dekarbonácia motora stihl 051



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
30.12.2008 18:14

Já jsem nikdy speciálně nerozdělával motor z důvodu dekarbonizace. Vždy byl důvod jiný, důležitější - z pohledu chodu motoru. Přitom se provede odstranění karbonů, a to zejména na horní ploše pístu, která vytváří - uzavírá spalovací komoru a samotnou spalovací komoru ve válci. Potom je důležité odstranit karbony ve výfukovém kanálu, neboť snížení průtoku způsobuje nižší výkon a vyšší teploty v tomto prostoru. To způsobuje v extrémních situacích a dalších vlivech přidření na výfukové straně pístu.Vždy je správnější zakarbonování motoru předcházet, než jej zbavovat karbonů. Podle mého názoru je vhodnější motor rozdělat, neboť rozpuštěné karbony jsou ideální smirk a nejlépe je je z motoru šetrně odstranit a vypláchnout i klikovou skříň preventivně. Pístní kroužky vložte přesně do válce a podle mezery na zámek - max. cca 1mm - poznáte, jak jsou opotřebované. Samozřejmě jakékoliv poškození je důvodem pro jejich výměnu. Těsnění pod válec lze vyrobit, ale musíte to udělat přesně, zejména nesmí vůbec přesahovat do vyplachovacích kanálů -  kliková skříň/válec. Rýha na pístu může mít původ např. v odloupnuté barvě z motoru, nasáté nečistotě, větším kusu odloupnutého karbonu, nepozornosti při dřívější výměně svíčky, nebo vzduchového filtru. Nemělo by to vadit, důležitější je vyzkoušet píst - jeho celkové opotřebení vložením do válce. Neměl by volně rychle, spadnout, ale pomaleji se pohybovat, jakoby s mírným třecím odporem. Stačí také prstem ucpat otvor po svíčce a na píst zatlačit, musí klást odpor, pokud to zasyčí a jde to s malým odporem je vůle pístu ve válci velká.   

Měření opotřebení pístního kroužku spárovou měrkou
Měření opotřebení pístního kroužku spárovou měrkou
Viditelné stopy na pístu po zadření motoru
Viditelné stopy na pístu po zadření motoru
Válec je po zadření většinou opravitelný pečlivým odstraněním zbytků materiálu z pístu
Válec je po zadření většinou opravitelný pečlivým odstraněním zbytků materiálu z pístu
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
- (14) - 154.214 (?), 30.12.2008 13:37, zobrazeno: 16768x

dobrý deň. Podľa rád niektorých skúsených servisákov z tohoto fóra (JS, RB)čo už niečo videli som sa dokopal ku kontrole spaľovacieho priestora na mojej veteránke. Podľa predchádzajúceho majiteľa(švagrov otec), píla nikdy nebola v ťažbe nakoľko ju kúpil z tuzexu a on nie je žiadny pilčík. Takže odrezala max. 200 metrákov dreva na súkromné účely a u mňa nejakých 40 metrov. Vymenil som na nej karburátor a prerobil zapaľovanie, zrušil kondenzátor a odtrh. Čo je však najdôležitejšie zmenil som typ oleja, prešiel na štilácky červený 1:50 a po prečítaní tohto fóra radšej rýchlo rozobral motor. Ak niekto neverí že nové oleje rozpúšťajú karbón a tie staré M2T a pod. ho robia tak nech vedia že to je pravda. Na hornej strane piesta usadenina cca 2mm karbónu. Jasné známky postupného rozpúšťania resp. niekde až vytrhávania kúskov karbóna. Napálenina v hornej časti medzi krúžkami z bočných strán piesta hlavne v oblasti výfuk. kanála. Čo ma prekvapilo tak množstvo karbónu na výstupe do výfuku nebolo nejak veľké. Po demontovaní a vyčistení valca som našťastie neobjavil žiadne škrabance, avšak na pieste je jedna väčšia ryha ktorá sa tiahne od spodnej strany piesta kde je najhlbšia približne po spodný piestny krúžok. Je presne oproti výfuku. Rozhodol som sa že keď to mám tak rozpitvané tak vymením piestne krúžky. Avšak jeden kamarát mi povedal že by som to nemal robiť že vraj nové krúžky môžu? dodrbať valec a on s tou pílou rezal a povedal že ide jak drak. Mne sa to nevidí a tak sa pýtam. Ináč je nejaký prípravok na rozpúšťanie karbónu? U nás v mototechne ma odbili že nič superúčinné nie je. A posledná otázka ak sa mi nepodarí zohnať orig. tesnenia pod valec a výfuk je možné ich vyrobiť? Predsa len je to veterán.Na ČZ 175 som ho vyrobil z tvrdého rysu a dal hermetit a bolo. Ale píla nie je motorka, iné otáčky teploty a tak.

   
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 30.12.2008 15:40
Na odstranění karbonu je skvělý přípravek industroclean od jedné celkem neoblíbené firmy (najdete na googlu). Stačí díly s nánosem karbonu přes noc ponořit do tohoto přípravku a ráno setřít a naolejovat. Pokud chcete odstranit karbon přímo za chodu pily, pak exituje také takový přípravek, který to dovede. Jmenuje se čistič škrticí klapky. Je to sprej s dlouhým šlaufem, který se nacpe za chodu motoru za klapku, přidá se plyn a po chvíli je motor jako z alabastru, teda, pokud se náhodou neohne ojnice nebo nepraskne píst. Prostě na takhle malých objemech motoru bych druhou možnost rozhodně nedoporučoval.
      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 30.12.2008 18:14

Já jsem nikdy speciálně nerozdělával motor z důvodu dekarbonizace. Vždy byl důvod jiný, důležitější - z pohledu chodu motoru. Přitom se provede odstranění karbonů, a to zejména na horní ploše pístu, která vytváří - uzavírá spalovací komoru a samotnou spalovací komoru ve válci. Potom je důležité odstranit karbony ve výfukovém kanálu, neboť snížení průtoku způsobuje nižší výkon a vyšší teploty v tomto prostoru. To způsobuje v extrémních situacích a dalších vlivech přidření na výfukové straně pístu.Vždy je správnější zakarbonování motoru předcházet, než jej zbavovat karbonů. Podle mého názoru je vhodnější motor rozdělat, neboť rozpuštěné karbony jsou ideální smirk a nejlépe je je z motoru šetrně odstranit a vypláchnout i klikovou skříň preventivně. Pístní kroužky vložte přesně do válce a podle mezery na zámek - max. cca 1mm - poznáte, jak jsou opotřebované. Samozřejmě jakékoliv poškození je důvodem pro jejich výměnu. Těsnění pod válec lze vyrobit, ale musíte to udělat přesně, zejména nesmí vůbec přesahovat do vyplachovacích kanálů -  kliková skříň/válec. Rýha na pístu může mít původ např. v odloupnuté barvě z motoru, nasáté nečistotě, větším kusu odloupnutého karbonu, nepozornosti při dřívější výměně svíčky, nebo vzduchového filtru. Nemělo by to vadit, důležitější je vyzkoušet píst - jeho celkové opotřebení vložením do válce. Neměl by volně rychle, spadnout, ale pomaleji se pohybovat, jakoby s mírným třecím odporem. Stačí také prstem ucpat otvor po svíčce a na píst zatlačit, musí klást odpor, pokud to zasyčí a jde to s malým odporem je vůle pístu ve válci velká.   

Měření opotřebení pístního kroužku spárovou měrkou
Měření opotřebení pístního kroužku spárovou měrkou
Viditelné stopy na pístu po zadření motoru
Viditelné stopy na pístu po zadření motoru
Válec je po zadření většinou opravitelný pečlivým odstraněním zbytků materiálu z pístu
Válec je po zadření většinou opravitelný pečlivým odstraněním zbytků materiálu z pístu
         
exot007 - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (83) - 176.57 (?), 30.12.2008 18:40

Mohu se zeptat z jakeho materiálu vyrábíte těsnění pod válec a mezi klikové skříně?? Nikde se mi totiš nedaří sehnat tak slabý mám sice silnější (používal se pod výfuková potrubí) respektivě kde bych ho sehnal (meil mám v profilu) díky J.K.

            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 30.12.2008 19:09

Mám zbytek archu, který jsem dříve sehnal od motorkářů. Celkem jsem to vyráběl asi 4 x. Pouze na staré pily u novějších typů to není problém sehnat originál.Lze si pomoci i tak, že pokud se těsnění roztrhne, jak je přilepené, ale jinak se nepoškodí, tak jej můžete tence namazat červeným silikonem a motor jede bez problémů. Hlavně přiložit přesně na sebe!! To jsou ty varianty, kdy to jinak nejde.

               
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 175.215 (?), 30.12.2008 23:59

Na slovensku mie je problem zohnať tesnenie na 051,mal by to zohnať ktorýkoľvek predajca Stihlu

                  
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 31.12.2008 1:07

pokud chcete přejít na kvalitnější olej, tak použijte HP ultra (zelený)  ten uvolňuje karbon pomalu, olej HP (červený) rozpouští usazeniny příliš rychle,  riziko zadření při odkarbonování za chodu ale bude vždycky, nejlepší způsob by byl ji celou rozebrat a vyčistit, co se týče těsnění tak teď přesně nevím které se dají ještě sehnat, myslím že nebylo už gufero na straně spojky, těsnění mezi karburátorem a motorem, těsnění výfuku. výroba těsnění je možná (např. z těsnících desek fy REINZ ale v čechách se prodávají rozměry metr na metr okolo 3000)

                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 175.215 (?), 31.12.2008 13:53

Bezne sa to vyraba z tesniaceho papiera 0,5-1mm, mebýva s tým následne problém

                     
host - 154.214 (?), 31.12.2008 15:36

krúžky majú vôľu vo valci 0,8 mm. Vymeniť alebo nechať pôvodné?

                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 31.12.2008 19:17
Pokud máte na mysli vůli mezi průměrem válce a průměrem pístu, pak tuto vůli novými kroužky nezlepšíte. Pokud pila dobře řeže, a na stěně válce či na kroužcích nejsou hmatatelné rýhy, tak bych to nechal fungovat dál. Pokud vás svrbí ruka, a chcete kroužky vyměnit, pak je vyměňte najednou i s pístem, čepem a jehlovým ložiskem.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika