dekarbonácia motora stihl 051
|
|
|
|
|
|
|
|
MČ - (14) - 154.214 (?), 30.12.2008 13:37, zobrazeno: 16767x
dobrý deň. Podľa rád niektorých skúsených servisákov z tohoto fóra (JS, RB)čo už niečo videli som sa dokopal ku kontrole spaľovacieho priestora na mojej veteránke. Podľa predchádzajúceho majiteľa(švagrov otec), píla nikdy nebola v ťažbe nakoľko ju kúpil z tuzexu a on nie je žiadny pilčík. Takže odrezala max. 200 metrákov dreva na súkromné účely a u mňa nejakých 40 metrov. Vymenil som na nej karburátor a prerobil zapaľovanie, zrušil kondenzátor a odtrh. Čo je však najdôležitejšie zmenil som typ oleja, prešiel na štilácky červený 1:50 a po prečítaní tohto fóra radšej rýchlo rozobral motor. Ak niekto neverí že nové oleje rozpúšťajú karbón a tie staré M2T a pod. ho robia tak nech vedia že to je pravda. Na hornej strane piesta usadenina cca 2mm karbónu. Jasné známky postupného rozpúšťania resp. niekde až vytrhávania kúskov karbóna. Napálenina v hornej časti medzi krúžkami z bočných strán piesta hlavne v oblasti výfuk. kanála. Čo ma prekvapilo tak množstvo karbónu na výstupe do výfuku nebolo nejak veľké. Po demontovaní a vyčistení valca som našťastie neobjavil žiadne škrabance, avšak na pieste je jedna väčšia ryha ktorá sa tiahne od spodnej strany piesta kde je najhlbšia približne po spodný piestny krúžok. Je presne oproti výfuku. Rozhodol som sa že keď to mám tak rozpitvané tak vymením piestne krúžky. Avšak jeden kamarát mi povedal že by som to nemal robiť že vraj nové krúžky môžu? dodrbať valec a on s tou pílou rezal a povedal že ide jak drak. Mne sa to nevidí a tak sa pýtam. Ináč je nejaký prípravok na rozpúšťanie karbónu? U nás v mototechne ma odbili že nič superúčinné nie je. A posledná otázka ak sa mi nepodarí zohnať orig. tesnenia pod valec a výfuk je možné ich vyrobiť? Predsa len je to veterán.Na ČZ 175 som ho vyrobil z tvrdého rysu a dal hermetit a bolo. Ale píla nie je motorka, iné otáčky teploty a tak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 30.12.2008 18:14
Já jsem nikdy speciálně nerozdělával motor z důvodu dekarbonizace. Vždy byl důvod jiný, důležitější - z pohledu chodu motoru. Přitom se provede odstranění karbonů, a to zejména na horní ploše pístu, která vytváří - uzavírá spalovací komoru a samotnou spalovací komoru ve válci. Potom je důležité odstranit karbony ve výfukovém kanálu, neboť snížení průtoku způsobuje nižší výkon a vyšší teploty v tomto prostoru. To způsobuje v extrémních situacích a dalších vlivech přidření na výfukové straně pístu.Vždy je správnější zakarbonování motoru předcházet, než jej zbavovat karbonů. Podle mého názoru je vhodnější motor rozdělat, neboť rozpuštěné karbony jsou ideální smirk a nejlépe je je z motoru šetrně odstranit a vypláchnout i klikovou skříň preventivně. Pístní kroužky vložte přesně do válce a podle mezery na zámek - max. cca 1mm - poznáte, jak jsou opotřebované. Samozřejmě jakékoliv poškození je důvodem pro jejich výměnu. Těsnění pod válec lze vyrobit, ale musíte to udělat přesně, zejména nesmí vůbec přesahovat do vyplachovacích kanálů - kliková skříň/válec. Rýha na pístu může mít původ např. v odloupnuté barvě z motoru, nasáté nečistotě, větším kusu odloupnutého karbonu, nepozornosti při dřívější výměně svíčky, nebo vzduchového filtru. Nemělo by to vadit, důležitější je vyzkoušet píst - jeho celkové opotřebení vložením do válce. Neměl by volně rychle, spadnout, ale pomaleji se pohybovat, jakoby s mírným třecím odporem. Stačí také prstem ucpat otvor po svíčce a na píst zatlačit, musí klást odpor, pokud to zasyčí a jde to s malým odporem je vůle pístu ve válci velká.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 154.214 (?), 31.12.2008 15:36
krúžky majú vôľu vo valci 0,8 mm. Vymeniť alebo nechať pôvodné?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|