Čím na karbon?
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 55.130 (?), 8.12.2013 19:10, zobrazeno: 20756x
Dobrý den,
pánové odborníci, můžete prozradit, jak nejlépe a nejsnáze odstranit nanesený karbon z pístu a válce motorové pily? Škrabák (šábr), který jsem používal na totéž u litinové hlavy škodováckého motoru, mi u hliníku nepřijde asi nejvhodnější - přece jen nechci poškrábat povrch. Je na to nějaká osvědčená chemie, která karbon rozpustí a kovu neublíží? Děkuji za Vaše tipy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 229.11 (?), 8.12.2013 20:06
odstranovac carbonovych usazenin ve sprey
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 9.12.2013 7:25
Zdravím, na správně provozované a mazané (motor) pile netřeba žádný karbon odstraňovat, protože se zde neusazuje, zašedlá hlava pístu a povrch hlavy je běžný provozní stav. Dobře nastavit složení směsi a řezat plným plynem. Pokud je nutno odstranit krusty karbonu (většinou u křovinořezů tzv."vrkačů")tak oškřábat lámacím nožem a šroubovákem. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 9.12.2013 8:21
Zmínil jste "vrkání" u křoviňáků, pane jmenovče Stando. Potřeboval bych si ujasnit účelnost tohoto způsobu. V první řadě se mi dostala informace, že s nástupem nových 4taktních motorů u křoviňáků je používání vrkání nevhodné a 4takt by měl běžet buď na maximum při práci, nebo na volnoběh (při krátkém přecházení na nové pracovní místo).
U dvoutaktů to prý má smysl v návaznosti na volnoběžku a setrvačnost hvězdice či kotouče tak, že dosáhneme vyšších otáček nástroje než by jsme měli při konstantním plynu. U struny, která setrvačnost nemá, pak bez ohledu na x-takt motoru jedeme vždy na plný plyn (tj. bez vrkání).
S..
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 9.12.2013 11:57
Dobrý den,
zašedlou hlavu (dno) pístu neřeším, stejně jako lehký povlak karbonu, který ničemu nevadí. Řeším silnější vrstvu, která by mohla způsobit zapečení a netěsnost pístních kroužků s důsledky zadření motoru. Pilu mám krátce, výrobce požaduje mazání v záběhu směsí olej/benzín 1:33 po dobu 20 hodin, poté 1:40. Pila má udanou spotřebu 1,22 kg/hod. - nádržka pojme 5,5 dcl směsi. Zaokrouhleně počítám litr směsi cca 0,8 kg, tzn. asi 3 nádržky na hodinu práce (ano, je to šílené, ale odpovídá to apetitu čínských motorů). Z toho mi vychází doba záběhu mezi 50-60 nádržkami. Teď mám vyjeto 8 a píst vypadá viz. foto. Mažu v doporučeném poměru, olej Mogul Alfa 2T (JASO FD). Toho karbonu se mi zdá na tak krátkou dobu docela dost, pokud bude přibývat stejným tempem, obávám se, že zalepí drážky kroužků ještě před ukončením záběhu a přidřu ho. Proto jsem přemýšlel o tom, že po 20 nádržkách sundám válec a karbon z pístu a válce odtraním - pokud možno nějakým chemickým rozpouštědlem. Nožem nebo šroubovákem bych do toho šel nerad - pro případ nutnosti reklamace kvůli nějaké výrobní vadě.
| |
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 9.12.2013 12:21
A co takhle používat lepší olej...
Když chci čistit motor, dávám olej STIHL klidně do Terry-Vari. Tam to bez práce vyčistilo i karbon po předchozím majiteli od přimíchávaného oleje z fritézy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 9.12.2013 12:55
Mně právě podle specifikací vycházelo, že to je lepší olej, Stando :-(:
Mogul Alfa 2T /1
Zajímavé je, že píst a výfukový kanál je zakarbonovaný, až hnus, ale výfuk čistý:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 9.12.2013 13:41
Tady nejde o lepší nebo horší olejový základ (minerál, syntetika, recyklát) ale o aditiva. Podle specifikace to může být lepší olej, ale prakticky to může při chudší směsi karbonovat tak, že když tchán měl "řezání míň než na půl nádrže" a došel mu benzín do pily, tak vzal ten pro Terru a zadřel HQ pilu. Přitom podle popisu měl být ten olej (lepší než ten alfa 2t) kvalitní i pro pily.
Proto doporučuji jet tři - čtyři nádrže na Stihl. Pokud nechcete kupovat celý litr, přeptejte se v servisu s vlastní lahví, jestli Vám neprodají decku (na 4 l směsi 40:1). Určitě je to levnější než čas strávený demontáží a čištěním ručně.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 9.12.2013 14:29
Děkuju za tip a snahu pomoct, Stando. Ten Alfa 2T by snad neměl být horší, než bývalý TSF, ačkoliv má červenou barvu.
A směs si právě myslím, že mají Číňané z výroby nastavenou na bohatší, aby to umazalo ty lajdácké vůle a tolerance z výroby. Mimochodem, když na odměrce, dodané se strojem, změřím rysku pro palivo, má 14,5 cm ode dna - dílek pro doplnění oleje pak 0,5 cm. Protože nádoba má stejný průřez v celé výšce k ryskám, vychází mi poměr 29:1 a nikoliv udávaných 35:1, jak je vylisováno na odměrce. Proto si měřím na jiné, dodané ke křovinořezu jiné značky a cejchované správně.
Měl jsem o Mogulu lepší mínění, no škoda. Zkusím tedy ten Vámi doporučený Stihl (dealera mám v místě) a uvidíme, jestli to zabralo. Zatím děkuji za Váš čas a radu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 235.83 (?), 9.12.2013 20:10
Zdravím, Vaše fotka výfukového kanálu jen dokládá nepříliš těsný styk kroužků s povrchem válce, na těch pár nádržek žádný zázrak. Vámi používaný olej nedovolí usazení karbonu, toho se bát nemusíte. Jen pro zajímavost, červený stihl má specifikaci FB, mogulu TSF nesahá ani po paty. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|