359 nebo 357 XP



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
10.4.2009 20:54

Z pohledu nižšího objemu a vyššího výkonu je jasné, že 357XP má více namáhaný motor. Je otázka jaký poměr 357 a 359 je provozován, neboť jsem většinou dříve viděl 357XP. Postupně se začaly více objevovat SP modely, jak profi uživatelé poznali, že jsou více odolné a méně náchylné na zadření motoru, i když méně výkonné. Ale, je nutno podotknout,  že většina profi uživatelů má, nebo se snaží mít pily co nejvíce nastavené na max. otáčky. XP řada má agresívnější akceleraci a když se ještě "správně" poladí karburátor, tak je to břitva, ovšem, jak dlouho. SP motory jsou ve svém živlu při nastavení na nižší otáčky a při max. nastavení je již zřetelnější prodleva, při prudké akceleraci. Z pohledu náročnosti na údržbu si myslím, že je to stejné, ale díky snaze dostat z XP maximum jsou třeba jen více znečištěné chladící plochy žeber válce to, co motor poškodí. Je to možná způsobeno i konstrukcí válce, který má žebra pouze vodorovně, srovnatelné XP motory u jiných značek mají žebra na horní části válce i svisle, aby chladící plochy byly co největší. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 56.174 (?), 10.4.2009 15:48

Nejde o manuál, ale o zkušenost

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 10.4.2009 20:54

Z pohledu nižšího objemu a vyššího výkonu je jasné, že 357XP má více namáhaný motor. Je otázka jaký poměr 357 a 359 je provozován, neboť jsem většinou dříve viděl 357XP. Postupně se začaly více objevovat SP modely, jak profi uživatelé poznali, že jsou více odolné a méně náchylné na zadření motoru, i když méně výkonné. Ale, je nutno podotknout,  že většina profi uživatelů má, nebo se snaží mít pily co nejvíce nastavené na max. otáčky. XP řada má agresívnější akceleraci a když se ještě "správně" poladí karburátor, tak je to břitva, ovšem, jak dlouho. SP motory jsou ve svém živlu při nastavení na nižší otáčky a při max. nastavení je již zřetelnější prodleva, při prudké akceleraci. Z pohledu náročnosti na údržbu si myslím, že je to stejné, ale díky snaze dostat z XP maximum jsou třeba jen více znečištěné chladící plochy žeber válce to, co motor poškodí. Je to možná způsobeno i konstrukcí válce, který má žebra pouze vodorovně, srovnatelné XP motory u jiných značek mají žebra na horní části válce i svisle, aby chladící plochy byly co největší. 

                     
host - 71.52 (?), 11.4.2009 1:18

Proboha co to tady vedete za diskusi. 357 je to samé co 359 akorát má zvedlé otáčky, nic víc. Tím pádem je chytlavější na zadření.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 11.4.2009 14:22

To samé to není, válec je u 357XP 4 kanál uzavřený, otáčky při max. výkonu u 357XP jsou 9600 u 359 9000/min. Objem motoru je u 357XP 56,5ccm a u 359 59ccm, přitom max. výkon u 357XP je výrobcem uváděn 3,2kW a u 359 2,9kW při cca stejných kroutících momentech. Z toho jasně plyne, že motor 357XP je více zatížen, neboť má při nižším objemu vyšší výkon. Zvedlé otáčky je informace pro toho, kdo přepíná mixér.

                     
host - 71.52 (?), 11.4.2009 21:14

Mě je to v podstatě jedno, vycházím jen z informací od servisáka v Husquarně v Benešově nebot´ 359 vlastním a vrtalo mi to v hlavě.Tvrdil, že je to stejné jen vyšší otáčky u 357.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika