Dolamar-Sachs 100 - volnoběh



                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?) 
20.4.2010 21:21

To chcípání je ihned, nebo postupně a potom pilu ihned nastartujete, nebo musíte počkat až za chvíli? Zkusil jste jiskru hned po zhasnutí motoru? Měnil jste hadičku nádržka - karburátor? Příruba - bílá - se po delší době mírně deformuje a netěsní, což způsobuje problémy s chodem motoru. U příruby se zdržuje trochu směsi a způsobuje to kolísání otáček, což je na dalších modelech vyřešeno duplexním sacím kanálem Měnil jste ložiska, jestli tam zůstala původní, tak změnou polohy dojde k vyklonění ke straně a i nová gufera to neudrží. 

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 63.153 (?), 21.4.2010 15:27

Chcípání je takové, že řežu na plný plyn a za pár sekund začnou klesat otáčky jako by se pila dusila na plyn nereaguje a chcípne. Jindy jí nastartuji přidám plyn a zase jako by se dusila a chcípne. Pak jí většinou nastartuji jen se sytičem a až po chvilce startování (10-20x zatáhnout) Jiskru po zhasnutí jsem hned nezkoušel, hadičku jsem měnil, ale je to již pár let. Když jsem měl loni pilu rozebranou, hadička vypadala dobře, ani nebyla ztvrdlá a na ložiskách jsem žádnou vůli nepozoroval. Rovinnost bílé příruby jsem neproměřoval, ale obě těsnění na ní jsem dal na Hermetic což by mělo těsnit. Děkuji za tipy, až pojedu na chalupu ještě vše znovu prohlédnu. Jak silná jiskra má z toho zapalování jít? Když jsem to jednou zkoušel tak to kopalo daleko méně než třeba Pionýr.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 127.115 (?), 21.4.2010 15:48
Nezalepil jste impulsní otvor karburátor-příruba-válec? Tam je jen těsnění buď dobré, nebo špatné.
                     
host - 63.153 (?), 21.4.2010 19:04

To určitě ne - ověřoval jsem to

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 21.4.2010 19:53

Těžko posuzovat, co jste udělal správně a co ne. Vypadá to na změnu směsi vlivem nějaké netěsnosti. Motor se jednou chová tak, že nereaguje na plyn, jindy nejde zhasne zničeho nic, po plném výkonu se začne dusit, resp. nemá jakoby palivo. To je vše o přísunu paliva a jeho správném poměru. Chudá směs způsobí, že se motor dusí až zhasne, když se to vzápětí zlepší, něco mění bohatost směsi, nebo ji přímo ovlivňuje. Gufera sedla do skříně pevně, nebyla volná, sací kanál není zmenšený vlivem Hermeticu? Vadné zapalování se chová tak, že motor cca 5 -10 min běží normálně, potom začně vynechávat až zhasne, po vychládnutí se jev opakuje, nebo již jiskru nedá vůbec. 

                     
host - 26.58 (?), 21.4.2010 10:33

Zkuste jiskru v poloze, kdy motor vysadí. Možná je někde za ta léta provozu proražaný, prasklý kabel nebo uvolněné zapalování nebo špatný vypínač.

                     
host - 63.153 (?), 22.4.2010 16:48

Gufera tam šla hodně těsně musel jem je opatrně naklepat. Ta výměna všech těch dílů vznikla na základě chování pily, které popisuji, ale nezlepšipose to. 1.5. prověřím všechny Vaše nápady a pokud na nic nepřijdu pokusil bych se natočit chování motoru a dát to na youtube. Já osobně bych to tipoval na karburátor. Nevíte kolik stojí nový a je-li možná rekonstrukce pily na provedení duplex? Zatím děkuji za pomoc

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.229 (?), 22.4.2010 17:50
Já jsem vycházel z toho, že se stav postupně zhoršoval a tak jste začal opravovat. Poškození sedel trysek karburátoru je po přetažení ihned vzápětí poznat = neopravitelné a nastavení se bez zásahu pořád mění. Nemá význam se pokoušet udělat duplex, válec, karburátor, příruba, kryty, filtr... Jen karburátor stojí kolem 1800. Já jsem zde v inzerátech objevil PS 411 za 1500, dohodli jsme se na 1000, něco bylo třeba opravit/vyměnit a pila jede jak drak. Tuto řadu mám oblíbenou a 411 je nejvyšší model. Určitě se Vám naskytne i lepší možnost - bez opravy a duplex.
                     
host - 208.174 (?), 11.5.2010 7:01

Tak jsem na to přišel. Už mě nic nenapadalo čím by to mohlo být, tak jsem znovu zkusil jiskru. Při startování bez svíčky jsem si všiml, že z otvoru po svíčce cáká benzín ve velkých kapkách. Rozebral jsem tedy karburátor a po prostudování katalogu dílů (kde jsou obrázky) jsem přišel na to, že jsem měl obráceně spodní membránu. Správně má být tím kovovým kotoučkem na opačnou stranu než je víčko, pod kterým se nachází. Pila pak hned chytla, volnoběh po seřízení drží a pokusně jsem řezal asi půl hodiny a žádný problém. Druhý den jsem zkusil start studené pily. Chytla asi na páté zatáhnutí, ale po větším přidání plynu se dusí. Musím jí plyn asi 15 vteřin opatrně přidávat až téměř do max otáček, aby se asi zahřála. Po této době už zase běží jak má. Je to asi daň, že nemám duplex.

                     
host - 71.131 (?), 4.8.2010 23:26

a ja ju mam doma ked ju necham dlhsie odlozenu ta to je problem ju potom nastartovat a newiete kde sa da zohnat retiaska na nu 23zubova

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Mafl z Lídlu nejde mi sundat pilový kotouč17.12.2024
Zapojení motorů na 230 V9.12.2024
Komfort domova: Kvalitní bavlněné povlečení a výhody vytápění elektřinou9.12.2024
Zapojení motorů na 230 V8.12.2024
Nová STIHL MS 2601.12.2024
Rachot při vypouštění vody z pračky do odpadu30.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika