Dolamar-Sachs 100 - volnoběh
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) 10.6.2007 21:24
Tyto problémy může způsobovat - opotřebená spojka - unavené pružiny, takže zabírá i při volnoběhu, nebo vypne až při úplném poklesu otáček na volnoběh(ne v bodu - otáčkách skluzu), ložisko na řetězce - jde ztuha a tím se otáčí i řetězka, i když spojka nezabírá. Dále je to příliš vysoký volnoběh a motor pily se dostává do volnoběhu delší dobu(pořád je spojka sepnutá, než klesnou otáčky). Předpokládám, že první možnosti nebudou použitelné( jsou to stroje a někdy je možná závada i u nové pily = záruka) a až odpovíte, tak se zeptám na některé podrobnosti. Ložisko můžete vyzkoušet, když sundáte řetěz a zkusíte otočit řetězkou, přitom vizuelně zkontrolujte spojku - na prasklou pružinu, celkový stav. Volnoběh můžete upravit šroubem S, řetěz nesmí mít tendenci pohybu při vonoběhu - ani pocukávání - viz. seřízení karburátoru na www.youtube.com a do vyhledávače zadejte Dolmar, potom si již vyberte - v popisech videí seřízení karb. dal jsem tam PS4600S, ale je to použitelné na všechny řetězové benzínové pily.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.129 (?), 10.6.2007 20:32
Zdravím všechny Dolmaráky, nedávno jsem řešil dilema, jakou že si pořídím první benzínovou pilu. Dlouho jsem se nechával unášet snem o Stilu nebo HQ o Dolmaru jsem do nedávné doby ani pořádně neslyšel. Nakonec jsem se stejně ze dne na den rozhodl pro Dolmar PS-400. Bylo to po prostudování mnohých diskuzí a po vyslechnutí spousty názorů zaujatých i kritických obchodníků a majitelů různých značek pil. Nesnažím se dělat žádnou reklamu i když to takto nakonec jistým způsobem může fungovat ( a pro Dolmar asi i zaslouženě), jen jsem si logicky porovnal poměr ceny, výkonu, hmotnosti , technické vyspělosti, kvality a místa dílenského zpracování, tradice a stálosti značky. Ale dost bylo ód, chci se jen zeptat zkušených Dolmaráků na jeden problém: U nové PS-400 mi asi po prvních 20 minutách práce, při uvolnění "plynu" na volnoběh ještě tak asi 2-3 sekundy dojíždí řetěz tak, že ještě zařeže. Je to porucha, nebo si jen nová spojka "sedá"(uvolňují se spoje) a chtělo by to jen seřídit a pokud, tak jak? A ještě bych chtěl poprosit o nějaké odkazy na technicky podrobnější příručky, nebo stránky. Předem děkuji. jv-2
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 10.6.2007 21:24
Tyto problémy může způsobovat - opotřebená spojka - unavené pružiny, takže zabírá i při volnoběhu, nebo vypne až při úplném poklesu otáček na volnoběh(ne v bodu - otáčkách skluzu), ložisko na řetězce - jde ztuha a tím se otáčí i řetězka, i když spojka nezabírá. Dále je to příliš vysoký volnoběh a motor pily se dostává do volnoběhu delší dobu(pořád je spojka sepnutá, než klesnou otáčky). Předpokládám, že první možnosti nebudou použitelné( jsou to stroje a někdy je možná závada i u nové pily = záruka) a až odpovíte, tak se zeptám na některé podrobnosti. Ložisko můžete vyzkoušet, když sundáte řetěz a zkusíte otočit řetězkou, přitom vizuelně zkontrolujte spojku - na prasklou pružinu, celkový stav. Volnoběh můžete upravit šroubem S, řetěz nesmí mít tendenci pohybu při vonoběhu - ani pocukávání - viz. seřízení karburátoru na www.youtube.com a do vyhledávače zadejte Dolmar, potom si již vyberte - v popisech videí seřízení karb. dal jsem tam PS4600S, ale je to použitelné na všechny řetězové benzínové pily.
|
|
|
|
|
|
|
host - 69.243 (?), 21.6.2007 20:38
Prosím Vás ľudia-každý niečo viete,v niečom ste dobrý a máte skúsenosti za niekoľko rokov.Čo by sa stalo keby vo Vašom fachu začal niekto len tak z brucha riešiť veci.Asi by ste sa mu vysmiali.Ruku na srdce - však mám pravdu. Každá závada môže mať niekoľko príčin a je len na skúsenosti mechanika či príde na kľb problému na prvý alebo na dvadsiatyštvrtý krát. Samozrejme každý pokus potrebuje niečo zmeniť alebo kúpiť. A ten kto toto robí vie že mnoho závad na prvý pohľad nemá logiku. Tá "logika" sú vlastne skúsenosti.To sa nedá naučiť. Preto je mi vlastne smiešne keď sa niekto pustí nastavovať karburátor a ani netuší o základnom nastavení, alebo keď nastavuje otáčky "podľa uší" a otáčky spozná podľa susedovej kosačky Homelite. Prosím dobre si prečítajte to čo Vám píše J.S.,nájdite si odborníka ktorý robí s malými dvojtaktami,nájdite si odborníka ktorému dôverujete a odneste svoj rodinný klenot k nemu. Najhoršie čo môžete spraviť je to že začnete opravovať svoj strojček sami.Druhé najhoršie je dať opraviť stroj neakému mechanikovi ktorý opravuje osobné vozy alebo tatry. Vy keď ste chorý tak idete ku zverolekárovi. Ale mohli by ste veď medzi inym sme cicavce presne tak isto ako kone,psy a mačky.Robím túto robotu už dlho,a aj mňa niektoré veci prekvapia.A neni nič horšie ako robiť strojček po niekom kto ani netušil čo vlastne robil.
S pozdravom Jani
|
|
|
|
|
|
|
host - 133.18 (?), 21.6.2007 21:31
Tak jsem se pokoušel dojezd řetězu nastavit nižším volnoběhem, ale nepomohlo to. Navíc mi při startování křuplo ve startovacím mechanismu a zůstalo to zakouslé. Tak že, pila šla nakonec na reklamaci, což mi trochu snížilo důvěru k Dolmaru. Choval jsem se k ní něžně a ona na mě takhle. Snad to byl jen špatný kus. jv-2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 133.18 (?), 23.6.2007 23:28
Mám takovou domněnku: od počátku při startování vydával startovací mechanismus sem tam takový tvrdý řinčivý zvuk, nebo klepnutí. Nevím jak to přesně uvnitř vypadá, ale mohlo tam být něco volného, co se po čase vytahlo a zakouslo mezi otáčivou a statickou plochu nekterého z dílů (nedával jsem tomu zpočátku velký význam-chyba). Startuji šňůrou také motory na sekačce a křoviňáku a hlídám si, aby byla šňůra při startu v tahu při začínající kompresi. Netrhám na zásek. A i kdybych startoval "brutálně", nechce se mi věřit, že po padesáti startech, které jsem u nové pily provedl křupne startovací mechanismus. Mělo by to být přece jen dimenzované. V týdnu by měla být reklamace s opravou hotova (týdenní lhůta-celkem rychlá reakce) po té se uvidí v čem byl zakopaný pes. jv-2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 133.18 (?), 24.6.2007 22:07
Moc Vám děkuji za podrobné schéma mechanismů. Bude tam asi něco i z plastu, protože jsem po startu (po pokusu o start) vytřepal ze startovacího mechanismu malý plastový střep bílé barvy, jakoby kousek z většího oblouku, v tloušťce asi dvou milimetrů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 133.101 (?), 4.7.2007 9:55
Tak startovací mechanismus byl za týden opravený a pila pracuje ke vší spopkojenosti. Jen ten dojezd řetězu je pořád stejný, je to prý normální u benzínových pil - motor při zastavení přívodu směsi (po ubrání plynu) ještě klesá z otáček. Divím se, že by to nešlo technicky vyřešit. jv-2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|