátoru. Je třeba ověřit impulsní hadičku, dle typu (od modelů se 2 šrouby na krytu filtru) a dotažení příruby, pod karburátorem - viditelné od zadní rukojeti nad nádržkou(4 imbus , nebo Torx) dle typu. Když to není dotažené je zase problém s chodem motoru  atd...  

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
kased - (1), 28.8.2006 13:51, zobrazeno: 185632x
Dostal jsem starší (1988) pilu Dolmar 100. Prý je to potvůrka nevyzpytatelná. Moc toho nenařezala,ale i v servisu si pobyla. Jak jsem zjistil, tak asi hlavním jejím problémem je volnoběh. Studená se dá nastartovat, běží. Ale po rozříznutí několika polen začne ztrácet volnoběh, a pokud ji nedržím v otáčkách plynem, tak bezostyšně chcípne a odmítá se dát nastartovat. Jakž takž pomůže párkrát zatáhnout při vypnutém zapalování se sytičem. Obávám se, že nastavování "L" a "speed" na karburátoru nepomáhá.
PS. Jak se za chodu dostává do nádrže vzduch, aby se vyrovnal podtlak při odběru paliva? V zátce dírka není a nic iného jsem nenašel.
Díky
   
host - 119.66 (?), 28.8.2006 15:11

Mohly by to být gufera, stará, ztuhlá popraskaná a podtlak v sání je fuč. Mohu poslat katalog náhr. dílů ( emailem)( pokud jej nemáte, nebo jej nemůžete na netu najít.

J.V.

      
host - 213.71 (?), 28.8.2006 21:25
Mohou to být gufera - těsnění klikovky, ale pila je zralá na kompletní prověření, zda není zanešený karburátor, membrány nejsou nefunkční, nízká komprese a tttt.dddd. Do nádrže se vzduch dostává ventilkem v horní části nádrže pod komorou filtru a karburátoru. Uvidíte jej mezerou nad stop vypínačem. Prověření funkčnosti můžete udělat injekkční stříkačkou, kterou nasadíte na hadičku, která je blíž zadní rukojeti a natáhnete benzín, musí to jít bez viditelného zpoždění plnění stříkačky, když po nasátí stáhnete hadičku, nesmí být slyšet vyrovnání podtlaku. Druhá hadička je impulsní, pro čerpání paliva přetlakem - impulsy z motoru, nesmí být poškozená a musí být pevně nasazena - guma časem stárne a v tomto případě může dojít k netěsnostem.J.S.
         
host - 161.10 (?), 29.8.2006 13:30
K pile se dostanu až o víkendu - vyzkouším
         
host - 125.180 (?), 21.9.2006 13:32

Vážení, tato pila tak velký šunt, že jsem se právě dnes po 18 letech rozhodl pilu vyhodit. Značka Dolmar si opravdu udělala tu správnou značku, když se nás v bývalém režimu snažila nachytat a také nachytala. Kupuji dnes Husqvarnu, rozmýšlel jse o Makitě, ale pozor Makita koupila Sachs-Dolmar a ta dělá nyní pro Japonce, proto už nedůvěřuji ani Makitě.

            
host - 213.71 (?), 21.9.2006 15:32
Aby jste si kupoval pilu od nejstaršího výrobce na světě Vás nikdo nenutí,
- když nechcete pily s nejlepším poměrem kvalita cena je to Váš problém,
-až budete po 18 letech(záleží co koupíte jestli to vůbec vydrží) kupovat novou pilu, tak můžete firmě od které pilu koupíte také tak pěkně poděkovat. Psal jsem to podrobně začátkem roku, že tyto pily Sachs - Dolmar 100, 100S byly přes TUZEX dostupné a kdo je koupil, tak je většinou používal na práce pro ně a výkon(1,2 - 1,3kW) absolutně nevhodné, také proto, že silné pily se daly pořídit pouze vyřazené od Státních lesů, nebo složitou cestou ze zahraničí. Mnohokrát to byly kmeny o průměru kolem 50cm a to buk, dub, habr a větší průměry jehličnanů. Za to, že přes takové zatížení dodnes mnoho těchto pil ještě řeže si podle mě zaslouží firma Sachs - Dolmar, nyní Dolmar obdiv za povedené a nadčasové konstrukce( Mg kártry, nastavitelné olejové čerpadlo, vyhřívání karburátoru, kovová ozubená lišta atd. tedy v podstatě konstrukčně malá profi pila), které se po modernizaci používají dodnes. K Makitě snad nemusím dodávat nic – např. stolař, který nám dělal kuchyni mi jenom řekl, že potřebuje dělat, proto má odpovídající nářadí. Přeji Vám správnou volbu, aby jste se společně dočkali 18. narozenin. S pozdravem J.S.
               
host - 98.32 (?), 20.12.2006 13:03
Dolmar 100 je opravdu dobrý stroj,už sem jich několik opravoval a všechny byli starý kolem 16 až18 roky.Tolik HQ nevidrží.A nedivte se že Dolmar 100 občas zlobí,hodně lidí je přetěžuje a málo kdo je umí opravdu dobře seřídit a opravit,to je moje zkušenost opraváře
                  
host - 255.186 (?), 26.12.2009 20:17

zdravím ta moje co jsem dostál mi nechce ani škytnout potřeboval bych vědet kolik je otáček na seřizovácích šroubech. Někdo to už rozladil a ja nemohu nikde nalézt návod. předem děkuji Standa

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 28.12.2009 21:58

U starší pily je to cca 1 1/2 L a 1 otáčka od opatrně zašroubovaných trysek H. To, že nechce škytnout nemusí být zdaleka nastavením karburátoru. Motor se startuje sytičem, který má pevný průtok směsi, při uzavření sytičové klapky a až potom by vadilo chybné nastavení karburátoru. Ověřte zapalování = jiskra, svíčka, kabely. Potom je důležité, zda má motor kompresi. U starších pil je píst a pístní kroužek mnohdy tak volný ve válci, že nedokáže vytvořit potřebné stlačení pohonné směsi a ta se nezapálí. Píst pohybem vytváří impulsy a impulsy pohánějí čerpadlo - membránu v karburátoru. Když toto nefunguje, je problém s přísunem paliva do karburátoru. Je třeba ověřit impulsní hadičku, dle typu (od modelů se 2 šrouby na krytu filtru) a dotažení příruby, pod karburátorem - viditelné od zadní rukojeti nad nádržkou(4 imbus , nebo Torx) dle typu. Když to není dotažené je zase problém s chodem motoru  atd...  

                  
host - 248.76 (?), 15.3.2015 19:39

Dobrý večer chtěl bych se jenom zeptat na dolmar 114 nejde mě přechod s volnoběhu na plný plyn, když přidám plyn tak se chová jak přechlastaná a třeba z rázu se chytne a šlape ale jak povolím plyn tak to zase nejde tak prosím o radu co by to mohlo být děkuji petr.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika