359 nebo 357 XP
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 10.4.2009 20:54
Z pohledu nižšího objemu a vyššího výkonu je jasné, že 357XP má více namáhaný motor. Je otázka jaký poměr 357 a 359 je provozován, neboť jsem většinou dříve viděl 357XP. Postupně se začaly více objevovat SP modely, jak profi uživatelé poznali, že jsou více odolné a méně náchylné na zadření motoru, i když méně výkonné. Ale, je nutno podotknout, že většina profi uživatelů má, nebo se snaží mít pily co nejvíce nastavené na max. otáčky. XP řada má agresívnější akceleraci a když se ještě "správně" poladí karburátor, tak je to břitva, ovšem, jak dlouho. SP motory jsou ve svém živlu při nastavení na nižší otáčky a při max. nastavení je již zřetelnější prodleva, při prudké akceleraci. Z pohledu náročnosti na údržbu si myslím, že je to stejné, ale díky snaze dostat z XP maximum jsou třeba jen více znečištěné chladící plochy žeber válce to, co motor poškodí. Je to možná způsobeno i konstrukcí válce, který má žebra pouze vodorovně, srovnatelné XP motory u jiných značek mají žebra na horní části válce i svisle, aby chladící plochy byly co největší.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.174 (?), 10.4.2009 15:48
Nejde o manuál, ale o zkušenost
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 10.4.2009 20:54
Z pohledu nižšího objemu a vyššího výkonu je jasné, že 357XP má více namáhaný motor. Je otázka jaký poměr 357 a 359 je provozován, neboť jsem většinou dříve viděl 357XP. Postupně se začaly více objevovat SP modely, jak profi uživatelé poznali, že jsou více odolné a méně náchylné na zadření motoru, i když méně výkonné. Ale, je nutno podotknout, že většina profi uživatelů má, nebo se snaží mít pily co nejvíce nastavené na max. otáčky. XP řada má agresívnější akceleraci a když se ještě "správně" poladí karburátor, tak je to břitva, ovšem, jak dlouho. SP motory jsou ve svém živlu při nastavení na nižší otáčky a při max. nastavení je již zřetelnější prodleva, při prudké akceleraci. Z pohledu náročnosti na údržbu si myslím, že je to stejné, ale díky snaze dostat z XP maximum jsou třeba jen více znečištěné chladící plochy žeber válce to, co motor poškodí. Je to možná způsobeno i konstrukcí válce, který má žebra pouze vodorovně, srovnatelné XP motory u jiných značek mají žebra na horní části válce i svisle, aby chladící plochy byly co největší.
|
|
|
|
|
|
|
host - 71.52 (?), 11.4.2009 1:18
Proboha co to tady vedete za diskusi. 357 je to samé co 359 akorát má zvedlé otáčky, nic víc. Tím pádem je chytlavější na zadření.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 11.4.2009 14:22
To samé to není, válec je u 357XP 4 kanál uzavřený, otáčky při max. výkonu u 357XP jsou 9600 u 359 9000/min. Objem motoru je u 357XP 56,5ccm a u 359 59ccm, přitom max. výkon u 357XP je výrobcem uváděn 3,2kW a u 359 2,9kW při cca stejných kroutících momentech. Z toho jasně plyne, že motor 357XP je více zatížen, neboť má při nižším objemu vyšší výkon. Zvedlé otáčky je informace pro toho, kdo přepíná mixér.
|
|
|
|
|
|
|
host - 71.52 (?), 11.4.2009 21:14
Mě je to v podstatě jedno, vycházím jen z informací od servisáka v Husquarně v Benešově nebot´ 359 vlastním a vrtalo mi to v hlavě.Tvrdil, že je to stejné jen vyšší otáčky u 357.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|